foutmelding website

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vreemd, want waarom moeten dan velen hun modem ineens gaan resetten om die Website te kunnen zien?

Dat moet toch een oorzaak hebben en kan toch niet ineens aan al die modems resp. routers liggen en dan nog alleen bij bekabeld gebruik ( via telefoon ging wel).
Die telefoon maakt overigens gebruik van dezelfde hardware ( modem + router)!

Ik kan alleen speculeren, want ik heb de website niet gemaakt.

Ik verwacht dat je een nieuw publiek ip-adres hebt gekregen met de herstart van de routermodem van de provider, en de website werkt (bijv.) met .htaccess die bepaalde ip-adressen doorstuurt naar een (niet-werkend) gedeelte van de website, waarbij jij nu (met het nieuwe ip-adres) toevallig niet (meer) valt in 1 van de reeksen die de webprogrammeur in (bijv.) .htaccess heeft staan.
Bedenk hierbij dat Mobiel Internet weer andere reeksen publieke ip-adressen gebruikt dan de vaste provider van easyman3008, en hij (vergelijkbaar met mijn speculatie over jou) via Mobiel Internet een publieke ip-adresreeks gebruikt die niet in (bijv.) .htaccess wordt doorgestuurd.

Overigens kan (maar dat is wel heel speculatief) het zo zijn dat in de firewall van de web-hosting van die website vergelijkbare regels worden gehanteerd. Dat zouden dan portforwarding regels zijn, maar zoiets verwacht ik niet van web-hosting, dus mijn inschatting is nog steeds dat de website-programmeur 'prutswerk' heeft afgeleverd.

Dat op een website waar e-commerce op wordt gedaan je (bijv.) F5 danwel Ctrl-F5 moet gebruiken is al slecht, want eigenlijk hoort de website-programmeur een (relatief korte) meta refresh in te stellen, bijv. voor nieuwe producten/nieuwe prijzen etc.

Tijs.

Mijn Iphone gaat uitsluitend het Internet op via mijn router.
Ik heb namelijk uitsluitend belminuten van de Telefoonprovider enga dus via eigen netwerk het Internet op.

Alles loopt dus via modem en erachter eigen router.
Beide apparaten gereset.
Dus uitleg, Tijs, over ip als oorzaak lijkt me niet aannemelijk, aangezienip van beide apparaten( bekabelde desktop en telefoon) in dezelfde range vallen.

Laatst bewerkt:
Ik had het over publiek ip-adres, niet over LAN ip-adres (sen)...
Publiek ip-adres heeft elke privé abonnement er 1 van, op de routermodem van de provider.
'Jouw' huidige publieke ip-adres is te zien op http://www.watismijnip.nl

Tijs.

Soms is het niet te verklaren.
Ik maak zelf websites in WP en had een verhuizing gedaan van een website, van de ene naar de andere hosting.
Nadien konden Belgische hengelsport lezers de website niet meer zien. Wat we ook probeerden, van ctrl+R fof F5, van modem reset en contact opnemen met Telnet Belgie. Met hem heel lang onderzocht hoe en wat. Gegevens van de lezers gevraagd en bij Telnet konden ze dan kijken waar deze de website niet konden inzien.
Want de meeste lezers die de website niet konden zien zaten bij Telnet.

Weken achter elkaar heb ik getracht het probleem te achterhalen.

Bleek het dus aan de IPv4 en IPv6 te liggen.
De ene hosting had dit keurig ingesteld, de nieuwe hosting had dit "vergeten" in te stellen. Nadat hij dit had gedaan, was het euvel voorbij en kon iedereen de website weer bekijken.
Dus de lezers die wel bij Telnet IPv6 hadden, konden de website niet inkijken. Ikzelf bij KPN had IPv4 en kon de website ook gewoon inzien.

Dus ja, soms is het echt heel lang zoeken wil je de oorzaak weten te vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan