Foutmelding Norton

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerosa

Meubilair
Lid geworden
23 jul 2001
Hallo, sinds kort krijg ik een foutmelding van Norton bij het verzenden van een bericht met bijlage... dit is altijd goed gegaan tot vorige week.
Ik ben alle instellingen nagelopen en kan niks vinden waarom dit tegen gehouden zou kunnen worden, ook niet op de pc waar het heen gestuurd wordt.
Iemand enig idee wat het dan kan zijn??
Zie bijlage

Geplaatst door Lerosa
Hallo, sinds kort krijg ik een foutmelding van Norton bij het verzenden van een bericht met bijlage... dit is altijd goed gegaan tot vorige week.
Ik ben alle instellingen nagelopen en kan niks vinden waarom dit tegen gehouden zou kunnen worden, ook niet op de pc waar het heen gestuurd wordt.
Iemand enig idee wat het dan kan zijn??
Zie bijlage

nogmaals de bijlage:confused:

Bijlagen

• fout norton.jpg
    fout norton.jpg
    38,4 KB · Weergaven: 115
Hmmmmmmmm:confused: raar inderdaad, de bijlage is groter dan 2 mb, maar het gaat al een paar jaar goed en nu krijg ik pas die foutmelding... ik heb NIS 2005 draaien... ook alweer een tijdje nooit geen problemen gehad.
Maar ik draai op Windows XP Home.... kan ik daar dan ook iets in aanpassen?

Ingewikkeld hoor...:(
Question:
When I try to send this big file by email I keep getting an email back saying "552 Message exceeds maximum fixed size (10000000)".

Answer: Email is not intended for exchange of files. Large messages can cause various problems:

make mailboxes too large to handle
block mail reading during transfer
fill disks
generally annoy people.
Therefore a maximum message size of 10 MB has been set.

Files should be exchanged by protocols intended for file exchange: FTP and HTTP.
http://www.imf.au.dk/system/FAQ.html#emailsize

Ben nog aan het zoeken op de Symantec-site, als iemand al een antwoord weet...ga te keer zou ik zeggen. :)

Dankje, ik ben echt alles al na gegaan wat daar staat, maar ik blijf het vreemd vinden dat het al jaren goed gaat, en nu ineens kan het niet meer.. en het bestand is rond de 5 mb en ik mag volgens mij 10 mb volgens het bericht.

Heb je misschien een achtergrond/afbeelding in de e-mail die erg groot is, waardoor je bij die 10 MB komt?

Nope gewoon een witte standaard achtergrond en het bestand is zelfs ingepakt!!!

Nog een gedachtenspinseltje, zit soms die Norton Antispam dwars? Kijk eens in de instellingen. Zelf heb ik deze optie uit staan. Afijn, ik ga zo te bed, hopelijk heeft iemand nog een tip. :)

Ook die staat uit hoor, hahaha dat had ik gelijk al gedaan, bij het installeren.

Bestand is rond de 5 MB groot. Is het meer?
Het kan ook aan provider liggen. Bij Essent (kabel) mag het maximaal 5 MB zijn. Anders gaat hij niet weg.

Is de time-out van Norton uitgeschakeld?

grtz Bugs

Het is iets meer dan 5 mb, en zo aan de foutmelding te zien mag het niet meer dan 10 mb zijn... het kan zijn dat de provider hem tegenhoudt, maar dan vind ik het vreemd dat ik een melding van norton krijg. Waar zet je de timeout uit??

Maximaal 10 Mb zegt Norton maar niet jou provider.
Kijk even op de site van je provider welke is de maximum.

Time-out uitzetten bij 2005 = sorry, dat weet ik niet. Je zou via de help van Norton moeten kijken. Ik vond 2005 te zwaar dus gebruik NIS 2003.

Bugs

Van mijn provider mag ik dus ook 10 mb als bijlage versturen, dus ik snap echt niet waar het probleem kan liggen, mede niet omdat ik dit nooit eerder gehad heb

Dit staat bij veel gestelde vragen van mijn provider:

<B>Wat is de maximale omvang van e-mail attachments?
U kunt tot 10 MB aan attachments per e-mail versturen</B>

Moet dat niet in het mailprogramma? 'Time-outs van de server' in Outlook Express is te vinden in OE/Extra/Accounts, selecteer het account, klik op Eigenschappen en dan tabblad Geavanceerd, aldaar dus in te stellen. Je zou bijna denken dat er wat in die bijlage zit wat de boel verstoord.... Je zou die bijlage, als test, naar je zelf kunnen sturen zonder dat email-scanning aanstaat.

Ik zie nu ineens dat mijn poort voor uitgaande mail in Outlook Express wel op een heel raar getal staat, normaal is dat toch 25?? Ik heb 7362 staan, zou dit de fout zijn?? of mag er ook een ander getal dan 25 staan?

Dat klopt idd niet Lerosa. :)

Zo moet het staan:

attachment.php

Bijlagen

• untitled - 1.jpg
    untitled - 1.jpg
    63 KB · Weergaven: 416
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan