foutmelding: memMemoryAllocator??

Status
Niet open voor verdere reacties.

gjgoot

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2002
Berichten
201
als ik gewoon op de pc zit krijg ik soms een fout melding.
als ik in een splel zit is dit best irritant!
en als ik de foutmelding wegklik dan is er ineens niks meer aandehand!

Wat is dit, en hoe kom ik er vanaf

mijn spects:
Intelpentium 4 //2.53 Ghz.
256 MB RAM
win xp
Gfoce4 MX 440 64 MB

zie bijlage
 
Laatst bewerkt:
Graag iets meer info over waar je op dat moment mee bezig bent, wat die foutmelding precies is én hoe lang het ongeveer duurt voordat je die krijgt. Check ook eens je geheugen (dat van je PC :D).
 
Ik krijg het gewoon ineens als ik op de pc zit Wel als ik iets laad een spelletje en Microsoft WORD ofzo.

en het geheugen checken? wat en waar
 
Mogelijke oorzaken :

-Virtueel geheugen heb je handmatig ingesteld (controle overgenomen van Windows ?)
-Niet genoeg (vrij) intern geheugen
-Teveel gedelete files die nog op je systeem staan (schijfopruiming lang niet meer gebruikt)
-Een virusprogramma dat geheugen "wegslobbert" en allerlei bewerkingen uitvoert ?

Kijk eens als je machine is opgestart (CTRL - ALT - DEL), hoeveel vrij geheugen je hebt en welke processen uitgevoerd worden.
 
ik heb net een nieuwe pc maar dan moet dat toch genoeg zijn ik heb 256 RAM geheugen!?

ik heb er een shot van gemaakt
maak daar maar wat uit op
 
maar wat staat er nu dan bij limiet (zie screenshot).
ik snap dat niet
hoe kan ik dat omhoog krijgen?
 
screenshot mag niet groter dan 100k zijn. Daarom doet je bijlage het niet
 
kleiner kan ik ze niet krijgen SORRY :)

maaaar bij limiet staat 386592 naja

bij help>>>gegevens over deze computer staat at ik 512 MBRAM heb


en bij systeemeigenschappen staat dat ik 256 MBRAM heb

WAAR slaat dit op?!

ik kan me herinneren dat er inde winkel werd gezegd dat er een tweede gegeugen ofzo inzit maar dat dat dan ook 256 is?!
 

Bijlagen

  • prestaties.bmp
    99,3 KB · Weergaven: 22
Kies voortaan even JPG, wordt niet zo groot en kan in de browser geopend worden. Beetje tegenstrijdig al die meldingen, ik kom er niet uit.:(
 
OK

Ik krijg dus die irritante melding als ik gewoon op de pc zit , ik krijg het (denk ik) wel als ik iets laad.
daar werd van gezegd dat het aan mijn geheugen van mijn pc lag.
als ik op ALT+CTRL+DEL druk ,en op het tab "prestaties" kijk dan zie ik bij limiet : 386592KB (dat is meer dan 265MB, dat ik heb)

maar..
bij help>>>gegevens over deze computer staat dat ik 512 MBRAM heb


en bij systeemeigenschappen staat dat ik 256 MBRAM heb

WAAR slaat dit op?!

ik kan me herinneren dat er inde winkel werd gezegd dat er een tweede gegeugen ofzo inzit maar dat dat dan ook 256MB is?!








is dit dan te begrijpen?
 
We moeten ten eerste eens weten hoeveel er nou werkelijk in zit. Even een vraagje tussendoor, heb je in je BIOS misschien "BIOS is cacheable" aanstaan? Zo ja, zet dit even (tijdelijk?) uit.
 
PC aan --> druk snel op DEL, ga naar 2e/3e tabblad, wat staat daar? --> ESC --> ESC --> Quit without saving? Y --> ENTER
 
misschien zou een virusscan en firewall je helpen?

ik hoorde vandaag van een maat dat hij een virus had gevonden die die melding geeft, maar niet echt die melding is...

ik weet natuurlijk ofdat bij jou ook zo is, maar denk eens na sinds wanneer je het probleem hebt :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan