Fps

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blackadder

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2003
Berichten
170
Ik krijg bij spellen een FPS van van tussen de 30 en 60 is dat goed of fout? ik weet zelf niet veel van deze dingen af dus.
 
Tsja, dat is matig. FPS wil zeggen: Frames per second, beeldjes per seconde. Als je dus een heftig spel hebt wat veel rekenkracht vereist heeft je videokaart dus meer moeite om de beeldjes uit te rekenen en kan hij dus per seconde minder beeldjes laten zien.

Als jij er geen last van hebt van die 30 tot 60 FPS dan zou ik er niet over in zitten. Als je het vervelend vind dat iets te langzaam/ hakkelig gaat kun je in mijn optiek 2 dingen doen:

1) de resolutie omlaag brengen en de details etc. zo laag mogelijk zetten. De beeldkwaliteit gaat dan wel omlaag, maar je videokaart hoeft minder uit te rekenen dus kan hij meer beeldjes per seconde laten zien.

2) Vind je het vervelend dat je een wat mindere beeldkwaliteit hebt, dan zit er maar 1 ding op en dat is je videokaart upgraden. Heb je een wat minder systeem, dan zul je daar ook wat verbeteringen in aan moeten brengen. Meestal is een andere videokaart de oplossing.
 
hoe hoger de FPS, hoe beter het spel loopt? want die FPS krijg ik namelijk bij Doom 3 op Ultra High.
 
Ja het loopt een stuk soepeler als je de FPS hoger krijgt (moet je als het goed is ook merken in het spel). Voorbeeld:

Je zit midden in een shooter en je hebt heftige explosies en rook (heftig voor je videokaart) Als je dan nog steeds veel frames per seconde hebt en je draait bijvoorbeeld heel snel om een tegenstander die achter je staat neer te schieten gaat dat veel beter dan dat je op dat moment op 15 frames per second zit. Dat gaat dan heel hakkelend en kom je waarschijnlijk niet precies uit waar je wil uitkomen met je vizier.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is. Maar als jij in Doom 3 veel frames per second kan halen dan heb je OF een hele goede videokaart OF er zit in DOOM een optie om veel frames per second in te stellen zodat ie de rest van de details op laag zet zodat je overal automatisch een hoge framerate hebt. (Niet echt goed Nederlands die laatste zin maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel ;) )


Groeten,

Bas
 
Een GeforceFX 5900XT is maar 128 MB en om Ultra High te spelen heb je een 512 MB videokaart nodig, leuk is dit :)
 
Tsja, DE kaart is natuurlijk de Nvidia 6800 voor dit spel, aangezien het helemaal geoptimaliseerd is hiervoor. Maar met je 5900 kaartje kan je voorlopig ook wel even vooruit hoor.
 
Met Farcry kan mijn PC het nog nauwlijks alles op max en Doom 3 kan het makkelijk aan, de makers van Doom hebben goed werk verricht :)

en nog bedankt voor de uitleg of FPS
 
Graag gedaan hoor. Doom is ook voor Nvidia kaarten gemaakt, dus waarschijnlijk loopt ie daarom zo lekker.
 
Dat had ik ergens gelezen of gehoort ja, dat het gemaakt was voor Nvidia kaarten, heel veel spellen worden met Nvidia gemaakt, maar niet zoals Doom 3 denk ik, als het wel zo was dan zou Ati failliet gaan :D
 
Ik krijg bij spellen een FPS van van tussen de 30 en 60 is dat goed of fout? ik weet zelf niet veel van deze dingen af dus.
Wellicht ten overvloede wilde ik toch maar even vermelden dat het aantal fps sterk van je systeemprestatie (m.n. je videokaart) afhankelijk is.

Zoals basvdK ook zegt is de framerate van je videokaart redelijk voor de bovengenoemde spellen.

Groetjes :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan