[Game maker 8.1] Wave/Rondes gaan fout?

Status
Niet open voor verdere reacties.

timboiscool

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2008
Berichten
205
Hallo lezers!

Ik ben bezig met een soort zombie spel alleen ik ben nieuw met game maker dus dit is de fout:

De rondes die staan links boven en blijven maar door gaan does binnen een paar secondes is hij al bij 100..

Dit is de code:

Code:
var tospawn, spawn1tospawn, spawn2tospawn, spawn1spawned, spawn2spawned, splitter;

if(!instance_exists(zombie))
{
    tospawn = 0;
    splitter = 0;
    spawn1tospawn = 0;
    spawn2tospawn = 0;
    spawn1spawned = 0;
    spawn2spawned = 0;
    
    if(global.wave == 1)
    {
        tospawn = 7;
    }else{
        tospawn = global.wave + 2;
    }
    
    if(tospawn >! 12)
    {
        splitter = random(tospawn);
        while(splitter <! tospawn / 2)
        {
            
            spawn1tospawn = splitter;
            spawn2tospawn = tospawn - splitter;
            
        }
        
        while(spawn1spawned < spawn1tospawn)
        {
            instance_create(608, 448, zombie);
            spawn1spawned += 1;
        }
        
          while(spawn2spawned < spawn2tospawn)
        {
            instance_create(224, 224, zombie);
            spawn2spawned += 1;
        }
        
    }
    
    if(spawn2spawned == spawn2tospawn && spawn1spawned == spawn1tospawn && !instance_exists(zombie))
    {
        
        global.wave += 1;
        
    }
    
}

Bedankt!

Groetjes, Tim!
 
Je reset je spawned variabelen niet, dus bij de tweede wave beginnen die al hoog en vanaf dat punt blijven ze hoog. Dat is waarschijnlijk het probleem.
 
Je reset je spawned variabelen niet, dus bij de tweede wave beginnen die al hoog en vanaf dat punt blijven ze hoog. Dat is waarschijnlijk het probleem.

Bedankt voor de reactie ik heb de spawned variabled gereset net voordat ze worden gemaakt maar hierdoor is het probleem nog niet gefixed.

Groeten, Tim.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan