Foutmelding in VBA moet foutmelding met msgbox worden.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

MEradus

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2012
Hallo,

Ik ben bezig met een uren staat te maken zodat mijn collega's mij hun uren door kunnen geven.
Hij is bijna klaar, maar.... Bij een aangepaste dienst krijgt de medewerker een inputbox om daar de gewerkte tijden in te vullen. 1 inputbox voor de begintijd en een voor de eindtijd. Nu wil het wel een gebeuren dat men een typfoutje maakt.
Ik ben nog niet zo bekent met error meldingen, maar met een typfout komt er een vba foutmelding. En dat moet niet.
Ik zou graag willen dat er een melding komt als: U heeft geen tijd ingevuld, probeer het nog eens. Voorbeel: 06:00.

Ik hoop dat ik het zo goed uitleg ik heb op het moment het voorbeeld niet bij de hand.

De code die ik gebruik voor de input is:
Code:
DTPicker1.value = inputbox("Vul hier de begintijd in! (hh:mm)")

Alvast bedankt voor het kijken!

Gebruik dan geen Inputbox maar een Userform met een textBox.
Dan kun je makkelijk alle kanten op voordat je de ingegeven waarde accepteerd en deze aan DTPicker1.Value toekent.

Of gebruik een spinner control; daarmee kun je de toegestane waarden nauwkeurig instellen, en werkt waarschijnlijk een stuk prettiger voor de gebruiker.

Waarom geen "Data validation" gebruiken?
Je hebt dan totaal geen controls nodig, alles zit in de sheet :shocked:

Waarom geen "Data validation" gebruiken?
Je hebt dan totaal geen controls nodig, alles zit in de sheet :shocked:

Dit lijkt mij de 'snelste' oplossing aangezien ik anders mij hele code over de kop moet gooien.
Hoe zou ik dit het beste kunnen aanpassen? Ben nog niet zo thuis in data validation.

Ik hoor het graag!

Kan je een voorbeeld sheet posten met de gewenste ingave velden met hun respectievelijke beperkingen?
Dat zal sneller & beter werken dan dat wij hier iets uit onze mouw schudden die toch niet 100% is wat je nodig hebt...

Dit lijkt mij de 'snelste' oplossing aangezien ik anders mij hele code over de kop moet gooien.
Hoe zou ik dit het beste kunnen aanpassen? Ben nog niet zo thuis in data validation.

Ik hoor het graag!

In NL-versie:
zit bij tab gegevens en dan in het lint 'gegevensvalidatie'.
Daar kun jij bij 'toestaan...' kiezen voor van alles, waaronder tijd. en een invoerbericht etc. meegeven.
Klinkt als dat je daar genoeg aan hebt?

Bedankt Peekhamer,zal gaan kijken. Voor nu zet de vraag Op opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan