Ftp server bestand downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

woodymax

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
Hallo,

Ik heb een .RAR bestand met foto's van een feestje, nu wil ik deze graag naar de famillie sturen.

Ik heb van een oude laptop een fillezilla ftp server gemaakt, waarop ik kan inloggen van buiten mijn netwerk.

Alleen zou ik graag willen dat ik mensen bestanden kan laten downloaden zonder die te hoeven laten inloggen met een ftp programma !

Bijv: mijnip/foto's.rar

Alleen werkt dit niet.

Hoe kan ik zorgen dat dat wel werkt ?

Graag jullie reactie's,
Mvg,
Mark

Hallo,

Ik heb een .RAR bestand met foto's van een feestje, nu wil ik deze graag naar de famillie sturen.

Ik heb van een oude laptop een fillezilla ftp server gemaakt, waarop ik kan inloggen van buiten mijn netwerk.

Alleen zou ik graag willen dat ik mensen bestanden kan laten downloaden zonder die te hoeven laten inloggen met een ftp programma !

Bijv: mijnip/foto's.rar

Alleen werkt dit niet.

Hoe kan ik zorgen dat dat wel werkt ?

Graag jullie reactie's,
Mvg,
Mark

Hiervoor zou je in filezilla de anonieme gebruikers (Anonymous) naar een map moeten verwijzen waar de bestand moet staan. Ook MOET je op je router poort 21 openzetten en verwijzen naar je computer (mbv je interne ip)

Mocht je hulp nodig hebben kan ik je helpen met teamviewer :)

Hiervoor zou je in filezilla de anonieme gebruikers (Anonymous) naar een map moeten verwijzen waar de bestand moet staan. Ook MOET je op je router poort 21 openzetten en verwijzen naar je computer (mbv je interne ip)

Mocht je hulp nodig hebben kan ik je helpen met teamviewer :)

Bedankt,

Poort 21 staat al open, waar verwijs ik die anonieme gebruikers door ?

Mvg,
Mark

Bedankt,

Poort 21 staat al open, waar verwijs ik die anonieme gebruikers door ?

Mvg,
Mark

Je moet in filezilla server een nieuwe gebruiker aanmaken met de naam "anonymous" deze gebruiker moet geen wachtwoord hebben.
vervolgens moet je een map openzetten voor de share, dit wordt de mapp dat de gebruiker krijgt als hij/zij verbonden wordt.
Welke map je openzet is aan jou over.

oke ik zal zo kijken, ben nu op de laptop xp opnieuw aan 't installeren

je kan ook inplaats van ftp server, een webserver opzetten.

als je gwn 'mijnip/map/fotos' gaat typen gaat het niet werken want dan denkt je browser dat het een website is.

Probeer dan eens 'ftp://ipadress/map/fotos'

je kan ook inplaats van ftp server, een webserver opzetten.

als je gwn 'mijnip/map/fotos' gaat typen gaat het niet werken want dan denkt je browser dat het een website is.

Probeer dan eens 'ftp://ipadress/map/fotos'

kan webserver en ftp op 1 pc tegelijk ?

Zo ja, hoe doe ikweb server?

mvg,
mark

Je moet in filezilla server een nieuwe gebruiker aanmaken met de naam "anonymous" deze gebruiker moet geen wachtwoord hebben.
vervolgens moet je een map openzetten voor de share, dit wordt de mapp dat de gebruiker krijgt als hij/zij verbonden wordt.

Hallo,

Dit werkt helaas niet,

Mijn ip adres is:

82.75.140.38, de map met gebruiker anonymous, heet openbaar dus: 82.75.140.38/openbaar.

Als ik dat in internet explorer intype, dan krijg ik de webpagina kan niet worden gevonden, ook met ftp:// ervoor werkt het niet.

Wie weet een oplossing ?

Dan had ik nog een vraagje:

Ik heb meerdere gebruikers.

Ik heb de hoofd map, en dan nog een map genaamd "prive mappen".
Iedereen moet de hoofdmap kunnen zien,
Iedereen mag in de map "privemappen" alleen zijn eigen privemap kunnen gebruiken.

Ik kan natuurlijk elke prive map toevoegen aan de mappenlijst van de user, en van alle andere mappen behalve zijn eigen de schrijv en leesrechten uitzetten, maar dat is best veel werk.

is hier een snellere manier voor ?

Mvg,
Mark

Laatst bewerkt:
Hallo,

Dit werkt helaas niet,

Mijn ip adres is:

82.75.140.38, de map met gebruiker anonymous, heet openbaar dus: 82.75.140.38/openbaar.

Als ik dat in internet explorer intype, dan krijg ik de webpagina kan niet worden gevonden, ook met ftp:// ervoor werkt het niet.
Je doet het verkeerd probeer het volgende in Windows Verkenner te openen.
ftp://localhost/
als dat lukt de volgende
ftp://<extern ip>/
in jou geval ftp://82.75.140.38

Dan had ik nog een vraagje:

Ik heb meerdere gebruikers.

Ik heb de hoofd map, en dan nog een map genaamd "prive mappen".
Iedereen moet de hoofdmap kunnen zien,
Iedereen mag in de map "privemappen" alleen zijn eigen privemap kunnen gebruiken.

Ik kan natuurlijk elke prive map toevoegen aan de mappenlijst van de user, en van alle andere mappen behalve zijn eigen de schrijv en leesrechten uitzetten, maar dat is best veel werk.

is hier een snellere manier voor ?

Mvg,
Mark

Op Windows weet ik hier geen oplossing voor, Linux is daar beter in denk ik. Daarmee kan je makkelijk een web/ftp-server opzetten en beheren via een webpanel.
Als je interesse hebt moet je zoeken naar Webmin, deze installeert en beheert alle servers, uitgebreid en makkelijk. :)

oke bedankt, het werkt !

Ik zal eens kijken naar dat web min, als de server intensiever gebruikt gaat worden.

Eerst zo maar eens kijken !

mvg,
mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan