Game PC, maximaal 1000 euro.

Status
Niet open voor verdere reacties.

JepserC

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2009
Hoi,

Een vriend van me is van plan om een nieuwe computer te kopen en hij heeft nu precies 1000 euro bij elkaar gespaard.

Budget - €1000,- Niet meer! :)
Doel - Voornamelijk Gamen. Geen zware spellen, want daar gebruikt hij zijn xbox voor. Hij moet in ieder geval 'Runescape HD' zonder enige moeite aan kunnen.
Hoe belangrijk is stilte? - Enigszins belangrijk.
Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - Dat moet de winkel doen.
Besturingssysteem - Nee, heeft hij niet thuis liggen. Ik denk dat Vista 64-bit het beste is, omdat de computer anders niet gebruikt maakt van de volle 4 G.B. geheugen.
Andere software? - Hij heeft nog een oude versie van Office liggen dus daar kan hij nog wel een tijdje mee vooruit. Anti-Virus software is wel zo handig om er gelijk bij de doen.

Randapparatuur:
Muis/Toetsenbord/Speakers.

Zijn oude Monitor heeft het ongeveer een maand geleden begeven en hij heeft toen een nieuwe 19" gekocht. Hij vind 't jammer om hem nu al te vervangen, want die heeft toch best veel geld gekost. Waar hij de computer voor gebruikt maakt het waarschijnlijk niet zoveel uit hoe groot dat die is.

Heb je verder nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc? Hij zou het liefste een mooie kast erbij hebben. Deze bijvoorbeeld: http://azerty.nl/8-51-59770/nzxt-lexa-zwart-blue-edition.html

Ik weet niet welke winkel de dichtstbijzijnde is om je computer zelf samen te stellen, maar het zou zeer fijn zijn als hij niet te lang hoeft te rijden om de computer te brengen als er wat aan de hand mee is. (Hij brengt hem dan liever zelf.) Hij woont dichtbij Weert.

Ik hoop dat jullie kunnen helpen. ;)

het spelen van games is belangrijk maar is er verder nog iets belangrijk en wil hij nog een goed toetsenbord of muis en 2.1 speakers of 5.1

het spelen van games is belangrijk maar is er verder nog iets belangrijk en wil hij nog een goed toetsenbord of muis en 2.1 speakers of 5.1

Gewoon goede kwaliteit toetsenbord/muis/speakers.
Maakt hem allemaal niet zoveel uit. :rolleyes:

wil hij ook veel schermen open hebben staan en nog verdere dingen want het is wel een hoog budget als het er alleen om gaat dat hij runescape op hd kan spelen

wil hij ook veel schermen open hebben staan en nog verdere dingen want het is wel een hoog budget als het er alleen om gaat dat hij runescape op hd kan spelen

Hij wil het liefst een toekomstgerichte pc, zodat hij er nog lang mee vooruit kan. Het lijkt me dus het beste om rond dat bedrag iets samen te stellen. Hij wil ook geregeld een filmpje opnemen en wat effecten toevoegen.

Misschien help dit een beetje?
http://forum.runescape.com/forums.ws?25,26,647,58437704

Alles staat toch in de eerste post? :confused:

En over de kast, dat was maar een voorbeeld. :shocked:

Wat voor games worden er buiten Runscape HD gespeeld? Wat zal er verder met de PC worden gedaan (videobewerking bijv.)?

De kast kan ik heel makkelijk over zijn, vrijwel alle gangbare moederborden passen in een normale ATX kast (midi tower). Kies gewoon een leuke uit. :)

hoi jasper,

ik heb even geprobeerd een samenstelling voor je te maken, en kwam hierop uit:

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...ct[68471]=1&product[210544]=1&product[9448]=1

Deze is inclusief besturingssysteem, antivirus, montage en installatie van windows
€948

er zit alleen nog geen kast bij, want over smaak valt natuurlijk te twisten ;)
er zit een goede videokaart in, en een snelle processor die nog wel een tijdje mee kan.

ik hoop dat je hier iets mee kan :D

Dillon,

Dat is eigenlijk het enige wat hij speelt op de computer. Spellen zoals GTA, Call of Duty etc. speel hij op de Xbox. Hij wil toch een computer hebben voor dat geld, zodat hij er later geen spijt van krijgt als er eens een nieuw spel uit zou komen en dat die dat dan even gaat spelen. Het gaat toch vooral om Runescape, omdat hij dit spel zeker blijft spelen voor een hele lange tijd. ;)

Hij wil inderdaad filmpjes bewerken die hij op wil nemen in Runescape HD.

Hans,

Ziet er mooi uit, volgens mij is de Matrix 260 kaart nog zelfs iets stiller.
Ik wacht nog even op mogelijke andere samenstellingen.

Laatst bewerkt:
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...[192555]=1&product[42813]=1&product[190417]=1

Geen windows.
Download daarvoor Windows 7. Gebruik dit tot windows 7 uit komt en koop het dan.

Geen antivirus. Gebruik het gratis Avast, of andere gratis virusscanner.

edit:
Ongeveer hetzelfde bij 4launch in Eindhoven. Wat dichter bij Weert....

Bedankt! Ook een zeer mooie kast! :thumb:

Paar vraagjes nog,

Waarom precies een 4870. Is die stiller dan de 4890?
Waarom een processor koeler, want hij is niet van plan te overclocken.
Is 520 Watt genoeg?
Is het niet beter om 2 jaar of misschien 3 jaar garantie erbij te doen in de plaats van 1, want als er wat mee gebeurd dan kan hij dit niet zelf repareren.
Misschien een domme vraag, maar hoe moet hij Windows 7 downloaden zonder bestuuringssysteem?

Zou je ook misschien een link van het system naar een 4launch winkelmandje plaatsen. :rolleyes:

Handig dat er geen anti-virus software bij hoeft. ;)

Jesper.

Bedankt! Ook een zeer mooie kast! :thumb:

Paar vraagjes nog,

Waarom precies een 4870. Is die stiller dan de 4890?
Wel iets stiller. Maar waarom de HD4870: Je hebt niet sneller nodig met een 19 inch scherm.
Zeker niet gezien de spellen die hij erop speelt. Een HD4830 van 90 euro was ook al overkill geweest. Met een HD4870 kan hij in elk geval ook de nieuwste spellen spelen.

Waarom een processor koeler, want hij is niet van plan te overclocken.
Stilte... Dat was ook belangrijk.

Is 520 Watt genoeg?
Ja. meer dan genoeg.

Is het niet beter om 2 jaar of misschien 3 jaar garantie erbij te doen in de plaats van 1, want als er wat mee gebeurd dan kan hij dit niet zelf repareren.
Garantie heb je toch wel.
Das geen punt.
Wettelijk gezien heb je recht op garantie.

Misschien een domme vraag, maar hoe moet hij Windows 7 downloaden zonder bestuuringssysteem?
Daar heb je een heel goed punt :)
Maar hij heeft toch een goede vriend genaamd Jesper?

Zou je ook misschien een link van het system naar een 4launch winkelmandje plaatsen. :rolleyes:

Handig dat er geen anti-virus software bij hoeft. ;)

Jesper.
Sorry. Ik denk dat ik de link niet goed gekopieerd had. Gelukkig stond het scherm nog open, anders had ik weer opnieuw kunnen beginnen :cool:

Wel iets stiller. Maar waarom de HD4870: Je hebt niet sneller nodig met een 19 inch scherm.
Zeker niet gezien de spellen die hij erop speelt. Een HD4830 van 90 euro was ook al overkill geweest. Met een HD4870 kan hij in elk geval ook de nieuwste spellen spelen.

Stilte... Dat was ook belangrijk.

Ja. meer dan genoeg.

Garantie heb je toch wel.
Das geen punt.
Wettelijk gezien heb je recht op garantie.

Daar heb je een heel goed punt :)
Maar hij heeft toch een goede vriend genaamd Jesper?

Sorry. Ik denk dat ik de link niet goed gekopieerd had. Gelukkig stond het scherm nog open, anders had ik weer opnieuw kunnen beginnen :cool:

Nogmaals bedankt. :D
Zoals altijd beeindig je een vraag door een goed systeem te plaatsen. :p

Sorry, ik wist niet dat een processor koeler voor stilte zorgde.

Jesper.

Alles wat je niet weet moet je vragen :)

Een standaardkoeler is wat het zegt: standaard.
Die koeler is goed om een processor koel te houden tegen een aanvaardbaar geluidsniveau.
Maar als je zwaardere eisen stelt, zoals stilte of omdat je wilt overclocken, dan moet je verder kijken.

De Mugen is de beste koeler op dit moment. Deze was bij 4launch wel wat duurder.
De ninja 2 is ook wel aardig.
Ik weet van de mugen dat deze behoorlijk wat processors zelfs passief koel kan houden. Of dit ook voor deze processor geldt betwijfel ik. Maar ook met een rustig draaiende fan heb je weinig last van geluid. Althans niet van de processor.

Hoi,

Ik heb hem het systeem laten zien en hij is er heel blij mee.
Ik heb het hem ook verteld over het downloaden van windows 7. Hij heeft zelf nog een heel oud Windows XP bestuuringssysteem liggen en download het dan via dat. :rolleyes:

Hij vroeg zich wel af of windows 7 zoveel beter is dan Vista, want hij ziet het niet zo zitten om tot die tijd een (demo?) versie te gebruiken en dan later alsnog kopen. Betaald hij ook 2 keer voor verzendkosten en zal Windows 7 niet duur zijn in 't begin, omdat die dan net op de markt is? :confused:

Jesper.

Je kunt ook gewoon Windows XP blijven gebruiken, dat is geen punt. Bètaversies van besturingssystemen worden normaal gesproken sterk afgeraden, maar aangezien Windows 7 RC1 dermate stabiel is kan het gebruikt worden.
Veel verschil tussen Vista en 7 zit er voor de huis, tuin en keuken-gebruiker niet in. Of je de nieuwe features gebruikt, is volledig persoonlijk.

Dubbele verzendkosten zijn complete onzin, eind van het jaar kun je gewoon bij de Dixons, DynaByte en andere PC-zaken een pakketje Windows 7 halen. De prijzen voor de verschillende versies zijn nog niet bekend (correct me if I'm wrong).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan