Galumua software

Status
Niet open voor verdere reacties.

pro pizza

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2007
Hallo,

Sinds een paar dagen krijg ik via mijn McAfee firewall steeds een melding dat Galumua software toegang wil tot internet, dit blokkeer ik altijd. Nu kijk ik vandaag in msconfig en zie ik dat het daar ook tussenstaat bij opstarten (zie bijlage:galumua.png). Weet iemand wat dit is? Google geeft mijn geen resultaten. Hoe kan ik dit verwijderen?

Mvg,
Ruben

als ik daar op google heb ik 5 matches.... 4us denk ik... als die onder software in control panel staat daar verwijderen, anders de locatie van die file opzoeken en alles verwijderen wat je denkt dat ervan is. Daarna laat je bijv. ccleaner naar bestanden zoeken die "over" zijn...
ik denk dat het op spyware gaat...

ps: heb je virusbeveiliging, zoja wat zegt die, zonee waarom niet?
want je hebt het alleen over firewall

ik heb het bestand opgezocht in AppData. Heb het gescand met McAfee, maar hij geeft niet aan dat het een virus o.i.d. is.

Edit: het staat niet in software verwijderen.

Toch kun je het betere verwijderen, eerst ingepakt opslaan ergens, voor het geval je het toch nodig hebt, dan verwijderen, en de zip-file nog een paar maanden bewaren.

Als er randapparatuur is die het daarna niet meer doet weet je dus waardoor het komt.

Ik ben er zelf van overtuigt dat het spyware is...

Hmm raar dat het dan niet wordt gevonden als spyware door mn McAfee, misschien een nieuwe die nog niet herkend wordt?

ik weet het niet, maar het klinkt allemaal niet heel veilig, ik zou het maar deactief maken, voor je pc straks niet meer opstart of dat soort ongein....

Gedaan! :D Bedankt voor de hulp, nu maar hopen dat het nog niet meer bestanden heeft geïnfecteerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan