Game pc? nieuw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja hoeft inderdaad niet, alleen wat is dan het verschil tussen de 2 verschillende video kaarten in jouw links?

@ Marcell96: die LG is een LED scherm, verbruikt minder energie, kleuren zijn helderder dan bij LCD en het is rustiger voor je ogen. Mits goed afgesteld uiteraard. Is het geld wel waard, ik zie het verschil tussen mijn LG E2250V LED scherm en de Syncmaster zoveel LCD van een vriend van me. En Samsung Syncmasters zijn over het algemeen nog een stapje beter dan de Asus in jouw link. Daarom zo'n duur scherm ;)

@ Reydan: in z'n bovenste link een standaard HD6850 zoals AMD hem de fabrieken uitslingert, in de tweede link een Sapphire Toxic versie. Toxic-kaarten zijn door Sapphire overgeclocked, kun je zelf verder overclocken en hebben een betere, stillere koeler dan de standaard kaartjes.

Laatst bewerkt:
Ja van die toxic had je volgens mij al een paar posts terug wat over gezegd. Ik denk inderdaad dat ik voor de AMD Phenom II x4 955 gaat, en dan met de Toxic video kaart + LG beeldscherm. Dus wat ik als laatst liet zien, en waarschijnlijk dan de i5 2500 links laat liggen, mits er ergens nog hoop is op een beeldscherm out of nowhere :P.

Maar ik denk dat ik met de AMD toch wel aardig vooruit kan.

O jahoor, je kunt er wel mee vooruit, moet helemaal goed komen :)

ok maar je betaald nu wel bijna 40 euro meer alleen voor een ''LED'' scherm,
maar als jij dat wilt... het is jouw keuze natuurlijk...

Jawel daar heb je ook wel een punt, maar ik zou toch uiteindelijk voor een LED scherm gaan..een beetje mooi beeld kan geen kwaad :). Maar niks is nog zeker hea! Ik heb gezegd dat ik pas over een maandje echt gaat aanschaffen, nu is het meer om te kijken of het allemaal past in me budget. Waar ik nu 40! euro overheen ben gegaan..

Na wat meer zoeken, ben ik toch tot de conclusie gekomen om denk ik voor zoiets te gaan: http://img585.imageshack.us/i/compsetting2.jpg/

Ben over 2 maanden jarig, dan vraag ik wel een goed monitor schermpje :p. Dat laat weer wat ruimte over om voor een betere processor te kiezen. Ook de videokaart heb ik na wat research goed genoeg gevonden in die prijsklassen (tenzij er voor +/- 30 euro meer, een betere is) en met de crossfire optie in de Mobo, reden genoeg om later er een 2e in te prikken + een cpu koeler als uitbreiding.
De behuizing denk ik nog over na, het handige eraan vind ik de aantal fans die erin zitten, ook scoort hij aardig op review websites, voor de goede airflow. Maar als er een nog betere videokaart is lever ik de behuizing, any day in voor een Cooler master elite 430.

Denk toch dat dit een wat betere opstelling is als eerst?

Jahoor, ziet er goed uit. Alleen vraag ik me een beetje af waarom je geheugen en moederbord zo duur zijn. Zit daar een reden achter of ben je gewoon bang dat geheugen van 40 euro en een moederbord van 100 euro slecht zijn?

De mobo die je linkte heeft hij ook een aansluiting voor een 2e videokaart? Vandaar dat ik voor een duurdere mobo heb gekozen, ik wil wat later in het jaar een 2e videokaart er op aansluiten. En er dan een CPU koeler in gooien. Dacht zeg maar al een beetje verder met het uitbreiden voor "later". Vandaar wat duurder, dacht dat het mischien met oog op de "toekomst" net wat langer mee kan doen?

En de reden voor de G.skill RAM is dat die een lagere latentie heeft (CL 7 7 7 21) tegen de standaard (9 9 9 24), waardoor hij volgens mij sowieso sneller is. Ook ondersteunt de i5 2500k processor geen 1600mhz RAM, zover ik lees bij de specificaties (Soorten geheugen: DDR3-1066, DDR3-1333, bij specificaties), vandaar de 1333mhz.

zorg ervoor dat er dan x8x8 lanes zijn voor SLI/Crossfire anders heb je niks aan die tweede PCI-e x16 slot

Van de CL9 ga je niets merken. Alleen interessant als je je geheugen mee overclocked, maar dat is niet aan de orde bij de Intel i5 2500K omdat je alleen je multiplier kunt verhogen en voor de rest alles gelocked is (correct me if i'm wrong).

En als je echt van plan bent om een Crossfire opstelling te draaien is dit moederbord (degene die jij zelf uit had gekozen) een heel goede keuze, beide PCIe lanes op x16.

zorg ervoor dat er dan x8x8 lanes zijn voor SLI/Crossfire anders heb je niks aan die tweede PCI-e x16 slot

Zou je dat een klein beetje duidelijker kunnen uitleggen? :P Ik weet niet heel veel van PC's af, laatste dagen flink aan het rondneuzen. Dus het gaat al wat beter :d

@ Firest0rm volgens mij snap ik al wat je bedoelt! Na wat zoeken kwam ik op deze dan: http://www.asus.nl/product.aspx?P_ID=HMMvTCuBcZLfu2YL&templete=2
Dat is deze dan denk ik op alternate?: https://www.alternate.nl/html/pcbui...Class=mainboard&artno=GREA52&cn=1&tn=BUILDERS

20 euro duurder helaas..maar zoals al eerder gezegd werd over de RAM. Welke raad je me dan aan voor het gamen, ik heb vernomen dat de Kingston Valueram wat traag is? En de G.Skill werd goed aanbevolen, alleen is dan wel aan de prijzige kant als ik voor deze Mobo zou gaan.

Helaas geen reactie meer gehad over de RAM.

Maar eind deze maand gaat deze hem worden zover: http://img860.imageshack.us/i/33524132.jpg/

Mijn budget is omhooggegaan, 950 euro inclusief assemblage. (Monitor en Windows hoeven er niet bij)
Als er nog op of aanmerkingen zijn, laat maar horen a.u.b. :thumb:

eh nee ram is even snel
Casslatency is bij allebij 9
en je hebt 1333mhz ram

de een heeft alleen een mooie look en de ander niet

ik denk eerlijk gezecht dat die G.skill ram voor overklokken is bedoeld
dit kan namelijk niet met kingston value ram

altans het kan wel maar is er niet voor gemaakt

Laatst bewerkt:
Klopt de RAM die ik nu heb gekozen heeft inderdaad een casslatency van 9, maar is nu 8gb RAM. De vorige was ook G.Skill maar 4GB ram, met een casslatency van 7.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan