fsx op drie monitors

Status
Niet open voor verdere reacties.

job129

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2012
hallo iedereen,

ik wil het spel flight simulator x op drie schermen spelen, namelijk: syncmaster J.
ik heb al veel gezocht op het internet en ik heb gelezen over een zogenaamde triplehead 2 go
dit is een dure oplossing, maar is er ook een goedkope oplossing (tot 50 euro)?
ik beschik ook over drie dvi kabels en een laptop.
het is dus de bedoeling om er voor te zorgen, dat wat er op de laptop te zien is, in drieen op de schermen word geprojecteerd.

alvast bedankt

Dit kan op 3 manieren

eyefinity (dat hebben alleen AMD kaarten uit serie 5000 en hoger)
Nvidia surround (van sommigen kaarten heb je er 2 nodig, aangezien niet alle kaarten van Nvidia 3 beelduitgangen hebben (LET OP! er kunnen best 10 aansluitingen op zitten en dan nog max. 2 beeldschermen tegelijk kunnen!))
TripleHead2Go (werkt vrijwel altijd)

dus de vraag is, welke videokaart heb je?

hallo,

is dit misschien een goede eyefinity grafische kaart:
Sapphire HD6570 2048 MB

alvast bedankt

hallo,

heb ik, als ik die eyefinity kaart zou kopen, ook een betere processor nodig?

alvast bedankt

Ik had begrepen dat je een laptop had? In dat geval is het niet mogelijk een andere grafische kaart in te bouwen. Hoeveel beeldschermaansluitingen heeft je laptop? Alleen 1 x DisplayPort?

ja, een keer displayport, maar omdat er in een reactie ook werd gezegd dat een eyefinity grafische kaart ook te gebruiken is voor hetgeen wat ik wil doen met de beeldschermen, dacht ik dat dat ook mogelijk was. is er dan nog een andere mogelijkheid, voor een laptop, om, zonder dualhead2 go,
fsx op drie schermen af te spelen?

alvast bedankt.

Helaas, de goedkoopste oplossing die ik kan vinden is 50 euro, maar daar schiet je niets mee op (is in China). Ik neem aan dat die andere in Nederland was?

wat bedoel je met die andere? de grafische kaart, of dual head 2 go

Met die andere bedoelde ik die dual head to go. Die was toch ook rond de 50 euro? Tjsa, als je het echt wil, dan heb je geen keus...

bedankt voor het meedenken, en dan zit er voor mij niets anders in dan zoiets aan te schaffen, ik zal kijken of het ergens anders nog goedkoper te krijgen is.

Oh, moet je de link dan hebben? Ik weet niet of dat op je laptop werkt eigenlijk...
Maar als het +- 300 euro is, kan je misschien net zo goed een kleine computer bouwen, waar je wel EyeFinity mee kan doen bij FSX...

Even nog een korte vraag: wat is de videokaart van je laptop? (als je het niet weet, zou je dan het typenummer kunnen geven?) Ik ben nog even verder aan het zoeken geslagen, en vind wel wat hoopvolle dingen...

Wacht, volgens mij heb ik je niet helemaal goed begrepen: je wil op je laptop 3 schermen aansluiten, of wil je 2 schermen aansluiten en het scherm van je laptop gebruiken? In het laatste geval is er een DP>2 HDMI adapter van Zotac. Die had ik gezien voor rond de 50 euro. Maar jij wil waarschijnlijk 3 monitoren aansluiten?

ja, klopt, en misschien in de toekomst 5 schermen (ik ben namelijk een flight simulator aan het maken)

kun je mij anders die link van die triplehead2go uit china geven

en is het misschien ook mogelijk om een oude computer ergens te kopen, en dan een goede grafische kaart met eyefinity erin bouwen en het dan proberen?
(ik kan zelf geen computer maken, daar heb ik te weinig verstand van)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan