Game pc? nieuw

Status
Niet open voor verdere reacties.

Reydan

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2011
Hallo,

Ik zit nu al een tijdje te tobben om een nieuwe pc aan te schaffen. Ik heb een MAC thuis en die is al 4 jaar uit, mac + 4jaar oud gaat gewoon niet samen, vooral niet als je er op wilt gamen.
Ik heb hier vandaag wat rondgekeken op de forums, maar ik ben niet echt een pc kenner, ook op verschillende websites gekeken voor wat "goedkopere" game pc's maar vaak krijg ik dan op verschillende forums te horen dat het toch uiteindelijk tegen zou gaan vallen. Ik wil toch nog wel redelijk kwalitatief kunnen gamen, zover dat kan voor een budget van tussen de 650 tot 750 euro.

Nu heb ik zelf wat in elkaar gezet op de website van alternate: http://img231.imageshack.us/i/compd.jpg/
Ook geen idee of het wat zou kunnen zijn..en ik kom altijd redelijk prijzig uit :confused:

Misschien dat een van jullie me hier meer mee zou kunnen helpen?
Dus hier maar even het "formuliertje" van de website:

Budget: 650 tot 750 euro.
Doel: Lekker gamen, en een beetje internetten.
Belangrijk de stilte van je pc? Redelijk als het maar niet stoort.
Assemblage: Weet ik nog niet, ik denk de winkel.

Opties / randapparatuur: Snelle pc waarop je goed kan gamen, eventueel een monitor erbij als het zou lukken voor deze prijs, ik betwijfel het.
Besturingssysteem: Windows 7 64-bit
Andere software? nee
Heb je nog andere specifieke wensen voor je pc? nee

alvast bedankt! :thumb:

Laatst bewerkt:
Uw configuratie is leeg!
De configuratie kan niet afgerond worden, er ontbreken benodigde componenten.

dit is wat ik krijg als ik op jou link druk :/

huh? o als ik zo op me werk ben zal ik een nieuwe poste, raar :confused:

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok link is gewijzigd in mijn bericht boven, heb er maar een imageshack link ingezet. Weet ik zeker dat hij het nu wel doet :thumb:

Sorry voor double post.

Waarom ga je voor 180 euro (moederbord) niet voor een socket 1366?

Laatst bewerkt:
Dorco Socket 1155 is nieuwer en net zo snel
verder gaat 1366 EOL binnenkort

De componenten die ik samen heb gezocht, zijn meer dingen die ik hier op de forum tegen kwam, ik heb er echt niet veel verstand van :p.

Ook kwam ik op een andere website een kant en klaren computer tegen, voor 700 euro, daar zit het volgende in:

Behuizing: Antec One Hundred + 620watt voeding
Moederbord: ASROCK Extreme3
Processor: AMD Phenom II hexa Core 1090T (3.2ghz, 6 cores) Black edition
Koeler: Arctic Freezer 7 Pro Rev2
Geheugen: 4Gb ddr3 1333mhz Kingston
Grafische kaart: ATI HD 6870 1GB
Hardeschijf: 1TB SAMSUNG Spinpoint F3
DVD: Nec 24x DVD-RW station
Netwerk: Gigabit Ethernet Lan
Sound: Realtek 7.1 CH HD Audio

weet niet als je dat vergelijkt met wat ik poste, hoe het verschil is. Of wat jullie er van kunnen maken :p

ligt er een beetje aan met wat je gaat doen
voor gamen is de Core I5 2500 beter en videobewerkingen/rendering is de phenom x6 weer een goede keuzen

Zoals ik boven aangaf is gamen zeker mijn prioriteit! :)

Geen idee zoals ik zei ik heb er niet echt veel verstand van, vandaar dat ik het hier post :P, maar als ik die er uit kan laten. Bespaart weer wat toch.

Ik heb even wat bij elkaar geklikt:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[259717]=1&product[71255]=1&product[245679]=1

Hier kun je de komende jaren goed mee vooruit.
In het kort: Intel i5 2500, Asus moederbord, Sapphire HD6850 Toxic (overgeklokt), 4 GB DDR3-1600 geheugen, Samsung Spinpoint F3 1TB en een Corsair 550 watt voeding.
En dat alles in een Xigmatek Asgard behuizing (kwestie van smaak, maar wel een goed ding), en nog een Scythe Mugen 2 processorkoeler erbij, en een stille ventilator voor de behuizing.

Ik heb de koeling eruit gelaten bij mijn opstelling hierboven, en heb er dan een windows licentie bijgedaan. http://img854.imageshack.us/i/comp2f.jpg/

Ok super, ik vind die behuizing wel mooi hoor, staat toch in mijn bureau :p.

Ok en nu een domme vraag misschien, maar met dit soort setups kan je nu qua gamen gewoon lekker mee draaien neem ik aan? Medium/high of gewoon het meeste op High settings. Dan praat ik niet over crysis en metro 2033.
Want qua prijs vind ik dit inderdaad het maximum, nu ga je er al 10 euro overheen! :p maar die 10 euro kan me dan gestolen worden :)

Ik heb zelf een HD4870 1GB in m'n computer zitten, waarmee ik ook Modern Warfare 2, Black Ops, Battlefield Bad Company 2, Homefront etc. zonder problemen op 1920 x 1080 met alles op high kan spelen.
Zie hier de verschillen tussen jouwe: http://www.hwcompare.com/5935/radeon-hd-4870-1gb-vs-radeon-hd-6850/
Die moet dat dus helemaal kunnen (nu en in de toekomst), aangezien die in alles beter is ;)

Hoe het over 3 jaar is weet niemand natuurlijk, maar ik verwacht voor de komende 2 jaar zeker geen problemen...

Ok bedankt voor de link :thumb:, dan is dit zeker een systeem waar ik naar wil streven.
Ik wil alleen nog voor 1 creatieve gunst vragen :p, is zoiets ook te halen met bijvoorbeeld een monitor erbij + licentie (ik weet dat ik dit boven heb vermeld, als niet nodig. Maar ben toch wel nieuwsgierig). Maar dan wel rond dezelfde prijs als we nu zitten?

Edit: Monitor hoeft niet super te zijn, gewoon middelmatig ofzoiets. 19" wel minimaal.

Een monitor en Windows 7 licentie is wel haalbaar binnen dit budget, maar:
- De processor wordt een AMD Phenom II X4 955 / 965, presteert veel minder.
- De videokaart wordt minder, denk aan een nVidia GTX460
- Moederbord verandert automatisch ook mee, die zijn bij AMD ook wat goedkoper.

Ja dat had ik wel verwacht, maar is dat dan nog steeds haalbaar, door dingen in max te gamen? Want de AMD Phenom is toch nog steeds wel aardig om mee te gamen?

Ja, maar het belangrijkste is de videokaart, en die GTX460 krijgt het waarschijnlijk niet voor elkaar om over 2 jaar nog alles op high te kunnen spelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan