• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Foutmelding gegevensverlies

Status
Niet open voor verdere reacties.

greet7

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 feb 2006
Als ik een kolom wil invoegen in een bestaand werkblad, dan krijg ik de volgende melding:

Om mogelijk gegevensverlies te voorkomen, kunnen niet-lege cellen niet van het werkblad worden geschoven. Probeer de cellen rechts en onder de gegevens te verwijderen of te wissen. Selecteer vervolgens cel A1 en sla de werkmap op om de laatste die is gebruikt in te stellen op de beginwaarden. U kunt ook de gegevens naar een nieuwe locatie verplaatsen en het opnieuw proberen.

Tot op heden heeft het invoegen van een kolom nooit problemen opgeleverd.
Maar nu krijg ik deze melding. Ik begrijp eerlijk gezegd ook geen hout van wat ze
met de bovenstaande instructie bedoelen.

alvast bedankt Margreet.

Nee, geen verborgen gegevens, het is wel zo dat de gegevens in de kolommen aan elkaar gekoppeld zijn met formules. Dus er worden gemiddelden uitgerekent en met die gemiddelden wordt in andere cellen weer verder gerekend. En deze gegevens worden op een anderwerkblad weer omgezet in grafieken.

Oke, duidelijk. Daar zal dan idd. de oorzaak van de melding te vinden zijn.
Mijn kennis van Excel is helaas te beperkt om in te kunnen schatten of alle verwijzingen / koppelingen in formules netjes worden overgenomen bij het invoegen / verwijderen van een kolom. Je zal dus even op de reactie van iemand anders moeten wachten.

Laatst bewerkt:
Beste Greet7,

Excel heeft 256 kolommen. A t/m IV. ALs in de laatste kolom gegevens staan, en je probeert een kolom in te voegen, dan zouden de gegevens van kolom 256 verschuiven naar kolom 257, en die bestaat niet. Dan krijg je bovengenoemde foutmelding.
Je zult dus moeten kijken naar deze laatste kolom of er gegevens in staan, en hierbij moet je ook denken aan spaties! Een kolom die leeg lijkt, hoeft dus nog niet leeg te zijn.

Misschien moet je je bestand opnieuw opbouwen en 'met een schone lei' beginnen.

Groeten,

Richard

Hoi richard,
Wat je vertelt klinkt heel logisch. Mijn invoervelden lopen echter tot FX en daar achter zitten dus nog heel veel lege kolommen. Volgens mij zit er ook nergens een spatie in de laatste kolom, want zo ver naar rechts was ik nog nooit geweest :-)

Halo Greet,

Klik eens op Ctrl+End, dan weet je zeker of kolom FX de laatste kolom is zoniet dan de rest van kolommen celecteren en inhoud wissen.

Gr Justes

Gelukt!

Gelukt! Ik bleek met "control end" toch op de laatste kolom (IV) uit te komen. Dat kwam omdat ik bij celeigenschappen bijna alle cellen had geblokkeerd. De oplossing was om mijn hele invoertabel uit het werkblad te knippen/kopieren en in een nieuwe werkblad te plakken. Hierdoor was de celblokkering van de cellen rondom mijn invoerveld verdwenen.

Bedankt!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan