FTP server van humax

Status
Niet open voor verdere reacties.

kramerty88

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2008
Hallo,

Ik probeer mijn Humax iHDR-5050c aan te sluiten op het internet. De humax heeft een ingebouwde FTP server en ik heb als modem een standaard router (zyxel nogwat) als bridge ingesteld die alles doorstuurt naar mijn Linksys WRT 160n router.

Nu is het wel gelukt om vanaf mijn thuiscomputer de humax te benaderen via het local ip (in dit geval 192.168.1.100). Maar vanaf het internet lukt dit niet. Op de linksys laat ik alle ftp protocollen automatisch forwarden naar het 192.168.1.100. Ik heb zowel mijn interne als externe adres via dyndns ingesteld.

Echter als ik het via het internet probeer te benaderen krijg ik de melding dat het adres niet bereikbaar is. Mijn modem kan ik wel benaderen vanaf het internet, dus het exteren ip heb ik juist ingesteld, vanaf lokaal netwerk lukt het ook, dus mijn vraag is wat ik verkeerd doe bij het benaderen vanaf het internet. Zie ik iets over het hoofd?

Alvast bedankt!

Edit: Ook als ik de Humax in DMZ plaats kan ik hem niet bereiken, dus dat sluit de firewall van de linksys ook uit. Daarnaast heb ik ook de zyxel nog omgetoverd tot gewoon modem en de humax daarop aangesloten om te testen of dat werkt, maar dat lukte ook niet.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan