FTP server werkt maar is traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tom200

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2007
Hallo,

ik heb eindelijk een FTP server verbinding laten maken via een computer van een ander netwerk.
maar als ik buitenaf iets wil downloaden van mijn server is de snelheid heel beperkt tot 30kb/s.
weet iemand een oplossing om deze zo hoog mogelijk te laten gaan wat ik werk met grote bestanden en dat duurt anders veel te lang.

Mvg

30 kb /s vertaalt zich naar ong. 256 kbits /s uploadsnelheid vanaf de 'server'kant.

Het hangt dus van de uploadsnelheid die van toepassing is aan de serverkant af hoe snel het kan gaan. Zoals je weet zijn de meeste thuisabonnementen er juist op gericht dat je snel kunt downloaden, niet dat je snel kunt uploaden.

Tijs.

ik heb expres net van telenet en degene die connecteert ook. expresnet van telenet ligt op 512kbps upload en download 15000kbps

vandaar de vraag :-p

Ik kan geen rekensom maken, maar in ieder geval is duidelijk dat je upload nooit hoger gaat worden dan 50 kbyte /s (normaliter reken ik voor Internetverkeer altijd ruim, namelijk Bits /s gedeeld door 10 voor Bytes /s (dus 25% protocol-overhead, o.a. ook vanwege fragmentatie en kleine MTU)). Daar komt nog eens de extra overhead van FTP bovenop.

Als ik dit artikel mag geloven lijkt het reëel voor FTP-verkeer dat je niet meer dan die 30 Kbytes /s haalt.

Linksom of rechtsom: Als 30 Kbytes /s (of zelfs 50 kbyte /s) onvoldoende is, dan zal er in iets anders bedacht moeten worden. Bijv. een ander abonnement of uploaden 's nachts naar iets dat online bereikbaar is (bijv. naar SkyDrive).

Succes,

Tijs.

ok, bedankt, heb wat meer poorten opengezet en hij haalt nu rond de 90

ok, bedankt, heb wat meer poorten opengezet en hij haalt nu rond de 90

Interessant: Met 512 kbps upload kan dat in principe niet (8x90 = 720). Misschien heeft de provider ondertussen de snelheden verhoogd.

Fijn dat het nu blijkbaar wél in orde is. Graag nog de vraag als opgelost markeren, door het klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", die je rechts een stukje naar beneden op deze webpagina terugvindt.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan