Game PC budget rond 1200

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom niet dit?

De GTX 670 in een budget van 950 (zonder windows en assemblage) met een SSD erbij is zeer moeilijk.
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...394013]=1&product[476182]=1&product[542677]=1
Daarom vind ik dit nog niet zo slecht.
De voeding is nu maar 500 Watt (dacht niet dat hij ooit nog voor SLI zou gaan) maar wel 20 euro goedkoper. Ik ben voor een moederbord gegaan met een H77 chipset want ik denk niet dat hij zal willen overclocken. Daarnaast leek de I5 3470 ook wel een goede optie aangezien die niet veel scheelt met een I5 3550.
Deze keer zit er wel een SSD van 128 GB in wat veel handiger zal zijn dan één van 64.
Ik ben voor een goedkopere kast gegaan maar dan wel weer voor beter RAM.

EDIT: Aangezien hij met de stock cpu koeler wel genoeg zal hebben is low profile ram ook niet echt nodig denk ik:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...476182]=1&product[542677]=1&product[392765]=1

Laatst bewerkt:
Allereerst bedankt voor de reacties.

Zit er veel verschil tussen de GTX 670 eVGA en die van asus?
SSD heb ik dat wel echt nodig voor een goede Game-PC? (PC wordt voor de rest ook voor al het andere gebruikt, school, internetten etc.)
Die van compustunt, is die aan te raden, of is zelf samen stellen verstandiger voor mij?
Overclocken, wat houdt dit precies in, is dit handig voor gamen?

EDIT: die van compustunt heeft geen Blu-Ray drive, dit is erg belangrijk voor mij

Laatst bewerkt:
die van Asus koelt het beste en is erg stil en bij Evga heb je de beste garantie die er is

Laatst bewerkt:
Je versnelt er alleszins je besturingssysteem mee. Wanneer je daar games als Skyrim en BF3 opzet zullen de laadtijden opmerkelijk dalen.

Laatst bewerkt:
Van de laatste 3 samenstellingen wat is nu het beste, ik heb er namelijk echt geen verstand van?

Ik wil dan over 3 jaar bv wel veel kunnen vervangen, nu heel goed blu ray af kunnen spelen en super kunnen gamen.

En als ik nu W7 koop bij azerty, kan ik dan bij de release van W8 upgraden voor 15 euro?

Met die van svenie kan je niet bluray bekijken en heb je ook geen assemblage.
Door te overclocken versnel je de kloksnelheid van bijvoorbeeld je cpu of gpu. Maw, hiermee maak je die onderdelen sneller. Het nadeel hiervan is dat ze warmer worden. Maar tegenwoordig is dat allemaal zeer veilig.
Kan het besturingssysteem niet uit het budget, op sommige LEGALE sites kan je het krijgen voor 20 euro. Of vraag het aan een vriend of zo.

Laatst bewerkt:
En nadat je het aan je vriend gevraagd hebt bekijk dan dit eens.
Hiermee kan je overclocken. De GTX 660 ti is zeker geen slechte kaart, je kan deze immers ook vervangen door een HD 7950 die 3 GB Ram heeft.
Persoonlijk ben ik zelf wat meer voor AMD maar kijk hier zelf even naar de benchmarks en beslis even. Over het algemeen is de HD 7950 wel beter voor hogere resoluties, maar voor de meeste games in 1080p is de gtx 660 ti een betere keuze.
Bij deze samenstelling is het wel niet mogelijk om er een 2e videokaart bij te steken, dus moest je upgraden zal je een volledig nieuwe videokaart er moeten in steken.

MVG,
Bossie

Laatst bewerkt:
Ja dat kan wel opzich, dan kan ik daarna opzoek gaan naar windows.

Wat zorgt er dan voor of je wel of niet blu ray kan bekijken?

Een blu-ray speler.
Heb het wat aangepast:
Klik op mij

Nu is er de mogelijkheid om er later een 2e HD 7950 bij te steken. Maar dan zal je wel een betere voeding nodig hebben. Deze keer ook met een SSD van 128 GB.

O ik had niet gezien dat die daar niet bij zat, maar dat wist ik wel, ik dacht meer dat je bedoelde dat je dan meer RAM of een betere processor nodig zou hebben.

En waarom nu een ander soort videokaart, is die beter?

En kan ik dan niet beter gelijk een betere voeding nemen?

En SSD, heb ik dat wel echt nodig.. Maakt het het echt veel sneller? En veel games kunnen er toch niet op.

Bedankt voor je hulp :)

Ok, maar je zal het je beklagen.
Dit is zonder SSD, heb een 'mooiere' kast genomen en de voeding voor een eventuele 2e HD 7950 is er ook bij.

Oh en btw kijk eens naar dit, en het heeft nog vele andere voordelen.
Ze zijn wel in een raid array maar op zich zou je het verschil wel moeten merken.

Oké dat heeft me overtuigd xD

Maar wat zijn de verschillen tussen nvidia en AMD? Wat is beter als je het dan even niet over budget hebt.

Goh, de verschillen...
Amd is goed in Eyefinity (3 schermen) en Nvidia is goed in 3D gaming.
Ik zou je keuze maken aan de hand van benchmarks, kijk dan naar je meest gespeelde games en zie welke het beste is.
GTX 660 ti of HD 7950. Volgens mij is de HD 7950 sneller nu die 12.7 Catalyst drivers er zijn.
Maar ja, dat ben ik niet zeker.
Eens kijken wat de andere Helpmijers erover denken.

Kijk eens naar de benchmarks met de laatste AMD drivers.
Het is wel normaal dat de GTX 660 ti veel beter scoort in Battlefield 3, dat is nu echt wel een Nvidia game.

Skyrim

Battlefield 3

Crysis 2

Metro 2033

Je moet wel kijken naar de benchmarks in 1920x1080, dat is wat je waarschijnlijk zal gebruiken.

De HD 7970 is zeker veel duurder? Maar de Nvidia is wel vaak beter op benchmarks, maar ook duurder toch?

Wat ik nu in ieder geval zeker weet: dit. Allemaal goede kwaliteit en dus goed?

Kan er bij deze kast als ik daar of die GTX 670 of die HD 7950 in zet later nog eentje bij?
Moederborden, koeling en voedingen zijn in dit topic zo vaak verwisselt dat ik het even niet weet.
Videokaart wordt dus of GTX 670 of HD 7950.
En is de Corsair Vengeance van goede kwaliteit?

De Gtx 670 is even duur als de HD 7970. De HD 7970 is nu wel veel beter als de Gtx 670 maar heeft soms last van microstutter.

Maar kan er later dan een videokaart BIJ als ik deze behuizing neem?

En is goede kwaliteit ram?

Ik heb moeten inleveren op de videokaart, maar hiermee kan je er later nog een 2e bij steken en je hebt een SSD van 128 GB en je hebt ook de kast die je wou.
KLIK OP MIJ

De HD 7870 GHz edition zit net niet op het niveau van een stock HD 7950 en is ook net niet zo goed als een GTX 660. Maar geen nood, momenteel kan hij de meeste games op high aan.

Kijk even naar die links een paar posts eerder met benchmarks.

Als ik dus bv. er een gtx 670 in zet is er later geen ruimte om er een bij te zetten :( ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan