Game pc +/- 650

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paquero

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2012
Hallo, daar ben ik weer :)

Ik heb ondertussen even doorgewerkt en de volgende keer dat mijn loon wordt gestoord heb ik genoeg geld, volgende week dus.
Al die tijd heb ik eigenlijk wel hier blijven kijken en op tweakers, dus heb ik ook wat samengesteld.

Toch vul ik deze nog even in:

Budget - +/- 650, met uitloop tot €700,-
Doel - Vooral voor gamen, het wordt dus ook een game pc, maar ik doe ook wat aan photoshop.
Omgeving - Ik heb liever dat hij iets meer geluid maakt, dan dat hij stil is. Niet al te luid is wel fijn.
Assemblage - M'n pa ;)

Besturingssysteem - Aanwezig.
Opties / randapparatuur - Ook aanwezig.

Lijst 1
Lijst 2

Een paar vraagjes/opmerkingen:
- Ik zat dus te twijfelen over de fx 8*** of een i5.
- Ook over de kast was ik niet zeker, keuzes:
1. De Cooler Master Silencio 550, die is stil, maar van wat ik gelezen heb wordt hij toch te warm.
2. De 300r, volgens mij een goede kast. Weet niet of hij ook een beetje stil is?
3. De Zalman Z11 Plus, ook wat goede dingen over gelezen en ziet er leuk uit :)
- De voeding is toch wel voldoende?
- Is Low Profile RAM echt nodig?
- Ik hoef geen SSD! (Ik weet dat hier nogal veel SSD fans zitten, maar ik heb nu een Intel Pentium 4 3.2Ghz, heel oud en start prima op, de opstart snelheid + programma opstart tijd, maakt me niet heel veel uit)

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Antwoorden op je vragen:
-Een FX 8350 is een goede processor, maar hij verbruikt wel veel, als je hem overclockt dan is hij zeker beter als een een i5. Ik zou een i5 3350p toch wel verkiezen boven een FX 8150.
-De Corsair Carbide 300r is een zeer goede kast, de zalman is iets 'fancyer' :D, maar ik zou toch voor de 300r gaan.
-De voeding is voldoende.
-Low profile RAM is handig, neem het toch maar.
-Geen SSD? Jammer :D.

Verder zou ik lijst 1 nemen met dit moederbord.
Als er iets meer geld afkan dan zou ik voor dit gaan.
Maar als je echt zoveel mogelijk geld wil besparen dan is lijst 1 met de Asrock B75 Pro3 (Atx moederbord, als je wil kan je dit veranderen naar de micro-Atx variant --> Asrock B75 Pro3-M) het beste.

Is de "meer geld lijst" dan ook echt het extra geld waard? :)

Alleen als je echt gaat overclocken :), eigenlijk zou je -als je meer geld hebt- het geld toch beter in een betere gpu steken.

Nja, wat zie jij als meer geld op dit moment? :P
Eigenlijk vinden mn ouders dat de pc rond de €700,- euro al meer dan genoeg kost. (soort van helaas)

Als je het geld gemakkelijk kan vrijmaken dan is een HD 7950 goed, anders kan je evengoed lijst 1 met mijn moederbord nemen, goedkoop, zuinig en snel.

Gemakkelijk vrijmaken valt wel mee, maar misschien kan Lijst 1, met dat moederbord en een HD 7950, komt volgens mij ook rond de €700,-
Wat raad je trouwens aan met dat moederbord, mATX of ATX?

Op zich lukt het geld vrijmaken wel makkelijk, alleen is het probleem dat ik per maand wordt uitbetaald :(

http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/417026

Laatst bewerkt:
ATX oogt mooier imho en heeft enkele (bijna nutteloze voor normale mensen :D) features over micro-ATX. Je kiest zelf maar wat je het mooiste vindt.

Even nog een vraagje: Ik heb een beetje gezocht op internet over een i5 3350p overclocken, maar het is niet duidelijk. Misschien weten jullie dit.
Kan je een i5 3350p helemaal niet overclocken of zijn alleen de multipliers gelocked?

Laatst bewerkt:
Even nog een vraagje: Ik heb een beetje gezocht op internet over een i5 3350p overclocken, maar het is niet duidelijk. Misschien weten jullie dit.
Kan je een i5 3350p helemaal niet overclocken of zijn alleen de multipliers gelocked?

Neen, dat gaat niet, moest je dit willen dan raad ik lijst 2 aan. Daarbij kan je wel overclocken.
@Nielsh12
Als je wil geef ik je een lijst waarom je dat niet mag doen.

Oh, ik heb namelijk best veel gelezen over mensen die hem op 3.5 Ghz hadden lopen Oo

Voor lijst 2: Daar heb ik nu een 8150 staan, maar is een 8320 beter? Die is namelijk even duur als een i5 3350p :)

Als je gaat overclocken. Zou ik voor de FX8150 gaan. Daar kan je aardige snelheden mee halen (De I5 zal je voorbij schieten) ;)
De FX8350 kan je makkelijk bij benen als je overclock.

Tuurlijk is een I7 wel ver buiten je bereik.

Hier kan je eventueel testen van je processor zien en max overclock, mits goede waterkoeling: http://hwbot.org/compare/processors#2495,2396_1-3,14
Met een goedkoop luchtkoeling setje. Kom je tot de 4.66Ghz schat ik zo ongeveer.

Laatst bewerkt:
Oké, bedankt! IK zeg het wel even als er iets besteld is!

PC wordt vandaag of morgen besteld. De nieuwe bbg van maart is net uit zag ik en daar heb ik nog even naar gekeken.
Ik wil nu eigenlijk de bbg halen, plus dan nog twee fans, aangezien ik gelezen heb dat de kast met de standaard fan niet heel goed koelt.

Lijst

Is dit goed? :)

Nee, klopt. Het overclocken heb ik eigenlijk opgegeven, het is wel leuk om er mee te experimenteren, maar ik heb liever een goede videokaart, dan een overclockbare pc, maar die kast met twee fans extra blijft dus wel koel genoeg? :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan