Game PC +/- 500 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Goelan

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2010
Hallo allemaal.

Ik zit al een tijdje met het een idee om een nieuwe pc te gaan kopen. In eerste instantie dacht ik aan een 'normale' pc. Gewoon simpel kopen in de winkel. Later bedacht ik me dat ik misschien beter zelf een pc kan laten samenstellen zodat ik meer kan bepalen wat ik zelf wil. Alleen nu is het probleem dat ik weinig verstand heb van pc's. Aangezien ik hier regelmatig op dit forum mee las bedacht ik me om me nu dan toch maar eens lid te maken. En hier ben ik dan :)

Budget Ik wil rond de 500 euro gaan uitgeven aan mijn nieuwe pc. Wat meer is geen probleem als er een aantoonbare verbetering in zit
Doel Ik wil graag gebruiken voor gamen. Met name Football Manager 2011 speel ik graag. Hele zware games zoals Black Ops en dergelijke speel ik niet op mn pc, maar gewoon op mn Xbox360. Internetten en e-mailen. Schoolwerk. Muziek luisteren. Filmpje kijken op zijn tijd. Mijn pc moet wel lekker snel zijn. Dat vind ik belangrijk.
Hoe belangrijk is stilte? Enigzins belangrijk aangezien hij op mijn slaapkamer staat.
Assemblage Laat ik liever door de winkel doen aangezien ik er (te weinig verstand van heb)
Opties: CD/DVD speler/brander
Besturingssysteem Het liefst windows 7. Kan ik eventueel zelf wel regelen.
Andere software Niet nodig. Die heb ik nog in bezit van mn vorige pc.
RandapparatuurNieuwe speakers zouden wel prettig zijn als ze niet teveel kosten. Verder heb ik nog een beeldscherm, muis en toetsenbord.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen/overtuigen om een nieuwe pc zelf samen te stellen. Alvast hartelijk dank!

Julian

Tja 500 euro voor speakers, beeldscherm, muis, toetsenbord en nog hardwares dat geschikt is voor gaming dat is wel beetje aan de lage kant :P
want bij beeldscherm ben je al 100-150 euro kwijt ( dan heb ik het over de 21 inch)
muis, ja ligt eraan welke muis wil jeeen muis met 5 knoppen? ( wat volgens mij wel logisch is voor een game pc :D) dan bij je nog zo'n 20-35 euro kwijt
toetsenbord, zo'n goedkope is denk ik niet z duur maar laten we zegge 10 euro op zijn minst :D
Ja en dan nog een besturingssysteem :D want die mensen gaan niet even gratis windows 7 op je harde schijf zetten ( maarja laten we dat even buiten de prijs houden , wat misschien ben je wel va de ICT en krijg je zulke dingen gratis :D)

nou dan heb je nog maar zo'n 320 euro over.

Als je het een beetje eens ben met wat ik net heb geschreven, vertal dan nog even wat voor videokaart je wilt :), een redelijke videokaart dat spellen van NU aan kan? zoals call of duty black ops

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je snelle reactie Appie.

Een beeldscherm, muis en keyboard heb ik nog over van mn huidige PC. Nieuwe speakers zou ik wel willen mits betaalbaar. Ik heb nog wel speakers en die kunnen op zich nog wel mee, maar voor een leuke prijs wil ik wel graag nieuwe :)

Ik hoef niet de meest geweldige videokaart die er is. Games als Black Ops speel ik op mn xbox360. Er mag een leuke videokaart in waar ik veel waar voor mn geld krijg. Lees: eentje die niet heel duur is, maar wel veel prestatie kan leveren.

Hallo allemaal.

RandapparatuurNieuwe speakers zouden wel prettig zijn als ze niet teveel kosten. Verder heb ik nog een beeldscherm, muis en toetsenbord.

Julian

@dirkie00
tenzij ik moeite heb met begrijpend lezen staat hier toch echt wel iets anders

@dirkie00
tenzij ik moeite heb met begrijpend lezen staat hier toch echt wel iets anders

Dirkie heeft wel gelijk, Appie. Het staat er een beetje krom, maar ik bedoelde dat ik al een beeldscherm, muis en toetsenbord in bezit heb. Bedankt voor de huidige voorstellen. Ik ga ze eens grondig bekijken.

elke game op hoog?
dat betwijfel ik, maar je kunt er wel mee gamen

De X2 555 is veel sneller in gaming dan de X4 640, ik weet niet waar jij dat vandaan haalt....

http://www.anandtech.com/show/2923/6

Kijk daar maar naar, de X2 555 steekt er met kop en schouders bovenuit...
En waarom een Samsung Spinpoint als de WD sneller is?

Laatst bewerkt:
hij moest zig aan het budget houden daarom nam hij die goedkopere HDD

verder zijn Athlon ii cpu's niet gemaakt voor het gamen
meer huis tuin en keuken cputjes Phenom ii series zullen het standaard beter doen...

De X2 555 is veel sneller in gaming dan de X4 640, ik weet niet waar jij dat vandaan haalt....

http://www.anandtech.com/show/2923/6

Kijk daar maar naar, de X2 555 steekt er met kop en schouders bovenuit...
En waarom een Samsung Spinpoint als de WD sneller is?

Zoals je de post boven je kunt zien heb ik dat van hardware.info gehaald;)

x4 640 staat er niet tussen, maar oke. Geloof best dat je wel lekker kan gamen met die x2 555. De pc is ook bedoeld om te multitasken. dan is quad in het voordeel.

waar baseer je op dat de wd sneller is. De f3 is de snelste (betaalbare) van het moment

Oke, dat zou best kunnen. Ik heb puur gekeken naar de specs, en daar was de WD sneller.

elke game op hoog?
dat betwijfel ik, maar je kunt er wel mee gamen

Elke game op een hoog niveau! Dat is iets heel anders, en dan als nog, ik denk dat deze CPU + Processor combo dat wel kan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de voorstellen. Ik ga het even doornemen welke afweging ik het best kan maken. Is er geen mogelijkheid voor meer ram geheugen of overscheid ik mijn budget dan enorm? Of kan ik bijvoorbeeld later mn geheugen nog verder uitbreiden? Qua harde schijf zit ik wel goed. Ik heb hier nog een externe van 1tb en die zit nog lang niet vol :)

4 GB is nu meer dan genoeg hoor,
later kun je nog upgraden naar 8 GB

Ik kom toch nog even terug op mijn topic.

Mijn plan om een nieuwe pc te kopen gaat voor een jaartje op de schop. Ik heb besloten om tijdelijk mn systeem up te graden en over een jaartje, met een groter budget, een nieuwe pc te kopen.

Ik erger me aan mn pc omdat deze, mijn inziens, te langzaam is en daarom wil ik graag mijn geheugen uitbreiden.

Nu kwam ik een site tegen waarbij je je pc kan laten scannen en deze geeft raad over welk geheugen je kan aanschaffen. Ik kwam er achter dat ik mijn geheugen maar per 1GB kan uitbreiden en niet direct met 4 GB.

Het volgende kwam er uit:

Systeem:MSI MS-7204 Moederbord
Moederbord Merk: MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD
Moederbord Model:MS-7204 REV:A
Processor:Intel(R) Pentium(R) D CPU 3.00GHz 64Bit
Aanwezige geheugen:1024 MB 266.6 MHz CL: 4.0 clocks
Maximaal geheugen:4GB
Totaal aantal sloten:4 (waarvan er 2 in gebruik zijn, 2x 512MB)

De site raadde mij aan om het volgende geheugen te kopen:
http://www.interngeheugen.com/prod/...odule-for-desktop-ddr2-533-dimm-pc2-4200.html

Nu is dit geheugen 40 euro per gig. Hier zou ik in totaal 80 euro verder zijn. Is het niet mogelijk om het volgende geheugen te kopen?
http://www.4launch.nl/shop/product/...200--cl4--jetram/beslist#p-4-productid-002745

Hier zou ik dan nog geen 50 euro kwijt zijn. Of past dit niet in mijn pc? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Alvast bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan