FTP server achter een router

Status
Niet open voor verdere reacties.

mjboeve

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi,

Ik heb een klein probleem, ik heb een FTP server prog gedowload, nl. deze: GuildFTPd.

Ik heb een vast IP adres, maar ik heb tussen mijn computers een router lopen. (merk Twister) alleen nu weet ik niet hoe ik mijn router moet instellen om nu mijn FTP server actief te maken zodat mensen kunnen uploaden en dowloaden op mijn cpu??

Wat moet ik veranderen in mijn router? en geld dit ook voor als ik zelf een website op mijn cpu wil laten lopen??
(via Apache)

je hoeft in je router alleen maar de juiste poorten open te zetten (bij de juiste pc) en klaar is kees

En waar moet ik dit doen? Je kunt nl. erg veel instellen bij de router

Geplaatst door mjboeve
En waar moet ik dit doen? Je kunt nl. erg veel instellen bij de router
ik ken je router niet, maar vaak zit het bij Open Ports of bij Virual Server

Ik heb onder het menutje NAT

2 opties staan:
Special Aplication, en Virtual Server.

Wanneer ik Virtual Server kies kan ik de volgende gegevens in vullen:

Mapping Ports
Server IP ( begint met 192.168.1.???)
Daarna kan ik enabled aan vinken!

Wanneer ik Special Aplication kues kan ik het volgende invullen:

Trigger Port
Trigger Type (TCP of UDP)
Public Port
Public Type (TCP of UDP)
en daarna weer enabled aanvinken?

Dus welke zou ik nu moeten kiezen, en wat voor IP en dergelijke en poort enzo zou ik moeten invullen??

Welk type heb je precies van de twister router?

Hallo

Stel eerst de computer met het ftpd programma zo in dat het een vast ip adres krijgt (bv 168.192.1.1).
Dit om te voorkomen dat een andere pc in het netwerk dit ip adres toegewezen krijgt, en dus de ftp server niet meer werkt.

Dan moet je in het menu NAT, virtual servers gaan instellen. IP adres van de server bv 192.168.1.1, binnenkomende poort 21, uitgaande poort 21, en het protocol tcp kiezen, en enablen.

De firewall in het apparaat zou ik uit zetten is niet echt van toepassing, want als het een goed NAT apparaat is, is de beveiliging voldoende.

Groetjes Erik Rothuis

Laatst bewerkt:
Hoi, bedankt voor je antwoord! Hoe kan ik ervoor zorgen dat de computer die het FTP prog moet gaan gebruiken een vast IP adres krijgt? Hij krijgt nu via de Router een IP adres toegewezen?

Je zult dan ipadres, subnetmask, gateway en dns handmatig moeten invoeren op die pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan