FTP server opzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

NLboswachter

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2009
Hallo,

Ik ben de hele ochtend bezig geweest met een FTP server opzetten en het is me nog niet helemaal gelukt. Ik heb veel tutorials gelezen en heb de users en groups allemaal ingevuld. Ik heb ook de router ingesteld en de port geforward (TCP Poortbereik: 21 - 21 Omzetten naar 21 - 21) dat deed de router zelf dus weet niet of het goed is.

Als ik probeer in te loggen met de FTP client dan krijg ik de melding: Kan niet verbinden met Server

Mijn vraag is wat doe ik fout?

ftp

Welke FTP server gebruik je en hoe probeer je deze te bereiken? Is dat via het interne netwerk, een extern IP-adres met een computer in het interne netwerk of met een computer die buiten het netwerk zit?

Sorry voor my lack of information.

Ik gebruik FileZilla server en Client mijn doel is om samen met vrienden films/muziek/bestand te delen zodat hun kunnen uploaden maar ook kunnen downloaden op de FTP server.

ftp foutmelding

In filezilla server is te zien of iemand contact maakt met de server. Zie je iets gebeuren in het serverprogramma?

Sorry voor de late reactie.

Als je bedoelt in het hoofdscherm van FileZilla Server daar zie ik niks gebeuren dat ik zie of er iemand inlogt of probeert.

EDIT: ik heb de loggs aangezet en zie daar ook niks in dat iemand probeert in te loggen. Zou het dan toch aan me router kunnen liggen?

Laatst bewerkt:
hey,
de filezilla server is heel makkelijk in te stellen maar in je router moet je wel poort 21 TCP en UDP forwarden en in je firewall moet je deze ook open zetten anders werkt het niet

Je gaat vanuit je interne netwerk naar de server, of is de server ergens anders ondergebracht? Als je mensen van buitenaf naar je server wil hebben, dan zul je in ieder geval een poort (21) open moeten zetten in je router en deze redirecten naar het IP-adres van de FTP-server. Dan kun je via het externe IP-adres bij de server komen. Heb je een domeinnaam aan dit IP-adres gehangen dan kun je het ook via die domeinnaam bereiken. Intern binnen je netwerk kun je gebruik maken van het ip-adres van de server (interne nummer) of via de naam van de server in het netwerk.

ik heb niet heel veel verstand van het port forwarding denk dat ik de TCP goed heb ingesteld alleen de UDP niet.

Het is niet een server FileZilla staat gewoon op mijn computer.

(ik heb een SpeedTouch 5x6 router)

Laatst bewerkt:
kijk maar ff op portforward.com handleidingen voor elke router te forwarden

voor zover ik weet heb ik ze allebei ingesteld heb alles ingevult van portforwarding.com zegt zowel TCP als UDP. Nog steeds geen connectie. Als ik PF port checker gebruikt en port 21 invoer zegt ie dat is ie bij TCP al ingebruik is dus kan ie de portchecker niet uitvoeren maar bij UDP zegt ie de port nog niet open is dus ik snap er niks van!

Laatst bewerkt:
Heb je de firewall in Windows ook aangepast? Daar moet je ook poort 21 openzetten.

Ik draai Windows 7 en heb FileZilla in mijn firewall als goedgekeurd staan zowel de server als client versie. Normaal heb ik mijn windows firewall ook uitstaan (ik gebruik NOD32 zou het hier iest mee hebben kunnen maken? Denk het zelf niet want ik heb namelijk ook geprobeerd FTP te starten terwijl NOD uit stond).

Laatst bewerkt:
Ik heb de server nu werkend het was inderdaad een port kwestie.

Ik kan intern gewoon normaal inloggen alleen als ik extern probeer in te loggen mislukt het. Mijn internet IP is 192.186 etc... maar is dat hetzelfde IP wat ik moet gebruiken voor extern? of moet ik dan 82.95 etc.. gebruiken? (ik heb trouwens allebei geprobeerd en mislukte allebei ik heb windows firewall ingesteld en NOD32 uitgeschakeld tijdens het proberen).

extern moet je het adres 82.95 etc.. gebruiken. Hoe roep je de server aan?

Het is me gelukt! Alleen het probleem is als in mijn windows Firewall aanzet doet ie het niet (ik gebruikt Windows 7 RC 64-bit).

En dan nog een vraag: is het mogelijk om te streamen via FTP? Of vraag ik nu teveel? :)

Ftp opzetten.

Hallo beste mensen,

Ik wil ook een ftp server opzetten achter mijn telfort router, maar binnen kort stap ik over naar upc maar ga ik weer een ruoter gebruiken.
mijn vraag is hoe moet ik de port configureren op de roueter.

en ik heb dit tooltjes
XAMPP
G6FTP Server Administrator.

Kan iemand me helpen met configureren.

Bedankt.

Sharuk,

Het is niet wenselijk je vraag in die van iemand anders te stellen. Daarnaast is het topic niet actueel meer.

Graag je eigen vraag aanmaken :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan