Patrick Ster
Gebruiker
- Lid geworden
- 12 dec 2009
Hee!!!
Ik ben nieuw op dit forum, maar volgens mij zijn jullie de besten, dus heb ik me hier aangemeld!
Ik heb een PC gezien die volgens mij wel ongeveer aan mijn onderstaande eisen voldoet namelijk de "HP Pavilion Desktop HPE020" http://www.staplesofficecentre.nl/NEL/Catalog/cat_sku.asp?Description=hp-compaq-computers_3&CatIds=5005626,5005668,5005669,5005672&webid=5813987&affixedcode=WW. Deze PC is nu voor 800 euro (normaal 1000 euro), maar ik wil niet te snel happen, want misschien hij niet mijn onderstaande eisen? Of is er misschien wel een betere voor dit geld?
Budget:
Andere software:
De behuizing vindt ik niet zo belangrijk, aangezien dit ook best duur kan worden
Het besturingssysteem hoef ik er niet bij te hebben (hoeft dus niet in het budget te worden meegenomen)
Overige vragen:
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Alvast bedankt iig!
Dé Patrick Ster:thumb:
Ik ben nieuw op dit forum, maar volgens mij zijn jullie de besten, dus heb ik me hier aangemeld!

Ik heb een PC gezien die volgens mij wel ongeveer aan mijn onderstaande eisen voldoet namelijk de "HP Pavilion Desktop HPE020" http://www.staplesofficecentre.nl/NEL/Catalog/cat_sku.asp?Description=hp-compaq-computers_3&CatIds=5005626,5005668,5005669,5005672&webid=5813987&affixedcode=WW. Deze PC is nu voor 800 euro (normaal 1000 euro), maar ik wil niet te snel happen, want misschien hij niet mijn onderstaande eisen? Of is er misschien wel een betere voor dit geld?
Budget:
+/- 800 euro
Doel: - Game
- Operations research zoals AIMMS, Matlab (studentversie) etc (Alleen kleine modellen daarin maken). Deze programma's kunnen volgens mij welke op bijna elke pc geinstalleerd worden, maar de tijd die ze nodig hebben voor berekeningen wordt veel kleiner bij een snelle pc lijkt me.
- Audio. Ik wil mijn computer gebruiken om muziek af te spelen op mijn stereo installatie (hiervoor is volgens mij alleen een goede geluidskaart dan vereist?)
Enigszins belangrijk (het mag wel wat geluid maken, maar moet niet de muziek gaan overstemmen)
Assemblage: Moet door de winkel gebeuren ben ik bang.. (Ik ben een leek, zoals je hieruit op kan maken)
Opties:minimaal één snelle USB-poort 2.0 en nog 2 andere USB-poorten
DVD reader/writer
(Wifi, of is dit best veel gevraagd? Dan hoeft het namelijk niet)
Besturingsystemen: Windows 2007DVD reader/writer
(Wifi, of is dit best veel gevraagd? Dan hoeft het namelijk niet)
Andere software:
- Microsoft Office
- AIMMS
- Matlab
Ik heb zelf dus al een mooie geluidsinstallatie thuis staan. Ik moet denk ik nog wel naar een nieuw toetsenbord en muis kijken (Die zijn nog niet eens met USB-kabel)
Ook wil ik een nieuw beeldscherm die een beetje past bij de computer die ik heb (Dus een mooi beeldscherm als ik er een mooie videokaart inzet)
De randapparatuur doe ik buiten het budget (van +/-800 euro) om
Overige Opmerkingen:Ook wil ik een nieuw beeldscherm die een beetje past bij de computer die ik heb (Dus een mooi beeldscherm als ik er een mooie videokaart inzet)
De randapparatuur doe ik buiten het budget (van +/-800 euro) om
De behuizing vindt ik niet zo belangrijk, aangezien dit ook best duur kan worden
Het besturingssysteem hoef ik er niet bij te hebben (hoeft dus niet in het budget te worden meegenomen)
Overige vragen:
- Zo'n kleine SSD harde schijf lijkt me ook wel wat om alleen Windows 7 op te zetten. Ik heb gehoord dat je PC dan veel sneller opstart.
- Hoe zit het met garantie op een PC (die krijg je wel als je er een van HP ofzo koopt, maar hoe zit dat met een geassembleerde PC?)
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Alvast bedankt iig!
Dé Patrick Ster:thumb:
Laatst bewerkt: