Foutmelding Bij Audiodriver

Status
Niet open voor verdere reacties.

Linnaeus

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2010
---Realtek ALC 655 @via AC' 97 Enhanced Audio---

Na het formatteren van mn pc staat er geen audio driver meer op, als ik de juiste driver probeer te installeren krijg ik de volgende foutmelding:

Er is een fout -(5003 : 0x5) opgetreden tijdens het uitvoeren van de setup

Controleer of alle andere installatie procedures zijn voltooid en andere toepassingen
zijn gesloten.
Neem contact op met de leverancier als de fout zich blijft voordoen: Realtec Semi
Conductor Corp.

Details:

Foutcode: -5003 : 0x5
Foutgegevens:
>SetupDLL\SetupDLL.cpp (1814)
pAPP:Realtek AC'97 Audio
PVENDOR:Realtek Semiconductor Corp.
PGUID:fb08f381-6533-4108-b7dd-039e11fbc27e
$11.50.0.42618
@Windows XP Service Pack 3 (2600) BT_OTHER 232.64

Ik weet niet wat ik nu het beste kan doen naar mijn weten staan alle andere drivers goed geinstalleerd
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen

Zou bepaald niet onhandig zijn de link te geven naar de driver die je probeerde te installeren. :rolleyes:

En als het met een setup-programma niet lukt, dan is de makkelijkste manier een 'losse' driver te vinden (dus zónder setup-programma) en die dan via Apparaatbeheer aan je audio-apparaat toe te voegen.

Tijs.

Deze proberen?
Wat "dnties" bedoelt is dat je de "losse driver" opslaat b.v. op het buroblad,dan naar apparaatbeheer gaat en bij het audio-apparaat met rechtsklik stuurprogramma bijwerken selecteert en dan de map aanwijst (d.m.v. bladeren) waar die driver staat.

Laatst bewerkt:
oke welk audio apparaat moet ik dan selecteren want als ik naar apparaat beheer ga staat er als volgt:

-Besturing voor audio, vide...
. Audiocodecs
. Legacy audiostuurprogramma's
. Mediabeheerapparaten
.Videocodecs

op welke moet ik het dan toewijzen?

Wat ook wel eens helpt is om handmatig naar Windows Update te gaan,aangepast te kiezen en de kijken of er bij "hardware" updates staan.
Toevallig heeft mij dat eergisteren geholpen bij een driver van een intern modem v.e. laptop die ook met de originele driver van de fabrikant een foutmelding gaf.

Doe het volgende:
Start apparaatbeheer: Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc
Dubbelklik op je audio-apparaat. Zou met een geel vraagteken genoteerd moeten staan, want heeft nog geen driver (toch??)
Klik op het tabblad Details
Geef ons de PCI\VEN_XXXX&DEV_XXXX aanduiding die daar staat.

Ik begrijp uit je verhaal dat je (eigenlijk) helemaal geen MSI moederbord in je pc hebt??

Tijs.

Laatst bewerkt:
ja ik doe wat je zegt en dan kom ik in apparaat beheer maar waar staat mijn audio apparaat dan? zie vorige reactie..over MSI, dat weet ik allemaal niet had op een ander forum hulp gekregen met mn pc formatteren alles gelukt behalve dus de audio en toen had ik zelf natuurlijk al gekeken naar drivers en als laatst zij iemand tegen mij probeer het is van deze site maar ze waren allebei hetzelfde dus Idk.

Zie mijn edit in mijn vorige posting: Je audio-apparaat zou nu met een geel vraagteken genoteerd moeten staan in Apparaatbeheer (Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc)

Als je wél een moederbord hebt zoals gelinkt in je 2de posting, dan kun je (na uitpakken) de driver 'los' installeren die in de AC97\WDM submap staat na uitpakken.
[Je hebt tot nu toe geprobeerd setup.exe te draaien in de AC97 submap.]
Zie de beschrijving van Mik Zjegger hoe die driver te installeren. Het kan overigens zijn dat je een melding van Windows krijgt dat de driver niet ondertekend is. Dan aangeven dat de driver tóch geïnstalleerd moet worden (ik geloof dat je dat doet met klikken op "Doorgaan" als ik me goed herinner).

Succes,

Tijs.

oke dankje, ik begrijp het verhaal maaaaaaaaaaaaar ik weet nog steeds niet WELKE of WAT ik moet selecteren in apparaat beheer want er staan dus 2 dingen voor de audio, ik zie m'n eigen geluidskaart (Realtek ALC 655 @via AC' 97 Enhanced Audio??) er dus niet tussen staan, als die daar zou moeten staan.

ja nouja dat staat er dus echt niet, mn hardware word dan volgensmij in de eerste instantie dan al helemaal niet gevonden..

Hardware.jpgHardware.jpg

Zo te zien idd nee. Die specs van je moederbord kloppen die,zoals Tijs ook al opmerkte? (K8MM-ILSR)

Laatst bewerkt:
zoals ik ook al zei, weet ik niet, hardware is totaal niet mijn afdeling vandaar al deze debiele vragen ook, het eerste wat ik als gedaan heb ik gewoon de disc met de drivers die ik bij alles kreeg geinstalleerd dus ben niet zomaar opeens gaan zoeken naar de drivers..dus zoals ik al zei, dat weet ik niet, kan ik dat ergens controleren voor jullie?

Je schermafdruk geeft helaas maar de bovenste helft van je apparaten in Apparaatbeheer.
Kijk zelf eens verder naar beneden in Apparaatbeheer, en kijk of je ergens de sectie "Overige apparaten" tegenkomt, met een apparaat waar een geel vraagteken voor staat. Dat zou dan je geluidskaart kunnen zijn.

Tijs.

Dan krijg ik het idee dat de geluidskaart niet werkt. Dus (indien geïntegreerd in het moederbord) dat de geluidskaart staat uitgeschakeld in de BIOS of (indien insteekkaart) dat de computer de insteekkaart helemaal niet ziet.
Natuurlijk kan het ook zijn dat de geluidskaart-apparatuur kapot is...

Wat mij betreft wordt het nu tijd iemand erbij te halen die er verstand van heeft danwel je computer even weg te brengen naar een reparateur.

Tijs.

Laatst bewerkt:
oke, enig idee waar ik dat onder zou kunnen vinden in de bios? dan ga ik daar wel even kijken en een hoop dingen omzetten. (grapje) maar kapot? van het ene op het andere uur? Stranger things ' ve happened maar toch

oke jammer had hem net zelf helemaal opgeruimd en alles, vet blij, alleen geen geluid..lol dan haal ik er toch maar een mannetje bij. bedankt voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan