game pc 870 euro. (zelf samenstellen en assembleren)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Werkgeheugen vraagt heel weinig watt, een videokaart gemiddeld 150 - 200 (als alles op 100% draait, tijdens een game kun je 100 tot 150 watt verwachten) in het hogere segment, een processor meestal tussen de 60 en 125 maximaal, beetje afhankelijk welke cpu je hebt.
Met een 1000 watt voeding zou je ruim 600 watt over hebben, heel erg veel dus.

Reken voor de CPU en videokaart samen op 250 - 300 watt (hoog ingeschat), harde schijf 25 watt, geheugen 5, paar ledjes 10 watt en moederbord 20.. Dan zit je op nog geen 400 watt maximaal.

ga voor een merk als Asus of MSI, deze staan wel bovenaan, ASrock mag dan wel verbetert zijn in de laatste jaren, toch is het merk nog niet zo goed als MSI of Asus, het military class concept van MSI is zeer goed, dat is echte kwaliteit terwijl het helemaal niet zo duur kost, ga dan voor AM3+ deze zijn nieuwer , beter en kosten niet eens meer.

vind het een beetje raar
ASrock is van Asus

en sinds Asus op de high end segment is gerricht en ASrock speciaal op de mainstream zou ik zeggen dat ASrock gewoon goede bordjes leveren
hoewel de opties die ASrock leveren wel minder zijn is de kwaliteit er niet op achteruit gegaan eerder vooruit

@harry
buffalo cpu's???
het waren tog Bulldozer cpu's:P

Laatst bewerkt:
Uit de wikipedia wordt het ook niet allemaal duidelijk. De oprichter van Asrock is mede-oprichter van Asus, het heeft wel een eigen beursnotering dus ik zou zeggen zelfstandig..

Asrock levert gewoon goed spul, ook de high-end moederborden (Extreme 3, Extreme 4) zijn gewoon goed spul.

dit is het systeem dat ik naar al Julie goede tips heb samengesteld, welke voeding raden Julie mij aan aan het budget is zo rond de 100 euro de voeding moet een goeie kwaliteit hebben en vooral stil moet zijn,
verder nog tips voor de pc zijn ALTIJD welkom:o!
pc moet vooral voor high-end gamen worden gebruikt en om muziek te luisteren.

PROCESSOR : AMD Phenom II X6 1090T 150
motherboard : Asus Crosshair IV Formula 170
Ram : ADATA 8 GB DDR3-1600 Kit 77.90
dvd/cd - Plextor PX-L890SA 33.90
cooler- Scythe Mugen 2 35
Hard disk : Western Digital Caviar Black 1TB (SATA3) 75
Case : NZXT Tempest 102
Video card : SAPPHIRE HD6850 144.90
voeding??????

Het valt mij op dat je alle voorgestelde opties links laat liggen en gewoon doet waar je mee aankwam. Heb je een reden waarom je die Phenom II X6 en alles wat je al had gewoon overneemt?
De enige aanpassing die ik zie is de voeding en de cpu koeler... Terwijl de harde schijf en dvd drive ook beter kunnen....

En inderdaad, de voeding heb ik je al 4 keer uitgelegd. Met 600 of 750 watt (wat ook al te veel is) zit je de komende jaren veilig genoeg voor upgrades.

dvd-drive vind ik zelf niet zo heel belangrijk want ik brand misschien een keertje dvdje of cdtje maar daar blijft het ook bij , hardeschijf 64 mb cache 7200 rpm of ik moet een solid state drive nemen.
http://azerty.nl/0-1073-405776/corsa...-cx600-v2.html. dit lijkt me een mooie voeding en hij ik houd ook nog 35 euro over dus kan ik dat investeren in beter hardeschijf of cpu koeler.
ik zit er zelf over te denken een betere cpu koeler te nemen.
gr pcbouw

is een goeie optie hardeschijf laten vallen voor solid state, 60g, of ik koop eerst hardeschijf en geen solid state drive dat ik die later koop en daarvoor door spaar, besturing systeem kan zeker niet overgezet worden van hardeschijf naar solid state drive? anders moet ik windows weer opnieuw installeren is wel zonde.

gr pcbouw

Hoi !

Tja: alles kan....je kunt 'n image maken en die dan overzetten.

Greetz,

Harry.

ik zou bijde nemen;)
de ssd voor het besturingssysteem en de hdd voor de opslag

hoi !

weet jij mischien een goede voeding wat mij eerder is geadviseerd
http://azerty.nl/0-1073-405776/corsa...-cx600-v2.html. deze die 2kg weegt en daardoor heel veel lawaai maakt heb ik gehoord klopt dat? nou ik beter een netvoeding kopen ik heb gehoord dat zo´n netvoeding heeel stil is en niet heet word.
wat is jou advies?

gr pcbouw ;)

2 personen in dit topic die je die voeding aanraden.Als je forum beetje doorsnuffelt kom je hem veel vaker tegen.

En toch zet je weer je twijfels?

Het valt mij op dat je alle voorgestelde opties links laat liggen

ik ga mee in deze opmerking.

hoi
ik heb dit systeem naar Julie goede advies samengesteld en aangepast , wat vinden Julie ervan en wat kan ik er nog aan passen?? tips zijn ALTIJD welkom !! het systeem kost 898 budget is uigelopen.

PROCESSOR : AMD Phenom II X6 1090T 150
motherboard : Asus Crosshair IV Formula 170
Ram : ADATA 8 GB DDR3-1600 Kit 77.90
dvd drvie - Samsung Super-WriteMaster SH-S223AB 19
cooler- Scythe Mugen 2 35
solid state drive - OCZ AGT3-25SAT3-60G 109
Case : NZXT Tempest 102
Video card : SAPPHIRE HD6850 144.90
Powersuply - be quiet! Straight Power 580W 92

gr pcbouw

Laatst bewerkt:
Heel leuk, maar ik mis een inhoudelijke reactie van jouw kant.

We hebben je allemaal adviezen gegeven, maar je slaat blijkbaar alles in de wind. Als je niet geholpen wil worden kun je beter ook niets vragen :)

Even inhoudelijk:
- Waarom neem je een moederbord van 170 euro, welke meerwaarde heeft dat?
- Waarom 8GB werkgeheugen?
- Moet je geen normale harde schijf? 60GB is wel een beetje weinig opslag...
- Je doet jezelf te kort met een HD6850, dan kun je beter een 6950 nemen.

ik heb een 60gb hardeschijf omdat hij een hele snelle schrijf en vooral heel lees snelheid zodat de computer verschrikkelijk snel opstart en veel sneller is omdat de schijf 525MB lees snelheid heeft hierdoor kun de standaard programma´s die ik daarop installeer zoals itunes,office enz veel sneller werken. ik spaar dan nog even door voor 1tb hardeschijf de Western Digital Caviar Black 1TB (SATA3) moederbord moet ik ook nog een beetje allemaal uitzoeken waarom ik zo;n dure heb weet ik zelf ook niet helemaal moet ik allemaal nog een beetje kijken wat goed is,heb nog een tip voor andere betere moederborden zijn altijd welkom! werkgeheugen omdat dat dat snel is. videokaart wegens budget als ik moederbord kan vinden die goedkoper is kan ik investeren in videokaart.

met vriendelijke gr pcbouw

Blijkbaar moet je dan nog even goed verder kijken.... Ik krijg het namelijk wel voor elkaar:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...405776]=1&product[231072]=1&product[245679]=1

En ik snap het voordeel van een SSD, alleen je moet er wel een normale schijf bijdoen voor de opslag anders heb je er ook helemaal niks aan...

Je moederbord kan veel goedkoper (zoals in mijn setup dus), 8GB werkgeheugen is helemaal nergens voor nodig, je voeding was weer eens veel te duur, ik heb een sterke videokaart erbij gedaan, een andere behuizing die wel verkrijgbaar is en waarschijnlijk ook wel voldoet aan je wensen qua uiterlijk, en nog een snelle 1TB schijf (vergelijkbaar of beter dan de WD Black die jij voorstelt)....

Dus het kan wel.. Maar dan moet je wel ons advies hier ter harte nemen. Doe je dat niet, even goede vrienden maar vraag dan niet om hulp. Mij maakt het niet uit, ik probeer je te helpen met een pc die het gewoon de komende jaren goed gaat doen. Als je het niet van ons aan wil nemen, ook goed. Veel plezier bij de pc boer over 2 jaar omdat je prestaties toch niet zijn wat het moet zijn...

mooi systeem het systeem kan wel is in mijn huis komen te staan!:D bedankt voor advies;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan