Game pc 500 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je haalt nu allemaal verschillende dingen door elkaar. Je kan er ook een I7 in stoppen. Maar heb je een directe overkill en zal je misschien 40% de processor belasten met gamen.
Neem nou maar van mij aan dat voor gamen de videokaart vele malen belangrijker is dan een processor.

Maar de voordelen, heb ik al een keer genoemd, moet je maar even terug lezen.
Ten eerste als je voor 500 euro de pc in elkaar laat zetten + Windows. Heb je geen game pc, maar een budget basis kantoor systeem. Je zou hem toch echt zelf in elkaar moeten zetten. Of tweede hands onderdelen moeten kopen.

http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/414577

Neem anders nog is een kijkje op tweakers.nl. Als je het allemaal niet zeker meer weet. Post bovenstaande samenstelling en kijk wat zei je te zeggen hebben. Wellicht je voeding veranderen, maar is geen must.
Is wel erg krap aan nu. Als je andwoordt hebt en nog niet zeker van je zaak ben. Sta ik je graag te woord.

Laatst bewerkt:
oké, als ik nog eventjes wacht (ongeveer een maandje ofzo) kan ik mijn budget uitbreiden tot 550 euro. Dat levert denk ik meer ruimte op voor een game pc. Klopt dat of moet ik dan nog langer wachten en welk bedrag moet ik dan ongeveer hebben?

Groet GFG

Ja ligt eraan, als je Windows erbij koopt en laat assembleren gaat er al 130 euro van je budget af. Dan heb je nog 420 over voor jouw pc. Dan kom je waarschijnlijk op de Athlon II x4 640 uit.
Zal ik persoonlijk niet zo snel nemen.

Ik heb zelf de Athlon X3 450. Puik processor, cores unlocked. Dus het is nu een X4 in wezen. Als je het niet erg vind om BF3 op low settings te spelen en daarnaast te filmen. Dan is het een prima budget. Of je moet toch echt de volledige 550 euro benutten en heb je een gaming systeem die BF3 op medium settings aan kan.

Laatst bewerkt:
Ik heb even wat nagedacht over een systeem voor jou en in feite kan je niet echt een goed systeem halen met dit budget.
Tweedehands pc's lijken mij een stuk beter.
Enkele voorbeelden:
Voorbeeld 1

Voorbeeld 2
Voorbeeld 3
Edit: Voorbeeld 1 en 3 lijken mij het beste.

idd, wat een gehannes!
@ TS: voor 500 euro heb je geen pc waarmee je de door jouw gestelde eisen ook nog kan opnemen.
Het is waar kiezen voor je budget of nog een kleine 100 euro bijverdienen ....

even een vraagje:
Hoe kan ik een wenslijst van tweakers kopiëren om hier te laten zien?
Ik was namelijk laatst naar een computer winkel bij mij in de buurt geweest, en daar had iemand mij advies gegeven. Op tweakers heb ik even gekeken en daar kwam ik goedkoper uit dan bij azerty. Ik heb de lijst wel, maar hoe kan ik die aan jullie laten zien?
Er zit een interne harde schijf bij die niet echt wordt herkend bij tweakers qua prijs, dus misschien weten jullie nog een goede interne harde schijf die ze op tweakers wel kennen? Ik had er Western Digital Caviar Blue WD5000AALX, 500GB bij gezet, maar die kende tweakers om een of andere reden qua prijs niet. Zet alsjeblieft een interne harde schijf hieronder neer die tweakers wel kent van 500GB-1TB. Prijs maakt in principe niet uit, want ik moet toch een baantje zoeken en dan kan ik net zo goed m'n prijs wat omhoog doen :p

Groet,
GFG

tweakers pakt wel prijzen van verschillende winkels let daar op!
moet je wel per winkel apart je hardware bestellen kan dus redelijk duur uit vallen

Inderdaad, maar je moet wel rekenen dat het altijd goedkoper is dan alles bij 1 winkel te bestellen.
@GroundFallGames
Je moet een account aanmaken op tweakers, en dan ga je naar wenslijsten en dan maak je een nieuwe en je typt dan de naam in.
Als hij af is dan kan je ook een knop indrukken waardoor je de bestelkosten kan berekenen.

ik heb daar een account en alles al in een lijstje staan, maar dat is nou juist het punt: Hoe kan ik dit laten zien aan jullie?

Als je nu voor 500 euro (of iets meer) een pc gaat kopen, werken games misschien net, maar als je nog een tijdje vooruit wil met nieuwe games (gta V bijv) denk ik dat je beter wat meer uit kunt geven, anders heb je na een paar jaar niks meer aan dat ding

Oké, dan is hier een linkje naar mijn nieuwe opstelling. Ik heb dit gebaseerd op een eerdere post hier, maar toen ik naar een computerspeciaalzaak ging met dat lijstje heeft de medewerker mij wat tips gegeven, en daarmee kwam ik hier ongeveer op uit. Zoals al vermeld: Een interne harde schijf moet er nog bijgerekend worden, geheugen daarvan tussen de 500GB en 1TB. Als iemand zo'n interne harde schijf hier neer kan zetten met een linkje bij tweakers erbij, zou ik dat op prijs stellen.

Nog even @willem778: Ik heb net een paar posts geleden gezegd dat ik mijn prijs verhoog, de uiteindelijke prijs is nog niet echt bekend, maar ik moet sowieso nog wel even doorsparen, dus dan kan ik net zo goed wat langer doorsparen voor een veel betere computer.
Ik dacht aan ongeveer 600 euro voor alle onderdelen zelf, en dan spaar ik nog door voor besturingssysteem, antivirus programma en misschien nog een betere monitor. Dan zou ik rond de 800 euro uitkomen, en dan moet ik sowieso nog sparen.

Misschien iemand nog (kleine) verbeterpunten op het systeem?

Groet,
GFG

Waarom neem je nu iets anders?
Neem anders gewoon deze processor, hij past op je moederbord en in feite is hij gewoon die a10 5800k zonder de integrated graphics.
De A10 is gemaakt voor de sterke gpu die erin geïntegreerd is.
En verder kan je eigenlijk ook dit moederbord nemen.
Als je iets meer geld kwijtkan dan is dit een betere optie. (ik heb ook meteen een leverbare HDD genomen)

nou, die processor die ik had gekozen, koos ik door aanraden van die medewerker. Hij had gezegd dat die A10 5800K beter was dan die Phenom X4 II (ofzo) en dus had ik voor die gekozen, omdat ik toch wel een goede processor wilde hebben die toch wat meer binnen mijn budget van rond de 600 zou passen. Nog een vraagje: Waarom dat moederbord en niet degene die ik had uitgekozen? Diezelfde medewerker had mij namelijk aangeraden dat ik beter een FM2 moederbord kon nemen, omdat ik die minder snel hoef te vervangen en dat ik er dus ook langer mee door kan gaan. Daarom koos ik voor ASRock FM2A85X Extreme4-M en niet voor een andere.

Groet,
GFG

FM2 is bedoeld voor HTPC's een pc die je onder de tv zet omdat hij een in gebouwde gpu heeft in de processor die redelijk krachtig is (waardoor de pc extra klein kan zijn)
echter ga jij deze niet gebruiken omdat de pc al over een dedicated videokaart beschikt
en wat betreft processor paarde kracht is hij niet echt super deze zit op het niveau van een Athlon II x4 en niet een Phenom II X4
en Phenom II x4 is de high end line wat betreft cpu's

Laatst bewerkt:
@ maurits0016,

Welkom op Helpmij.nl

Ik denk dat je even op de datum van plaatsing moet letten je antwoord nu op een vraag van een jaar geleden deze maar gelijk op slot gezet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan