Game PC budget rond 1200

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je de komende paar jaar bij 1 videokaart blijft aangezien die videokaart lange tijd mee kan, is die voeding prima maar als je een 2e kaart erbij wil doen moet je een 750 voeding hebben ongeveer.

En als ik er 1 videokaart inzet, en deze bv, over 3/4 jaar vervang voor een veel betere, welke raad je dan precies aan, zijn er zo veel genoemd ;p? En welke videokaart? GTX 670, HD 7950 of heel andere?

Er zijn dan al weer lang andere/betere uit dus dat heeft nu geen zin om naar te kijken.
Gtx 670 is prima.

Dus dit moet het worden?

Welke voeding alleen? En krijg je bij een voeding ook de kabels die van pc naar stopcontact gaan?

Okee dan gaat dit hem gewoon worden.
Bedankt voor de hulp allemaal, en ik laat wel weten als ik hem besteld heb etc.

En btw kan dit ook? Precies zelfde ALLEEN andere videokaart, of moeten er dan ook andere dingen worden verandert?

als je bij azerty koopt zet dan in de mededeling Helpmij.nl zo help je ons ook nog een beetje.

Zou ik zeker doen.

Kan misschien nog even duren aangezien ik eerst me laptop wil verkopen, me iphone 4 wil verkopen, nieuwe iphone van as 12 september wil kopen en binnenkort me rijbewijs wil halen.

Maar ga er alles aan doen om zo snel mogelijk te kunnen kopen.

Kunnen jullie me laatste berichtje nog even beantwoorden?]

En super bedankt gewoon allemaal voor de top hulp

Ja, zou allemaal moeten werken, de HD 7950 overclockt als een beest. Gebruik Trixx of zo en zoek een tutorial op het internet en overclock hem tot 1150 MHz.
Ik zou wel een ander merk nemen dat beter koelt: asus, Gigabyte of mijn persoonlijke favoriet Sapphire.

Zo dan.

Nog manieren om geld te besparen? 500 GB HDD? Andere voeding? Andere processor? Andere kast?

Erg veel geld namelijk....

Volgens mij moet je deze vraag pas stellen als je gaat kopen.
binnen drie maanden koop je toch geen nieuwe.
Dan is alles wat hier besproken is al oud.

Laptop ga ik nu verkopen voor 400.
Pc schaf ik het liefst deze week nog aan.
Nog geld besparing maniertjes?

Klik

Ik twijfel alleen zo erg. Wat ik me steeds bedenk: stel ik betaal voor een component net iets meer, is het dan niet beter. Dit gevoel heb ik vooral bij de koeling, maar ook bij de voeding en RAM.

Videokaart twijfel ik nog steeds tussen GTX 670 en HD Radeon 7950.
Ik hoor graag jullie meningen

EDIT:
Hoeveel usb 3.0 poorten heb ik zo?
Wat is de kwaliteit / performance per component?
Hoeveel HDMI poorten? (als ik er 1 heb, ik wil er 2 schermen op aansluiten (gaan bijna nooit tegelijk aan) kan dat dan via hdmi switcher of iets?
En wat is 'raid'?

Laatst bewerkt:
Weet iemand antwoorden op mijn vragen?

En misschien een goedkopere behuizing?

Je case heeft 2 USB 3.0 poorten, en je mobo heeft er ook 2 dus totaal 4.

Zelf zou ik voor de 7950 gaan van Sapphire of de xfx, want deze overclocken idd erg goed en deze twee hebben goede koeling, beter dan de standaard koeling van amd.

Alle componenten zijn van gerenommeerde merken en zijn van goede kwaliteit, dus ik verwacht de komende tijd geen problemen.

De videokaarten hebben allemaal maar 1 hdmi aansluiting, maar als je een van je beeldschermen dvi ondersteund dan kan je die ook gebruiken is zelfde kwaliteit.
Als dit niet het geval is moet je in het geval van de xfx videokaart en de Sapphire een mini-displayport naar hdmi adapter kopen. De kwaliteit zal exact hetzelfde zijn als direct een hdmi kabel gebruiken. Niet alle mini-dp port naar hdmi adapters sturen ook geluid door, maar ik neem aan dat je het geluid of via externe speakers of via één van de schermen wil laten gaan en dan gebruik je voor dat scherm gewoon hdmi.

Raid betekent dat je de harde schijven op een bepaalde manier aan elkaar koppeld. De meest gebruikte manier in normale pc's of gamepc's is raid 0, wat betekent dat je bijvoorbeeld 2 1TB harde schijven zo aan elkaar koppelt, dat je het een bestand van bijvoorbeeld 100 mb in 2 delen van 50mb splitst, en dan gaat een deel van het bestandje naar de ene hdd en het andere deel naar de andere hdd. Hierdoor behaal je snelheidswinst, maar krijg je nog steeds 2x1TB dus 2TB aan opslag.
Raid kan je configureren via de bios van je moederbord. Hoe dat moet, dat kan je in de handleiding van je mobo opzoeken want niet voor alle mobo's is het hetzelfde.

De case is inderdaad nogal duur, maar de cases van cooler master zijn van goede kwaliteit en deze heeft genoeg ruimte voor al je componenten, en je kan de kabels mooi wegwerken.
Hier kan je beter niet op besparen, aangezien je deze kast de komende 10 jaar waarschijnlijk nog kan gebruiken voor verschillende "builds" die je in de toekomst nog kan gaan doen.

Bedankt voor je uitgebreide reactie :)

Dan gaat dit het worden.

Iedereen mee eens?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan