Game PC - Budget rond 2000 euro.

Status
Niet open voor verdere reacties.
het verhaal dat veel ram spellen trager maakt zet ik mijn vraag tekens achter
en game heeft idd genoeg aan 4GB maar zal zeker niet problemen ondervinden met meer!

Firestorm, ik vind het een mooie PC die je in elkaar hebt gezet!

Maar zijn die Asus grafische kaarten die ik heb, niet beter dan die jij hebt gelinked?

Over dat RAM verhaal...
Ik begrijp dat 6x2g dingen trager maakt...
Maar 2x4 gig zou dat toch niet moeten doen? Althans, niet merkbaar?

Ga door met posten mensen, dit is hele fijne feedback! Bedankt!

nee dat maakt de pc totaal niet trager ik snap ook niet waar die persoon het vandaan heeft gehaald
veel ram betekent gewoon dat de pc veel dingen tegelijk kan

EDIT jou kaarten zijn net zo snel als de gene die ik heb geselecteerd zit vrijwel geen verschil in

Laatst bewerkt:
Nou nou nou Frank, tegen mij zeggen dat ik niet op die quote knop moet drukken en dan zelf wel doen! Hahaha.

weet ook dit is een Socket 1366 setup die heeft Tripple channel geheugen nodig
3x2 ram dus dit is sneller dan Dual channel geheugen

@ChocoCake:Deels quoten he.Daarmee kan je aangeven waarop je specifiek op reageert.Hele berichten quoten is niet (altijd)nodig.;)

Mmhmm, reageer maar weer als een moderator, ik heb je wel door! Haha.
Toch bedankt. ;)

Bedankt voor je reactie Hamster, ik ben blij dat je eerlijk bent!

Je klinkt zeker alsof je er veel verstand van hebt, dus mijn vraag aan jou...
Zou je misschien (Als je er tijd/zin in hebt) een PC voor me willen bouwen van rond de 2000 euro? Ik begrijp dat je zegt dat je net zo lang mee gaat met een computer van 1300, maar ik kies ervoor om het 2000 te maken...

Denk je dat je dit zou willen?

Nogmaals, bedankt voor je reactie.

Nou de build die Firest0rm net heeft gemaakt is zeker een goede. Alleen voor een echte game computer zal je Corsair dominators moeten hebben. De grafische kaarten zijn perfect de processor is ook goed. Voor een hdd raad ik je wel een Hitachi 2TB 3.5" SATA-600 7200rpm 64MB. Ik heb geen probleem om je te helpen met een computer te bouwen, zolang ik persoonlijk niet hoef langs te komen. Dus ik wil je best helpen met onderdelen uit te zoeken en wat tips te geven als je hem in elkaar zet.

@Firest0rm. Ik zei wel dat je FPS dropped. Je computer word niet langzamer, maar de games wel. Meer dan 4gig geheugen is goed voor grafische computers. Je kan met 8gig al gauw in een game een 20fps drop krijgen. Heeft te maken met hoe de games geoptimaliseerd zijn.

Laatst bewerkt:
eh je hebt alleen wat aan die ram als je gaat overklokken...
FSB gaat standaard op 1333MHz
een game gaat niet profiteren van corsair dominator ram op 1600mhz!

@Firest0rm. Ik zei wel dat je FPS dropped. Je computer word niet langzamer, maar de games wel. Meer dan 4gig geheugen is goed voor grafische computers. Je kan met 8gig al gauw in een game een 20fps drop krijgen. Heeft te maken met hoe de games geoptimaliseerd zijn.
dit is onzin nogmaals wat heeft RAM te maken met frame drops?

Laatst bewerkt:
Dit topic gaat vrij goed dus wil ik mij er inhoudelijk eigenlijk liever niet mee bemoeien.
Echter, de kwestie van 5 jaren is er één die mij wel aanspreekt en wel in die zin dat het simpelweg niet waar is.
Klik voor de grap eens op mijn systeem en bekijk het eens. Dit is gekocht in september 2007 voor € 2995,--. (Zónder monitor en zonder printers, scanner !!!)
Er zijn twee dingetjes veranderd : er is een laserprinter vervangen en de oorspronkelijke 8800GTS videokaart is na een defect vervangen voor de huidige.
Vind je dat het anno 2011 'mee kan'? Nee, natuurlijk niet. Zelfs de allerduurste pc die je NU koopt is over 3 jaar hopeloos verouderd.

Véél slimmer is om nu 2 of drie trapjes onder het duurste van het duurste te gaan zitten en over 3 jaar weer nieuw te kopen.

Ben het eens met gast0225. Na een paar jaar is elke computer outdated, omdat er continue verbeteringen komen op sockets, geheugen, videokaarten en wat je maar kan verzinnen. Alleen ben ik het er niet meer eens dat je perse na 3 jaar al je computer zou moeten vervangen. Als je bijvoorbeeld een online gamer bent, kan je makkelijk jaren mee doen, de online games vragen niet zoveel. Bij de single players ben je ook niet verplicht om na 3 jaar al iets nieuws te bouwen. Ik ken mensen die hebben nog steeds een 8800GTS en als het goed is, is deze kaart al 4 jaar oud? Deze kaart draait nog steeds de nieuwere games op High zonder problemen.

Ik denk dat wij het helemaal eens zijn, ik bedoelde ook niet dat je persé na 3 jaar weer nieuw moet kopen, ik bedoelde eigenlijk dat er gamers zijn bij wie het na 2 jaar, 11 maanden en 29 dagen begint te 'kriebelen' en wel zodanig dat ze zelf vinden dat ze nieuwe spullen moeten. Juist voor hen is het aan te bevelen 1 of twee trapjes onder het allerhoogste niveau van nú te kopen en vervolgens over 3 jaar dat weer te doen. Zo sparen ze vele honderden euro's uit.

allemaal leuk en aardig dat jullie het eens zijn
maar meneer wil dus alles op max kunnen spelen en dan heb je een high end systeem nodig
of je nou geld wilt besparen of niet

sommige mensen hebben het geld er voor sommige niet...

Dat zal ik zeker niet bestrijden (high end), maar je hoeft niet de állerlaatste videokaart te kopen en de állersnelste processor om een highend systeem te hebben. Door, zoals ik schreef, twee stapjes daaronder te gaan zitten heb je een heel echt highend systeem en houd je een hodrd of 6 aan euro's in je portemonnee.

Bedankt voor de feedback mensen.

Het is een cadeau, ik mag een PC kopen van rond de 2000-2300 euro.

Dus ja, ik vind het niet erg om daadwerkelijk die prijs uit te geven.
Ook al is het een beetje "overpriced" en dat je er niet zo veel voor je geld terug krijgt.

Dan betaal ik maar 100 euro extra voor 10% extra prestatie, wat het voor de meeste mensen niet waard is!

Ga door met posten, als jullie willen. Nogmaals bedankt.

allemaal leuk en aardig dat jullie het eens zijn
maar meneer wil dus alles op max kunnen spelen en dan heb je een high end systeem nodig
of je nou geld wilt besparen of niet

sommige mensen hebben het geld er voor sommige niet...

Een systeem van €1400,- is ook high end. Zelfs een systeem van €1000,- is al high end. Kijk bijvoorbeeld naar alienware, eigenlijk betaal je bijvoorbeeld €2000,- voor de kast en misschien iets van €1000,- voor de hardware zelf....

volgens mij heeft de ts al aangegeven dat hij er 2000 euro er voor overheeft
blijkbaar heeft hij het geld ervoor
als ik het geld had voor of een BMZ 4 of een bugatti veyron nou dan weet ik wel welke ik ga kiezen ook al is die bugatti 10 keer duurder
gewoon omdat het kan en omdat hij mooier+sneller is

en nu graag back on topic de ts wil dus een pc van 2000/2300 euro

Laatst bewerkt:
volgens mij heeft de ts al aangegeven dat hij er 2000 euro er voor overheeft
blijkbaar heeft hij het geld ervoor
als ik het geld had voor of een BMZ 4 of een bugatti veyron nou dan weet ik wel welke ik ga kiezen ook al is die bugatti 10 keer duurder
gewoon omdat het kan en omdat hij mooier+sneller is

en nu graag back on topic de ts wil dus een pc van 2000/2300 euro

Kijk, jij begrijpt het. Yes please =D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan