foutmelding website

Status
Niet open voor verdere reacties.

easyman3008

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2011
hallo iedereen,

sinds vorige week geraken we hier thuis niet meer op de website van mijn leverancier.
laptop, tablet en de 2 mobieltjes geven steeds dezelfde foutmelding.
bij andere mensen gaat het dan wel weer.
heb al contact opgenomen met de leverancier en ik ben de eerste die er over klaagt en bij de provider zeggen ze dan weer dat het probleem aan de wibsite ligt.
ken er hier misschien iemand mij helpen.
alvast bedankt

dit is de foutmelding:
website.jpg

tom

Al je geschiedenis, cookies en internetcache en de map temporary internetfiles geleegd?

a. Hoe 'direct' is de verbinding? Alleen de routermodem van de provider of (ook nog) een eigen draadloze/bedrade router er tussen?
b. Indien nog eigen apparaat er tussen (zie a.): Check eens rechtstreeks aangesloten aan de routermodem van de provider. Indien het dan wel werkt, dan ligt het (dus) aan je eigen draadloze/bedrade router (waarschijnlijk firewall-instellingen).
c. De website opent hier wel goed, MAAR zie in je schermafdruk dat de datum van aanmaak ongeveer die 2 weken is (dinsdag 30 juni 2015) dat je het probleem hebt. Dat lijkt dan wel gerelateerd...

Tijs.

Laatst bewerkt:
ik heb enkel een modem van de provider en alles werkt hier via wifi.
ik heb het probleem sinds vorige week vrijdag ofzo en heb de printscreen gisteren genomen.
heb net de modem opnieuw opgestart en nog steeds hetzelfde probleem

Ik zou, als ik jou was, eens gaan informeren bij de makers van de website: baswebdesign.com. Zij kunnen volgen (in de log-bestanden) wat jij (vanaf jouw Internet-verbinding/ip-adres, vraag even het ip-adres op: http://www.watismijnip.nl ) precies opvraagt van de website en zij zouden een idee moeten hebben wat de melding in je schermafdruk betekent.

Tijs.

Dat is geen foutmelding, maar een placeholder pagina als index.html op je webhosting.
Haal die eens weg, en kijk eens of het dan nog steeds speelt.

het is mijn website niet maar de website van mijn leverancier.
heb gevonden hoe ik het kans oplossen...
gewoon de wifi van laptop, tablet of de 2 mobieltjes uitschakelen en het probleem is opgelost.
net ook ff de beide geprobeerd, buitenshuis wifi knop aan en uit, en als hij aanstaat lukt het niet,staat hij uit geen enkel probleem.
raar maar ben blij dat ik het zo kan oplossen.

tom

Lees ik hier nu (onder de streep) het volgende?
Via mobiel Internet werkt het wel, via de vaste Internet-verbinding die je hebt werkt het niet?

Als die conclusie juist is, dan zou het dus toch een probleem van je Internet-provider zijn (of diens routermodem, zoals firewall instellingen daar in).

Tijs.

zoiets vermoed ik ook maar de persoon aan de helpdesk zegt dat het probleem niet bij hun ligt, ik weet het ook niet..ben een leek op dat gebied.
ik heb anderhalf jaar geen problemen gekend en sinds vorige week vrijdag wel

Als je het zeker wilt weten: Sluit de laptop bedraad aan aan de routermodem van de provider (laat Wifi uitgeschakeld).
Als je dan (weer) hetzelfde probleem hebt dan moet het aan de routermodem van de provider liggen (of diens firewall) óf aan de website, die op de een of andere manier verkeer vanaf het ip-adres van jouw vaste Internet-verbinding op een andere manier behandeld dan ip-adressen van andere bezoekers.

Tijs.

ok bedankt tijs!
ik probeer het morgen zo en anders bel ik terug naar die helpdesk!

tom

Staat op opgelost!
Hoe?, Want ook bij mij dezelfde error.

Mobiel wel bereikbaar, echter vast verschijnt deze erorr.

Laatst bewerkt:
op dezelfde website of op een andere???
ik heb het gewoon opgelost door de website via 4g te bezoeken ipv via wifi hier thuis.
de manier met de bekabeling moet ik nog uitproberen.

tom

Ik heb dit ook bij de hand gehad toen ik mijn website had verhuist.

Ikzelf zag elke keer placeholder en zo, terwijl anderen de website gewoon konden zien.

Bleek het toch aan mijn cache te liggen. Dus doe toch maar eens heel vaak ctrl+R of F5
Je hebt nu nog steeds de verkeerde link zeg maar, in je gegevens van je browser staan.

Haal die link eens weg uit je bladwijzers en type het dan eens in je browser.
Of installeer een andere browser erbij en type daar het adres in en kijk dan of je de website wel kan zien.

Wat is de link eigenlijk? Kan ik ook eens kijken.

(als de website is verhuist naar een andere hosting wellicht, kan het zijn dat het met ip4 en/of ip6 te maken heeft. Ook dat heb ik bij de hand gehad. Toen moest de hosting van de website dit instellen, dat kon ik zelf niet)

Ik zie de website gewoon.
Het ligt dan echt bij jou.

Nogmaals de vraag: is die website verhuist? Kan het met ipv4 en ipv6 te maken hebben.
Of...reset je modem eens.

Ik zie de website gewoon.
Het ligt dan echt bij jou.[...]

@femke98: Dat is het dus niet, want vanaf dezelfde computer, dezelfde browser en met dezelfde browser-cache werkt het vanaf mobiel Internet wel.
Ik citeer nog maar een keer wat ik eerder al had aangegeven:
dan moet het aan de routermodem van de provider liggen (of diens firewall) óf aan de website, die op de een of andere manier verkeer vanaf het ip-adres van jouw vaste Internet-verbinding op een andere manier behandeld dan ip-adressen van andere bezoekers.

In dit kader is de enige tip die iets met de provider te maken heeft het herstarten van de router. Dat kán (heel misschien, afhankelijk van de provider) een nieuw publiek ip-adres opleveren, wat mogelijk een oplossing geeft als de website met bezoek vanaf een nieuw publiek ip-adres anders omgaat dan het huidige publieke ip-adres.

Tijs.

Ja, Tijs, dat was het!

Modem en de losse router hierachter gereset.
Pagina van deze website verscheen pas, nadat via F5 de pagina opnieuw opgehaald werd.

Tijs, kan je me uitleggen, hoe dit nu komt?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan