game pc +/- 700 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

standalist

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2010
Berichten
35
hallo,

ik ben ook opzoek naar een nieuwe game pc, en ik vroeg me af of jullie mij konden helpen.
zoals in de titel al vermeld heb ik een budget van ongeveer 700 euro,
hier moet ik wel assemblage bij hebben want een computer zelf in elkaar steken ga ik niet proberen.
ik heb windows 7 al en ga deze ook zelf installeren.

de pc moet wel een beetje stil zijn maar niet heel stil hij staat gewoon op zolder dus een beetje geluid is totaal geen probleem.
ik ben niet van plan om te gaan overklokken ivm de garantie, maar wil wel over bijvoorbeeld een jaar gaan upgraden.

voorlopig heb ik nog geen ssd nodig want die koop ik later zelf eentje.
ik heb graag een beetje een degelijke kast zodat upgraden later wat makkelijker is. (antec one had goede beoordelingen, misschien is dat wat?)

ik speel games als battlefield 3 en ga ook voor battlefield 4 waarschijnlijk. en ik speel total war games en ga binnen kort ook rome 2 total war spelen.

ik hoop dat jullie iets kunnen met deze informatie en iets voor mij kunnen samenstellen

alvast bedankt!!
 
Hallo,

Ik heb een systeem samengesteld rond waarbij je Battlefield 3 op ultra kan draaien rond de 60 fps en op deze pc kun je dus ook zeker total war games goed afspelen.

Samenstelling:

CPU = INTEL I5 4670K
Moederbord = Gigabyte GA-Z87X-UD3H
RAM = Crucial 8GB
Videokaart = Sapphire HD 7850 OC
Voeding = Cooler Master B500
Harddisk = Travelstar 5K1000 (1TB, 5400 RPM)
Optische Drives = LG GH24NS70 DVD Brander
Behuizing = Zalman Z11 Plus (5 fans meegeleverd, stil en speciale plek voor SSD)

Link samenstelling en prijzen: https://www.dropbox.com/s/w0jzhl1xn...html_configurator_builder_structure_print.pdf

Deze samenstelling is inclusief BTW maar exclusief samenstellingskosten
 
Hallo,

Om de aankomende BF4 om redelijke settings te willen spelen. Zou je toch je budget iets moet opkrikken. Dan ga je naar de 700-800 euro.
De PC heeft een AMD processor die vele malen goedkoper is en gelijk scoort aan de I5. Daarbij verbruikt deze AMD processor maar 95 wat en de Intel CPU 85 Wat. Hier zit dan ook geen wereld van verschil in toch? :D

Er is nagedacht over uitbreiden.

- 750 Voeding voor een 2de AMD kaart in Crosfire.
- kan nog 2x4GB geheugen bij kom je op 16GB-1600Mhz.
- Nog 3 extra Sata-600 SSD/HD.
- Kunnen nog 7 extra ventilators in.
- Draadloze kaart
- Geluidskaart
- Blueray brander
- Kaartlezer
- Kast is groot genoeg (Dat alles erin past)
- Opmerking: Alles is van MSI, zodat je door 1 klik op de knop al je drivers up to date kan maken.

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B563658%5D=1&product%5B568279%5D=1&product%5B603801%5D=1&product%5B452330%5D=2&product%5B7517%5D=1&product%5B582391%5D=1&product%5B569238%5D=1&product%5B475292%5D=1&product%5B557195%5D=1
 
Laatst bewerkt:
Ik zal toch echt een Intel kopen want die zijn in games toch echt wel veel sneller
(verder aub geen fanboy reacties)
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Alleen is naar mijn inziens de amd processor toch wel minder als een I5 hoor;)
 
Ooit gedacht aan Hyper-Threading in BF3/ BF4

en dat de AMD configuratie geen:
- fans in de kast heeft
- ondersteuning op elke poorten voor SATA 6Gb/s
- Niet zulk snel RAM
- Alles is van MSI dus drivers zo weer gewist van hun site
 
Laatst bewerkt:
ik ben het vergeten te melden omdat ik dacht dat het totaal niet belangrijk zou zijn,
maar voor mijn opleiding moet ik ook wel eens foto's bewerken. ik weet niet of ik daarvoor een speciale kaart of een betere processor nodig heb maar ik denk ik meld het nog maar eventjes.
ik heb zelf wel graag een intel processor want daar heb ik zelf goede ervaringen mee.

een videokaart kan ik altijd nog upgraden en een processor een stuk moeilijker.
 
Wie moet dat gedacht hebben?
Gaat ook goed met de 770 hoor en anders de door jou 660 ook
 
Laatst bewerkt:
Nou Standalist dan neem je toch mooi een Intel CPU als je daar meer in thuis voel :)

EDIT: Sander dit is geen 3350P CPU maar een 4670K
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

En daarbij neemt sander17111988 een I5 3350 als intel al meetpuint en robtimmer een 4670 en daar zit toch wel meer verschil in zie hier
 
Ik zal toch echt een Intel kopen want die zijn in games toch echt wel veel sneller
(verder aub geen fanboy reacties)

Waarom doe je het dan zelf?
Drivers worden gewist op de MSI site (Prog "Live Update 5")? Geen fans in de kast? Geen sata 600 ondersteuning? Geen snel Ram geheugen? (1600Mhz- latency 9 - Silver awarded)

- http://tweakers.net/pricewatch/300631/corsair-carbide-300r/specificaties/
- http://www.msi.com/product/mb/970A-G43.html
- http://azerty.nl/0-750-568279/crucial-ballistix-sport-vlp-.html

Voor mij klink je best ongeloofwaardig nu. Verkoop geen onzin AUB.
Maar ontopic TS dan zou ik idd voor de Intel i5-3350P of Intel Core i5 4430 Boxed gaan en een GTX 660(TI) kaart vanwege de cudacores en je kan er toch nog goed mee gamen. (Ook een betere texel rate ect)

Al zou je de stap moeten durven maken om over te stappen. Zie steeds meer reacties voorbij komen dat AMD word gebruikt voor rendering.
"know many of us will prefer Intel though AMD is more pocket friendly and according to experts both got quite similar performance."

Het verschil is niet meer zo groot als vroeger.

Modag die I5 is ook dubbel zo duur, zou een beetje frapant worden als een 50% goedkopere processor beter zou presteren.
 
Laatst bewerkt:
Ik reageer alleen op je bericht van 13.33 uur als je in dit het geval het verschil wilt laten zien zal je toch beide genoemde processors moeten noemen bij naam en niet opeens met een 3350 gaan vergelijken dat zou qua prestaties dan reeel zijn financieel is wat ander maar je gaf daar zelf aan dat amd maar een tiende punt slechter is daarom
 
Ja gekheid. Als we niet op het fianciele vlak kijken, zou de I7 ideaal zijn en vele malen beter presteren (Videobewerking). Die is zelf tot 2x zo snel als de FX8350.
Maar we hebben een budget van 700 euro. Dan is het in mijn ogen een kwestie om te kijken wat je nodig heb. Want een Krachtpatser van een I5 met een 1GB videokaart 7850 lijkt me niet echt reeel toch?

Daar zou jij BF4 ook nauwlijks mee kunnen spelen.
 
Laatst bewerkt:
Waarom doe je het dan zelf?
Drivers worden gewist op de MSI site? Geen fans in de kast? Geen sata 600 ondersteuning? Geen snel Ram geheugen? (1600Mhz- latency 9 - Silver awarded)

- http://tweakers.net/pricewatch/300631/corsair-carbide-300r/specificaties/
- http://www.msi.com/product/mb/970A-G43.html
- http://azerty.nl/0-750-568279/crucial-ballistix-sport-vlp-.html

Voor mij klink je best ongeloofwaardig nu. Verkoop geen onzin AUB.
Maar ontopic TS dan zou ik idd voor de Intel i5-3350P gaan en een GTX 660TI kaart vanwege de cudacores en je kan er toch nog goed mee gamen. (Ook een betere texel rate ect)

Al zou je de stap moeten durven maken om over te stappen. Zie steeds meer reacties voorbij komen dat AMD word gebruikt voor rendering.
"know many of us will prefer Intel though AMD is more pocket friendly and according to experts both got quite similar performance."

Het verschil is niet meer zo groot als vroeger.

Modag die I5 is ook dubbel zo duur, zou een beetje frapant worden als een 50% goedkopere processor beter zou presteren.

Nog voor 3de keer het is GEEN Intel-3350P maar een Intel-4670K en is ver uit het zicht van die FX-CPU waar jij overpraat. Verder is het ram geheugen van de Intel PC 2333MHZ dus dat is wel degelijk sneller en het moederbord ondersteund 6 Keer SATA 6GB/S dus dat is ook weer beter. Ten Slotte geeft Standalist aan dat hij liever een Intel Processor wil omdat hij daar goed ervaringen mee heeft en ik heb verder ervaring met AMD en INTEL en de Intel is gewoon beter *PUNT, ik ga hierbij ook niet verder op deze post in want dit gaat alleen maar van kwaad tot erger dus als Standalist nog verdere vragen heeft aan mij kan hij mij gewoon een prive bericht sturen.
 
Hoi,

Nee begrijp wel wat je bedoeld maar vergelijkingen moeten nu eenmaal wel kloppen anders lijkt het een beetje op appels met peren vergelijken;)

Prive berichten kan alleen als je verenigingslid bent.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Nu even als moderator we kunnen een meningsverschil hebben maar laten we wel gepast met elkaar om blijven gaan en dit lijkt een beetje de verkeerde kant op te gaan dus hou het gepast
 
Ja modag ik begrijp je punt maar Standalist zegt zelf dat hij graag een Intel cpu wil dus misschien kunnen we beter naar de persoon luisteren die de vragen stelt en daarop gewoon antwoord geven inplaats van telkens alles gaan vergelijken met AMD en INTEL

EDIT: Modag ik reageer bij deze wel niet meer om verkeerde dingen te voorkomen
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan