Game pc 500 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

GroundFallGames

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2013
Hallo iedereen,
ik ben net nieuw hier op het forum, omdat ik met een probleempje/vraagje zat.

Ik wil namelijk een nieuwe computer kopen, maar ik heb echt geen idee van wat ik allemaal erbij moet kopen of wat goed is en wat niet. Daarom kwam ik hierheen omdat ik al wat dingen had gezien die mij misschien zouden kunnen helpen.

Aan de computer wil ik ongeveer 500 euro uitgeven. Zo heel veel heb ik momenteel niet en dus onder dat bedrag zou altijd fijn zijn :)
Met de computer wil ik voornamelijk gaan gamen, maar omdat ik de laatste tijd ook wel interesse heb in video's opnemen, zou het handig zijn als ik dit ook kan doen. Het gaat er dan voornamelijk om dat de computer nog steeds goed draait en geen lags heeft tijdens het opnemen waardoor je een schokkerig beeld krijgt.
Het maakt mij niet echt uit of de computer helemaal geluidloos is of niet, want degene die ik momenteel heb maakt af en toe toch al veel lawaai waar ik nauwelijks aandacht aan besteed :p
Ik weet niet zeker of dat wordt bedoeld, maar als besturingssysteem zou windows 7 64bit of windows 8 natuurlijk wel fijn zijn.
Voor de rest heb ik als randapparatuur al een beeldscherm, een toetsenbord, muis, headset en speakers. Dus daarvoor hoeft niets extra gedaan te worden. Het zou fijn zijn als er misschien een extra beeldscherm bij zou kunnen en dan het liefste eentje die groot genoeg is, maar dit hoeft natuurlijk niet omdat ik al gewend ben aan 1 scherm.

Voor de rest had ik gezien dat een intel i5 processor een goede keus zou kunnen zijn voor een goede computer. Ik denk dat ik daarvoor ook wel zou gaan. Het liefst heb ik een computer die al meteen in elkaar zit, want zoveel verstand van computers in elkaar zetten heb ik niet :p maar daarvoor kan ik m'n pa altijd nog vragen. Dus losse onderdelen of een vaste, het maakt niet zoveel uit. Wat het minste geld kost is natuurlijk wel het beste.

Groet,
GFG

Tja, je hebt teveel eisen voor een te klein budget. Dit gaat niet lukken, je zal eerder richting de 800-900 euro moeten inclusief windows en assemblage als je ook een i5 wil. En nee, dan heb je niet een extra monitor.

FX4100 is een zwakke quad core cpu daar gaat hij de genoemde taken niet mee doen
verder is de HD7750 een instap game kaart, gamen en frapsen tegelijk kun je op je buik schrijven met dat ding:(

ik raad je aan om door te sparen of je zult erg veel concessies moeten nemen op de eisen die je stelt

Nou, die i5 processor hoeft niet per se. En dat opnemen is nou ook niet per se een must. Maar ik wil sowieso wel goed kunnen gamen zonder laggs. Dat is dan het enige puntje waar op gelet moet worden. Ik denk dat jullie beter een computer op kunnen stellen met alle spullen zeg maar. Een nieuwe kast/behuizing zou ook moeten, want degene die ik nu heb kan ik niks aan veranderen naar mijn weten.
Dus: voor 500 euro max. een game computer waar ik games op zou kunnen spelen zonder laggs en dat ik er nog het een en ander bij kan kopen/toevoegen later. Als jullie misschien wat zouden kunnen samenstellen zou ik dit op prijs stellen, de beste computer die mogelijk is binnen mijn budget zou ik fijn vinden. Als je een computer samenstelt die boven mijn budget zit, maar veel betere prestaties aflevert(en dan bedoel ik ook echt merkbare) dan mag dat ook neergezet worden, want dan blijf ik nog wel sparen :p

Groet,
GFG

ik kan je wel een tip geven maak een opstelling van 600 of 700 euro zelf post deze op dit forum en vraag wat er goed koper kan wat er weg kan en wat beter en miss nog wel goed kopen kan voor mij ging ik van 935,- euro naar 811,- euro en de pc was zelfs nog beter

Oké, ik herhaal het nog maar eens. Ik heb geen verstand van al die aparte onderdelen. Ja, ik weet wat wel een beetje een goede processor of een goede videokaart is, maar that's it. Ik heb dus geen idee of ik nou dingen erbij moet doen, of juist niet omdat het nodig of juist overbodig is. Het bedrag is nog steeds 500 euro. Ik las dat je op azerty (ofzo?) aparte onderdelen kan kopen voor een lage prijs, maar als ik zo een samenstelling geef, kan iemand dan zeggen of deze goed is of niet?

Groet,
GFG.

P.S. ik zet zometeen wel een nieuwe post hier met bijbehorend linkje naar de pc. Maar ik moet eerst nog een klein beetje huiswerk maken dus het kan wel eventjes duren :p

Wat voor games wil je gaan spelen? misschien lukt het dan nog met een AMD APU maar voor de rest moet je wat meer geld neer tellen als je assemblage en een licentie er bij wil.

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?product[273202]=1
dat is een samenstelling voor nu. Ik zet er ver overheen (630) als jullie wat kunnen verbeteren qua minder prijzig zeg het maar. En ja, ik heb het een beetje van de computer van Veldar gehaald, die er bij Tweakers goedkoper vanaf komt dan ik :p Dat heb ik deels gedaan omdat ik niet precies wist welke onderdelen er precies in moesten, maar ook omdat die spullen mij wel goed leken voor een goede pc zeg maar.

Maar nu moet ik eten. Ik kijk zo wel of iemand gereageerd heeft :)

Groet,
GFG

Je winkelmandje is leeg, druk bij winkel mandje op directe link en die moet je hier kopiëren.

als ik alles selecteer kom ik uit bij een 2,5" WDScorpio 750GB schijf ...

Hier is de link naar het winkelmandje. Er zat nog wat in, dus daarom was hij 80 euro meer. Hij is nu 540. Zeg maar wat weg kan en wat me dus minder geld kost :p

Groet,
GFG

Je voding is hier veel te zwak, voor je gekozen grafische kaart is (volgens de gegevens van Azerty) minimaal een 500 W voeding nodig ...
Daarbij heb je nog steeds een 2,5" HDD in je mandje staan (een laptopschijf)

@whittey: wat stel jij dan voor als voeding, en welke andere schijf zou ik moeten nemen voor een goede computer? Zoals ik al zei: ik heb er niet veel verstand van, en dit is ongeveer wat ik tegen was gekomen bij anderen...

Groet,
GFG

Ik zeg dat jouw systeem goed is wat op mijn systeem lijkt eerdere post "Pagina 1". Daar ging de hele discussie over ;)
Toon nog is aan, dat tweakers hetzelfde erover denken :)

@GroundFallGames:
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B489231%5D=1&product%5B478347%5D=1&product%5B532492%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B482718%5D=1&product%5B474396%5D=1&product%5B225854%5D=1&product%5B558087%5D=1&product%5B568296%5D=1http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B489231%5D=1&product%5B478347%5D=1&product%5B532492%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B482718%5D=1&product%5B474396%5D=1&product%5B225854%5D=1&product%5B558087%5D=1&product%5B568296%5D=1
Als je de hem zelf in elkaar gaat zetten kan je 50 euro meer aan je videokaart uitgeven. Wat aanzienlijk veel beter zal presteren. Dan zou zoiets goed zijn, met koeling voor over te clocken:

Bekijk collectie
Importeer producten
Met levering kosten, kom je op 516 euro uit. Ook weer uitbreidbaar met een SSD.

(Tweakers pricewatch)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan