foutmelding (DBLBUFF.SYS)

Status
Niet open voor verdere reacties.
zelfde principe als eerder door mij genoemd: je (moet) wilt "wisselen" van map, dus achter C:\windows type je in C:
De pc keert nu terug naar c:

vanaf hier kun je weer verder naar andere mappen.

Ik begin mij nu te realiseren dat het DOS best wel lastig is voor mensen die er nooit mee gewerkt hebben.

Nog een handigheidje :

stel je bent beland in een submap genaamd :

C:\mijnmap\bothje\teksten\prive

en je wilt terug naar C:

type dan CD..
je "springt" in 1 klap terug naar C: i.p.v. 1 mappie terug

ik heb nog even naar de betekenis van die foutboodschap gezocht.......

ook daar word je niet vrolijk van..................

volgens de info die ik vond betekent het idd. dat 'ie terminaal is en als je geluk hebt dan is 'ie nog heel even (een paar keer) te gebruiken voordat 'ie sterft...................

en nu ik toch op de "schrijfstoel" zit:

sluit never een virus uit !!!

- Ok, de machine heeft geen internet aansluiting,
- Ok, je hebt geen (gekopieerde) illegale cd'tjes in de drive gehad,

maaaaaaaar, dat Wordbestandje, stond dat op een diskette of heb je dat op de pc zelf gemaakt ?
Komt het bestand vanaf een diskette ? Vraag jezelf dan eens af waar die diskette overal "geweest" is voordat jij 'm bij jou in de A-drive stopte...............................

Ik vrees dat ik er echt geen bestanden meer af krijg. c: windows/dir werkt niet. Ik krijg de volgende melding:
gegevensfout bezig met lezen station C
Afbreken, Opnieuw proberen, Mislukt.

Kortom ik denk dat het redelijk hopeloos is. Gelukkig staan er niet al te veel bestanden op.

In ieder geval harstikke bedankt voor je hulp.

als je letterlijk datgene hebt ingetypt wat je net postte, dan zal dat idd. niet lukken.............

het commando om van map te wisselen luidt

cd
gevolgd door een klap op de ENTER toets

het commando om vervolgens de in de nieuwe map staande bestanden zichtbaar te maken luidt

dir
gevolgd door een hengst op de ENTER toets

en ook niet onbelangrijk :

pas op met het plaatsen van spaties in commando's ! Zoals je het net typte gaat het niet werken :

C: spatie Windows

die spatie moet eruit:
C:\windows

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan