Game pc? nieuw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee dat had ik ook wel verwacht, maar is de pc dan goed genoeg om hem up te graden? En het waard? Doordat er dan waarschijnlijk ook een verouderde processor inzit? Het gaat vooral dat ik binnen nu en een maand of 2 zo een soort pc wilt gaan kopen, ik kijk het liefst vroeg vooruit, voordat ik iets aanschaf. Maar als ik dit jaar en aankomend jaar goed mee kan draaien, en dan wanneer het nodig is een nieuw videokaart aanschaf. Is het voor mij geen probleem

Zo lang ik maar niet aan een pc vastzit dat voor een korte tijd leuk is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat een GTX 460 nog een behoorlijke tijd mee kan hoor :)
ik heb hiervoor een
XFX GeForce8800 GTS gehad, deze heeft 3 jaar alles op high kunnen trekken...

neem dan de GTX 460 OC edition

Als je nu een nieuwe versie neemt zeg je hetzelfde over die versie binnen een maand.
 
Nee dat had ik ook wel verwacht, maar is de pc dan goed genoeg om hem up te graden? En het waard? Doordat er dan waarschijnlijk ook een verouderde processor inzit? Het gaat vooral dat ik binnen nu en een maand of 2 zo een soort pc wilt gaan kopen, ik kijk het liefst vroeg vooruit, voordat ik iets aanschaf. Maar als ik dit jaar en aankomend jaar goed mee kan draaien, en dan wanneer het nodig is een nieuw videokaart aanschaf. Is het voor mij geen probleem

Zo lang ik maar niet aan een pc vastzit dat voor een korte tijd leuk is.
Dus wat gaat het dan worden?
Nu een erg goede pc maar zonder monitor en Windows, of een mindere pc waarvan niet zeker is of je de processor over 2 jaar nog kunt upgraden?

Ik denk dat een GTX 460 nog een behoorlijke tijd mee kan hoor :)
ik heb hiervoor een
XFX GeForce8800 GTS gehad, deze heeft 3 jaar alles op high kunnen trekken...

neem dan de GTX 460 OC edition

Als je nu een nieuwe versie neemt zeg je hetzelfde over die versie binnen een maand.

Klopt. Misschien heb ik het verkeerd geformuleerd hoor, maar een GTX 460 is ook zeker niet slecht, maar presteert wel minder dan een HD6850. En hij is goedkoper, dus een noodzakelijke downgrade als monitor en Windows ook nog er bij moeten zonder het budget te overschrijden.
 
Ik denk dat een GTX 460 nog een behoorlijke tijd mee kan hoor :)
ik heb hiervoor een
XFX GeForce8800 GTS gehad, deze heeft 3 jaar alles op high kunnen trekken...

neem dan de GTX 460 OC edition

Als je nu een nieuwe versie neemt zeg je hetzelfde over die versie binnen een maand.

Ik snap niet wat je bedoelt met die laatste zin? :p

Ik zal niet 1, 2, 3 iets veranderen aan de pc, pas na een tijd als je dat bedoelt
 
Dus wat gaat het dan worden?
Nu een erg goede pc maar zonder monitor en Windows, of een mindere pc waarvan niet zeker is of je de processor over 2 jaar nog kunt upgraden?

Goede vraag, ligt eraan of ik van een vriend van mij een monitor van hem (die heeft er 3 ofziets) kan lenen of voor een prikkie kan kopen. Hij is nooit moeilijk, maar om er gelijk er van uit te gaan, kan ook niet :p.
 
Ik bedoel dat de hardware zo snel verouderd...
als je nu de aller nieuwste videokaart koopt,
dan zeg je over een maand, al dat het een oude kaart is, en dat deze kaart na 2 jaar alles al niet meer op high aan kan..

om even aan te geven hoe snel hardware verouderd, daarnaast is het wellicht handig om rekening te houden met de toekomst 3D!
misschien zijn de nieuwste games met een jaar wel allemaal in 3D, om dit te kunnen spelen ben je dan wel een videokaart nodig die dat ondersteund
maar dat ter zijde...
 
@DoRcO:

Ja daar heb je een punt, misschien was ik ook niet helemaal reëel, en duidelijk. Ik kan niet verwachten dat je van een pc voor €750,- de top high end heb.

Ik wil gewoon voor zo een prijs iets hebben, waar je goed mee kan draaien. Dus wat Ronald als laatst poste, moet goed genoeg voor mij zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hm nu weet ik het niet meer wat ik zou moeten doen :p

Wat is nu echt aan te raden om te doen?
 
Ik bedoel dat de hardware zo snel verouderd...
als je nu de aller nieuwste videokaart koopt,
dan zeg je over een maand, al dat het een oude kaart is, en dat deze kaart na 2 jaar alles al niet meer op high aan kan..

een HIGH end pc gaat vaak maar 2/3 jaar mee dan moet je hem weer upgraden
dat is en zal altijd zo blijven

maar je hebt geen high end pc nodig om pc games op max te kunnen spelen en dan komt het voor dat je eens in de 3 jaar moet upgraden
is nog altijd beter dan een nieuwe console kopen in mijn ogen :p
 
Ik heb even de 2 opties onder elkaar gezet:

Optie 1: Computer met goede HD monitor en Windows 7 64 bit, met mindere processor en mindere videokaart.
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...288020]=1&product[251552]=1&product[331202]=1

Optie 2: Computer zonder monitor en Windows, met betere processor en betere videokaart.
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[71255]=1&product[235982]=1&product[80156]=1

Ok super! :thumb: ik ga van deze 2 gewoon maar uit. Als ik niet een beeldscherm ergens kan regelen, dan word het toch optie 1 denk ik.
 
Mod-edit

@Reydan:Welkom op Helpmij.

Topic opgeschoont van de vele onnodige quote's.Gebruik de knop "reageer op vraag"bij een directe reactie.Als men op iemand wilt reageren kan met ook vaak of een deel quoten of maak gebruik van het @.
 
@Ronald

Ik heb je optie 1 nog is ingevoerd bij alternate (alternate zit heel dicht bij mij in de buurt, dus lijkt me handiger om daar te bestellen?:confused:)

http://img232.imageshack.us/f/comp3x.jpg/

Ik heb hier alleen een paar kleine dingen anders gedaan, een volgens mij een betere videokaart? En de rest misschien onnodig? komt ietsjes goedkoper uit! Zonder assembleren dan.
 
Ik zit alleen na te denken, als ik deze setup neem om voor de AMD II x4 965 te gaan, inplaats van de AMD II x4 955. Toch wat sneller weer, of zal ik die 20 euro bij de videokaart steken. Dan voor de Toxic versie gaan van de Sapphire 6850
 
Kun je beter voor de Toxic versie gaan. De Phenom II X4 processors zijn allemaal Black Editions, deze hebben een vrije multiplier waardoor je heel makkelijk kunt overclocken. De 965 is inderdaad 200 MHz hoger geklokt dan de 955, maar uit de praktijk blijkt dat de 955 beter overclocked dan de 965.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan