Foutmelding Configuratiescherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martha Posthumus

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2000
Berichten
475
Hallo,

Er komt een foutmelding als ik de bestanden van het configuratiescherm wil openen.
En de eigenschappen van Deze Computer wil zien.

De foutmelding is:

Configuratiescherm

Kan het bestand C:Windows\rundll32.exe (of een van de onderdelen ervan) niet vinden.
Controleer of het pas en de bestandsnaam juist zijn en of alle benodigde bibliotheken beschikbaar zijn.

Wie weet de oplossing hiervan?
BVHD

Martha
 
Hoelang heb je dit probleem al? Computer gescand op spyware en virussen?
 
Als het echt niet op te lossen is, dan kun je het beste Windows opnieuw installeren.

Welke Windows gebruik je eigenlijk??
 
Ik weet niet hoelang ik dit probleem al heb.
Ik kan het niet terugvinden.
Heb wel gescand op spyware.


Ik gebruik W98Se.
Hoe kan ik Windows eropnieuw opzetten zonder
software?
Weer met de opstartdiskette en dan F:/ setup intypen?

BVHD
Martha
 
Als je geen CD hebt, kan het zijn dat de CAB files wel op de harde schijf staan.


Meestal staan ze in C:\WINDOWS\OPTIONS\CABS\

Je kunt dan denk ik het beste de inhoud van de map naar een andere partitie kopieren, of naar een andere directory. Dan de C: formatteren (mits je alles wat je wilt bewaren bewaard hebt) en dan Windows opnieuw installeren.

De key de kun je uit het register plukken.
Om dit te doen ga je naar

Start --> Uitvoeren

Hier type je regedit, om het register te openen.

Vervolgens zoek je het volgende op:

HKEY_LOCAL_MACHINE

Daaronder kies je "Software", dan "Microsoft", dan "Windows", dan "CurrentVersion"

Rechts staat nu een hele lijst met dingen, je moet dan de "ProductKey" hebben.

Als je deze opschrijft kun je die zo weer tijdens de installatie van Window 98 SE gebruiken.


Succes.
 
HOI,

Ondertussen heb ik Windows eroverheen geinstalleerd en daarna bleek dat internet niet meer wil.
Heb w.s. het virus Downloader.BO.B.dr.

Ben nu met mijn baas haar computer bezig.
Jullie horen nog van me.

Groetjes Martha
 
Wat er nu precies gebeurd is weet ik niet.
Ik dacht dat ik een virus had, maar dat was toch
niet het geval. Norton had Downloader.BO.B.dr al in mei gedetecteerd en weggehaald.
Nadat ik die foutmelding had heb ik W98Se erover geinstalleerd en daarna werkte internet niet.
Vanmorgen heb ik een backup van het register gerestaureerd en nu doet internet het weer.
Maar wat er nu precies allemaal mis gegaan is weet ik niet. Misschien komen er nu wel meer problemen boven.

Martha
 
Alles doet het weer goed, behalve internetbankieren,maar dat is een andere vraag.
Wel kreeg ik eerst bij het opstarten een melding dat het bestand navap.vxd weg was etc.
Heb de strings verwijderd in het register en dat is nu ook weer klaar.

Bedankt voor je jullie adviezen

Groetjes Martha
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan