Foutmelding Norton

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb het poortnummer nu veranderd, maar dan blijft bi mij de vraag knagen, hoe komt dat andere nummer daar in godsnaam.... heel vreemd hoor, ik heb zelf noooit wat aan die poortnummers veranderd, zou dat door een of andere progje zijn gekomen?? Of heeft Norton dat gedaan?

De server heeft de verbinding onverwachts afgebroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit. Account: 'Sandra', Server: 'localhost', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10053, Foutnummer: 0x800CCC0F

Na de poort veranderd te hebben krijg ik deze melding.. dus ook niet goed!

Laatst bewerkt:
Dat 'localhost' in jouw foutmelding zit me ook niet lekker.
Kijk nog eens of dit schermpje wel goed staat:

attachment.php

(ik ga nu ff shoppen :))

Bijlagen

• untitled - 1.jpg
    untitled - 1.jpg
    54,5 KB · Weergaven: 123
Er stond inderdaad localhost bij smtp dat heb ik veranderd en ik heb het poortnummer van de smtp weer op 25 gezet, de mail doet het.. alleen ik blijf nog steeds hetzelfde probleem houden als ik had, ik krijg weer die melding van Norton die ik in het begin aangaf.

http://www.nexusportal.net/showthread/t-4942.html
http://www.mcse.ms/showthread.php?threadid=676158
Hier ook zoiets, geen oplossing, wel de tip (2e link) om uitgaande email niet te laten scannen. Hoe dat uit te zetten: http://service1.symantec.com/SUPPOR...56d8e0076b295&dtype=&prod=&ver=&osv=&osv_lvl= Doet dat alleen voor grote bijlagen, daarna weer gewoon aanzetten dan.

Kan niet echt kwaad:
With Norton AntiVirus email scanning disabled
Even though email scanning is disabled, your computer is still protected from viruses. Norton AntiVirus Auto-Protect will scan email attachments when you save the attachment to the hard drive. After you disable email scanner, be sure that Auto-Protect is enabled, and then run LiveUpdate regularly to insure that Auto-Protect has been optimally configured. Auto-Protect provides real-time virus protection from any source, including the Internet, and will automatically scan email attachments whenever they are accessed.

Maakt het verschil als je bv Gmail neemt? Of zeg ik iets volkomen nutteloos? :D

Laatst bewerkt:
Hahah, ik de scan voor uitgaande email altijd uit staan, vind ik alleen maar lastig, duurt dan zo lang voordat de mail weg is.. zeker met een behoorlijke bijlage.
Ik zal even naar de links kijken.. en wat Gmail betreft? Kun je dat integreren in je Outlook dan?

:o Ik dacht al dat je dat zou vragen qua Gmail, heb daar geen hout verstand van, iemand anders vast wel! :(

Anders stel je die vraag even qua Gmail+instellingen in deze sectie, dan krijgt je sneller antwoord: Webbased e-mail

Ík heb Norton Internet Security even uitgeschakeld en toen ging hij de mail verzenden en toen kreeg ik de melding van outlook dat het bericht te groot is.. het is 7 mb en ik mag volgens Multikabel 10 mb verzenden:confused: raar hoor!!!

Dan zou ik even bellen of naar ze mailen hoor. Wel is het zo dat Mulitikabel deze week aan 't zooien is ivm verbeteren van de snelheid en ook het vergroten van de mailboxen van 10 naar 15 mb < beetje raar dus idd in dit geval. :rolleyes:

Ja inderdaad ik bel ze wel even, ik weet dat ze bezig zijn.. maar ik weet ook dat als ik NIS uitschakel ik niet die melding van Norton meer krijg, maar en ik dan wel beveiligd?? Waarschijnlijk niet hahha:confused:

http://www.multikabel.nl/consument.php?page=beveiliging&l=3&m2=2&pp=internet#virus
Wat doet Multikabel tegen virussen?
"Multikabel biedt voor alle klanten een veiliger netwerk en daarnaast ook bescherming van uw eigen computer zonder dat u er iets voor hoeft te doen. Doordat Multikabel op de server alle bijlagen van e-mails op virussen scant en de besmette bijlagen verwijdert of schoonmaakt, ontvangt u het virus niet op uw computer. Deze dienst wordt standaard op het hele netwerk uitgevoerd. Let op: Multikabel opent geen mail; er wordt middels electronische regels gezocht naar virussen. Uw privacy blijft altijd gewaarborgd.

De virusscanner van Multikabel controleert alleen op virussen die mogelijk bijgesloten zijn in e-mails, maar u kunt een virus ook ontvangen via een diskette of een e-mail die u ontvangt via bijvoorbeeld een Hotmail-account. Soms wordt u bij het bezoeken van een website gevraagd om software te installeren. Ook langs deze weg kunnen virussen geactiveerd worden.

Multikabel acht haar klanten zelf verantwoordelijk voor het schoonhouden van hun eigen systemen. Het is daarom aan te raden om zelf ook een virusscanner naar keuze te installeren."

Maar ja, het is toch noodzaak zelf een AV+firewall te draaien. Je kan even die bende uitzetten als je zo'n vette bijlage moet verzenden, maar dat lijkt me wel te doen, zo vaak stuur je die toch niet???

Ja inderdaad dat is ook zo, maar als ik nu alles uitschakel dan krijg ik van outlook de melding dat het bestand te groot is hahahah pffffff.. denk dat ik het maar bij mijn provider moet zoeken dan!
Ik ieder geval bedankt voor de antwoorden.

Daarmee kunnen we wel vaststellen dat het probleem bij Multikabel ligt en dus niet bij Norton < toch wel een zorgje minder. :)

uitgaande email

Lerosa,
Open de opties van Norton en ga naar email en vink uit de uitgaande email scan tijdelijk uit.

Kun je nu het wel versturen of geeft hij ook een foutmelding dat het bestand te groot is?

Hoi Saldos voor uitgaande email scannen heb ik nooit een vinkje staan dat doe ik alleen bij inkomende email doe ik dat.
En het gaat niet om het ontvangen, maar om het verzenden van een bijlage die rond de 6/7 mb is, tot een week of 2 geleden heb ik ze altijd kunnen versturen, maar nu krijg ik steeds die foutmelding, en wordt de mail in zijn totaliteit niet verzonden.

Dan ligt het aan je internet provider. Daar moet je dan contact mee opnemen.

Dit zijn namelijk de regels van jouw povider waaraan het moet voeldoen:

Your email client failed authentication.
Your email message contains invalid characters.
Your email exceeds the file size limit set by your ISP.
Your email was classed as SPAM by your ISP or by your recipients ISP.

Zie voor verdere informatie hier:

http://service1.symantec.com/SUPPOR...88256dcd0001cd0a?OpenDocument&src=bar_sch_nam

Oke ik in ieder geval bedankt... ik zal binnenkort contact opnemen met mijn internet provider.

Het lag dus aan de provider... Quicknet.
Je kunt bijlages van max 6 MB zenden, en de bijlages die ik stuur zijn vaak net even boven de 7 MB, dus daar ligt het probleem.

Iedereen bedankt voor de antwoorden en het meedenken.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan