foutmelding update norman

Status
Niet open voor verdere reacties.

indiaantje

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2002
Berichten
161
Hallo,

Laatst kreeg ik de melding dat er een update was voor Norman Virus Control. Voorheen ging dat altijd goed, maar deze keer dus niet. Op het moment dat ik kies voor update, gaat hij zoeken en krijg ik de melding:
KAN VALIDATIESERVER NIET VINDEN: niuone.norman.no
Het gaat om de internetupdate 5.5.6. Als ik op de button details klik krijg ik het volgende:
WSAHOST_NOT_FOUND.

Hopelijk weet iemand het antwoord.

Groeten,
indiaantje
 
Laatst bewerkt:
Als Norton raar gaat doen moet je als een haas naar Housecall rennen om je pc te laten controleren op vreemde virussen.
Als je pc dan toch schoon blijkt te zijn hoop ik dat onze Norton expert Saldos op de proppen komt :D die kan je vast verder helpen maar controleer voor de zekerheid eerst.
 
Hoi Elisa,

Bedankt voor de tip, ik heb deze opgevolgd. Heeft inderdaad 2 geinfecteerde onderdelen gevonden, die ik heb verwijderd. Nogmaals geprobeerd Norton te updaten maar helaas. Dus ik hoop dat de expert die je noemt me te hulp kan zijn.

Groeten,
Indiaantje
 
Ik hoop dat Saldos niet op vakantie is.
Hij weet ongelooflijk veel van Norton af.
In ieder geval staat je bericht nu weer boven zodat hij het kan zien ;)
 
Waarachtig Huijb, je hebt gelijk. Nou ja, die ging in ieder geval ook steigeren van een paar niet herkende virussen :)
Kun je het programma niet verwijderen via software en en opnieuw installeren Indiaantje? Misschien ben je er dan al.
 
Hee mensen, OPGELOST. Ik heb zonealarm uitgezet en waarachtig, het lukte. Nu is mijn volgende vraag: moet ik zonealarm in het vervolg dat er een update is van Norman, uitzetten? of is er een andere oplossing?


Maar voor mijn 1e probleem: HARTELIJK DANK!

Groeten,
Indiaantje
 
Nee indiaantje,

Je hoeft Zonealarm niet uit te zetten.
Wat je moet doen is dit. Open zonealarm-en ga naar het horizontale tabblad "program control" en het verticale tabblad "programs". Daar zit een rule in die NIU (norman internet update) heet.

Zorg er nu voor dat zowel bij "access" alswel "server" voor zowel "trusted" als wel "internet" een groen vinkje bij staat. Er moeten dus bij NIU 4 groene vinkjes staan. Mocht je de pro versie hebben van Zonealarm, dan moet bovendien in de rule van NIU de privacy op "off" staan.
 
Bedankt Saldos,

Ik heb gedaan wat je me adviseerde en het is me wonderbaarlijk ook gelukt.

Probleem opgelost!

Groeten,
Indiaantje
 
Geplaatst door indiaantje
Bedankt Saldos,

Ik heb gedaan wat je me adviseerde en het is me wonderbaarlijk ook gelukt.

Probleem opgelost!

Groeten,
Indiaantje

Graag gedaan :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan