Functie maken in C++

Status
Niet open voor verdere reacties.

w00tare

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2009
Ik probeer een functie te maken, wie ;

Elke keer een void (DoLog) doet, een char +1 doet, (Dus op het eind krijg je het totaal aantal keren dat die heeft gelogt).

Ik heb dus all verschillende dingen geprobeerd maar dit lukt niet.

Wie kan me helpen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb for each geprobeerd(misschien niet goed). Dat leek me het beste ik ben dr mee aan het prusten geweest maar het lukte niet, dus kwam ik hier..

[cpp]
void DoLog(unsigned char& c){
// ...
c++;
}
[/cpp]

Ik weet niet zeker of je zoiets bedoelt, aangezien je OP niet echt duidelijk is. (en wees je bewust van het bereik van het datatype dat je gebruikt, aangezien deze na een overflow weer gewoon bij 0 begint. Al neem ik aan dat dit geen probleem is voor een log-functie)

Nou kijk,

Ik heb dus al een log functie alles werkt ook, maar ik wil dus snel & simpel willen zien hoe vaak er is gelogt.

Nou, daar wordt het duidelijker van :confused:

Anders probeer je het probleem in meer dan 1 regel uit te leggen en eventueel te verduidelijken met een stukje code of iets dergelijks?

Ik wil niet bot overkomen, maar ik heb dus onderhand al twee keer uitgelegd wat ik precies wil:

Elke keer als er iets in de log wordt geschreven (DoLog<-Functie), hij dat telt.
Ik zat zelf aan een for each te denken, ik heb dit dus geprobeerd maar tevergeefs.

Groeten.

Ik wil niet bot overkomen, maar ik heb dus onderhand al twee keer uitgelegd wat ik precies wil:

Ik wil niet bot overkomen, maar als meerdere mensen hetzelfde opmerken zal het probleem dan toch niet bij jou liggen? :p

Elke keer als er iets in de log wordt geschreven (DoLog<-Functie), hij dat telt.
Ik zat zelf aan een for each te denken, ik heb dit dus geprobeerd maar tevergeefs.

Er zijn meerdere mogelijkheden om bij te houden hoe vaak er gelogd is. (in het voorbeeld dat ik gaf geeft de variable c aan hoe vaak er gelogd is);

Een andere mogelijkheid is om de log-functie de waarde te laten returnen:

[cpp]
int DoLog() {
static int log_count = 0;
// de code voor het loggen
return ++log_count;
}
[/cpp]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug