• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

functie "doelzoeken" of "oplosser" in regeneratieve excel file gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maarten E

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 okt 2004
Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje mbt de functie doelzoeken op oplosser. Ik heb namelijk een 4e graads functie die ik met een van deze twee functies kan oplossen. Dit werkt allemaal maar voor het bereken moet je deze functie telkens opnieuw aanroepen. Deze berekening is eigenlijk een tussenberekening van de uiteindelijke uitkomst. Er staan bepaalde variabelen in deze 4e graads functie die ik dus telkens aanpas. Echter de antwoorden eerder verkregen via de doelzoeker veranderen niet mee!!! Bestaat er een mogelijkheid om dit wel telkens opnieuw door te laten rekenen als er een variabele wordt veranderd??? Eigenlijk op hetzelfde principe dat alle andere berekeningen worden uitgevoerd in excel?? Kan dit wel met deze functies of moet ik me in VBA gaan verdiepen. Als dit zo is zou ik het zeer op prijs stellen als iemand een VBA voorbeeld in elkaar zou kunnen draaien ivm dat ik alleen de combinatie met AutoCAD ken.

Met vriendelijke groeten,

Maarten

Misschien begrijp ik je vraag niet goed, maar ik zou het volgende doen:

Iedere variabele in een aparte cel zetten, de 4e graads-functie ook in een aparte cel zetten, die zijn gegevens uit de cellen met de variabelen haalt. Als je dan 1 van de variabelen verandert, verandert de uitkomst van de 4e-graads functie ook automatisch. De uikomst van deze functie kun je dan gewoon weer gebruiken iin verdere berekeningen...

Als de uiktomst van de functie niet automatisch verandert als een variabele gewijzigd wordt, moet je eens kijken bij het menu Extra, Opties, tabblad Berekenen, en de optie Automatisch berekenen aan zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan