game sluit zomaar af

Status
Niet open voor verdere reacties.

koelkast17

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2009
Berichten
224
hoi hoi

als ik fallout 3 speel of crysis sluit het spel naar een tijdje gamen zomaar af er ik kom dat gewoon weer op bureaublad of hij oopt vast en moet ik de pc resetten

ik krijg geen foutmeldingen of niks
ik moet er wel bij vermelden dat het een ilegaale versie van fallout is maar ik heb al meerder geprobeert en het helpt niks

het kan eigelijk geen firus zijn tenzij die heel goed verstopt zit, wat ik alemaal gebruik is:

panda antivirus
malwarebytes
spywaredoctor
Registry Mechanic

wat er alemaal in men kast zit :

Computer:
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack Service Pack 3
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Computernaam ARJAN
Naam gebruiker arriej

Moederbord:
CPU Type Intel Pentium III Xeon, 3000 MHz (7 x 429)
Moederbordnaam Onbekend
Moederbord Chipset Onbekend
Systeemgeheugen 3328 MB
BIOS Type AMI (08/20/08)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)

Scherm:
Video kaart ATI Radeon HD 4800 Series (1024 MB)
Video kaart ATI Radeon HD 4800 Series (1024 MB)
Monitor Daewoo 707B [17" CRT]

Multimedia:
Geluidskaart Realtek HD Audio output

Opslag:
IDE apparaat Intel(R) ICH10 Family 2 port Serial ATA Storage Controller 2 - 3A26
IDE apparaat Intel(R) ICH10 Family 4 port Serial ATA Storage Controller 1 - 3A20
SCSI/RAID apparaat D347PRT SCSI Controller
SCSI/RAID apparaat Marvell 61xx RAID Controller
SCSI/RAID apparaat SCSI/RAID Host Controller
Harde schijf SAMSUNG HD642JJ (596 GB, IDE)
Optische Station _NEC CD-RW NR-9100A SCSI CdRom Device (40x/10x/40x CD-RW)
Optische Station _NEC DVD+RW ND-1100A SCSI CdRom Device (DVD:4x/2.4x/12x, CD:16x/10x/40x DVD+RW)
Optische Station Generic DVD-ROM SCSI CdRom Device
SMART Status harde schijf OK

Partities:
C: (NTFS) 610469 MB (362018 MB vrij)

Invoerapparaten:
Toetsenbord Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord
Muis HID-compliant muis

Netwerk:
Netwerkkaart Atheros AR8121/AR8113/AR8114 PCI-E Ethernet Controller (192.168.2.2)
Netwerkkaart Hamachi Network Interface - PANDA NDIS IM Filter Miniport v1.6.0.34 (5.189.118.154)

BIOS ]

BIOS Eigenschappen:
Verkoper American Megatrends Inc.
Versie 1306
Uitgavedatum 08/20/2008
Capaciteit 1024 KB
Opstartapparaten Floppy Disk, Hard Disk, CD-ROM, ATAPI ZIP, LS-120
Specificaties Flash BIOS, Shadow BIOS, Selectable Boot, EDD, BBS
Ondersteunde Standaarden DMI, APM, ACPI, ESCD, PnP
Uitbreidingsmogelijkheden ISA, PCI, USB

[ Moederbord ]

Moederbordeigenschappen:
Fabrikant ASUSTeK Computer INC.
Product P5Q
Versie Rev 1.xx
Serienummer MS1C89B40701560

[ Chassis ]

Chassis Eigenschappen:
Fabrikant Chassis Manufacture
Versie Chassis Version
Serienummer Chassis Serial Number
Etiket Asset-1234567890
Chassis Type Desktop
Boot-Up Status Veilig
Netspanning Status Veilig
Temperatuurstatus Veilig
Beveiligingsstatus Geen
[ Processoren / Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8400 @ 3.00GHz ]

Processoreigenschappen:
Fabrikant Intel
Versie Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8400 @ 3.00GHz
Serienummer To Be Filled By O.E.M.
Etiket To Be Filled By O.E.M.
Onderdeelnummer To Be Filled By O.E.M.
Externe Kloksnelheid 333 Mhz
Maximale Kloksnelheid 3800 Mhz
Actuele Kloksnelheid 3000 Mhz
Type Central Processor
Voltage 1.2 V
Status Geactiveerd
Socket Aanduiding LGA 775

Eigenschappen Geheugen:
Groottefactor(Form Factor) DIMM
Details Synchronous
Capaciteit 2048 MB
Snelheid 800 Mhz
Totale Breedte 64 bit
Databreedte 64 bit
Apparaat Locator DIMM0
Bank Locator BANK0
Fabrikant Manufacturer00
Serienummer SerNum00
Etiket AssetTagNum0
Onderdeelnummer ModulePartNumber00
deze 2X

--------[ Geheugen ]----------------------------------------------------------------------------------------------------

Fysiek geheugen:
Totaal 3326 MB
Gebruikt 915 MB
Vrij 2411 MB
Percentage 28 %

Wisselbestandgrootte:
Totaal 5255 MB
Gebruikt 1143 MB
Vrij 4112 MB
Percentage 22 %

Virtueel Geheugen:
Totaal 8582 MB
Gebruikt 2059 MB
Vrij 6523 MB
Percentage 24 %

Physical Address Extension (PAE):
Ondersteund door Besturingssysteem Ja
Ondersteund door Processor Ja
Actief Ja


[ ATI Radeon HD 4800 Series ]

Video Adapter Eigenschappen:
Apparaatbeschrijving ATI Radeon HD 4800 Series
Adapterserie ATI Radeon HD 4800 Series
BIOS Versie 113-AB79500-102
Chiptype ATI Radeon Graphics Processor (0x9440)
DAC Type Internal DAC(400MHz)
Geinstalleerde Besturingssoftware ati2dvag (6.14.10.6925)
Geheugengrootte 1024 MB


als je nog wat moet weten laat het even achter ik heb hier een heel raport van everest

de pc is ook niet te heet op het moment is mijn
moderbord 37 C
de videokaart 49 C

prosesor weet ik niet:p
 
Laatst bewerkt:
wat voor een voeding heb je erin zitten, en hoeveel watt is deze? bij andere "zware spellen" werkt hij wel gewoon naar behoren?

heb je de nieuwste ati video drivers geinstalleerd? zo ja, je kunt ze misschien eens opnieuw instaleren.

mvg hollander
 
wat voor een voeding heb je erin zitten, en hoeveel watt is deze? bij andere "zware spellen" werkt hij wel gewoon naar behoren?

heb je de nieuwste ati video drivers geinstalleerd? zo ja, je kunt ze misschien eens opnieuw instaleren.

mvg hollander

ik heb er 1 van coolermasters in zitten 550 wat en hij werk voor de rest wel het is aleen het probleem bij crysis en fallout voor de rest ( voor zover ik ze het uitgeprobeert) weken ze allemaal en is er niks mee aan de hand

en hoe kan die ik drivers verwijderen zodat ik het opnieuw kan instaleren?
 
Geen uitroeptekens in apparaatbeheer?
hoe is met de themperaturen?(al zou dan eigenlijk je pc uitmoeten vallen lijkt me)
 
Geen uitroeptekens in apparaatbeheer?
hoe is met de themperaturen?(al zou dan eigenlijk je pc uitmoeten vallen lijkt me)

geen uitroep tekens

de temperatuur en dan heefd men pc de heledag aangestaan
videokaart 50 graden
en moederbord
36 graden
prosessor weet ik nie waar ik dat kan vinden
maar het lijkt me dan ook dat de pc uitvalt mja
 
Hoi,

Welke videokaart heb je? Er staat 4800 serie, maar welke!

Overview GPU Specs 1 GPU Specs 2 System Requirements

ATI Radeon™ HD 4800 Series – System Requirements
ATI Radeon™ HD 4830 System Requirements
PCI Express® based PC is required with one X16 lane graphics slot available on the motherboard
450 Watt or greater power supply with 75 Watt 6-pin PCI Express® power connector recommended (550 Watt and two 6-pin connectors for ATI CrossFireX™ technology in dual mode)


ATI Radeon™ HD 4850 System Requirements
PCI Express® based PC is required with one X16 lane graphics slot available on the motherboard
450 Watt or greater power supply with 75 Watt 6-pin PCI Express® power connector recommended (550 Watt and two 6-pin connectors for ATI CrossFireX™ technology in dual mode)



ATI Radeon™ HD 4870 System Requirements
PCI Express® based PC is required with one X16 lane graphics slot available on the motherboard
500 Watt or greater power supply with two 75W 6-pin PCI Express® power connectors recommended (600 Watt and four 6-pin connectors for ATI CrossFireX™ technology in dual mode)



ATI Radeon™ HD 4870 X2 System Requirements
PCI Express® based PC is required with one X16 lane graphics slot available on the motherboard
650 Watt or greater power supply with one 2x3-pin PCIe® power connector and one 2x4-pin PCIe® power connector is required (1K Watt with two 2x3-pin and two 2x4-pin connectors




Bron: http://ati.amd.com/products/radeonhd4800/requirements.html
 
Hoi,

Welke videokaart heb je? Er staat 4800 serie, maar welke!

Overview GPU Specs 1 GPU Specs 2 System Requirements

ATI Radeon™ HD 4800 Series – System Requirements
ATI Radeon™ HD 4830 System Requirements
PCI Express® based PC is required with one X16 lane graphics slot available on the motherboard
450 Watt or greater power supply with 75 Watt 6-pin PCI Express® power connector recommended (550 Watt and two 6-pin connectors for ATI CrossFireX™ technology in dual mode)


ATI Radeon™ HD 4850 System Requirements
PCI Express® based PC is required with one X16 lane graphics slot available on the motherboard
450 Watt or greater power supply with 75 Watt 6-pin PCI Express® power connector recommended (550 Watt and two 6-pin connectors for ATI CrossFireX™ technology in dual mode)



ATI Radeon™ HD 4870 System Requirements
PCI Express® based PC is required with one X16 lane graphics slot available on the motherboard
500 Watt or greater power supply with two 75W 6-pin PCI Express® power connectors recommended (600 Watt and four 6-pin connectors for ATI CrossFireX™ technology in dual mode)



ATI Radeon™ HD 4870 X2 System Requirements
PCI Express® based PC is required with one X16 lane graphics slot available on the motherboard
650 Watt or greater power supply with one 2x3-pin PCIe® power connector and one 2x4-pin PCIe® power connector is required (1K Watt with two 2x3-pin and two 2x4-pin connectors




Bron: http://ati.amd.com/products/radeonhd4800/requirements.html


ATI Radeon™ HD 4870 System Requirements
PCI Express® based PC is required with one X16 lane graphics slot available on the motherboard
500 Watt or greater power supply with two 75W 6-pin PCI Express® power connectors recommended (600 Watt and four 6-pin connectors for ATI CrossFireX™ technology in dual mode)

deze heb ik maar dan met 1G
 
Laatst bewerkt:
ATI Radeon™ HD 4870 System Requirements
PCI Express® based PC is required with one X16 lane graphics slot available on the motherboard
500 Watt or greater power supply with two 75W 6-pin PCI Express® power connectors recommended (600 Watt and four 6-pin connectors for ATI CrossFireX™ technology in dual mode)

deze heb ik maar dan met 1G

en deze kaarten worden gesuport door mijn moederbord maar mijne staat er niet tussen maat wel de 2X versie daarvan -.-' en de gene met 512 mb-.-'

http://event.asus.com/mb/six_engine/
 
ik gok alsnog op je voeding aangezien die maar 550watt is. het ligt een beetje aan het rendement van die voeding. levert deze echt de volledige 550watt. of is dat een piek vermogen hiervan. je video kaart slupt al snel 500 watt weg maar recommend is 600, ik neem dan aan (verbeter me als ik mis zit) dat als de kaart zwaar belast wordt hij ook meer stroom nodig heeft. en dan zou je voeding wel eens te laag kunnen zijn. heb je al een geprobeert om de spellen op de aller laagste instellingen te spelen?

mvg hollander
 
ik gok alsnog op je voeding aangezien die maar 550watt is. het ligt een beetje aan het rendement van die voeding. levert deze echt de volledige 550watt. of is dat een piek vermogen hiervan. je video kaart slupt al snel 500 watt weg maar recommend is 600, ik neem dan aan (verbeter me als ik mis zit) dat als de kaart zwaar belast wordt hij ook meer stroom nodig heeft. en dan zou je voeding wel eens te laag kunnen zijn. heb je al een geprobeert om de spellen op de aller laagste instellingen te spelen?

mvg hollander


nee nog niet geprobeert miss best wel een idee maar norod zij ( waar ik alles vandaan heb ) dan het wel lukte zo

maar uhm ik heb die drivers opnieuw geistaleerd he maar nu blijven men resolutie instelingen niet staan op 1024 bij 768
hij srpinkt als ik een spel heb gespeeld of de pc opstart naar 600 bij 800 -.-'

ik kan aleen goed beelt krijgen waneer ik het via catallist instel van men videokaart
als ik dan heen spel heb gespeel en hem aflsuit gaat de resulutie naar 600 bij 800

miss een idee hoe dat kan komen ik heb die drivers al 5 x opniwue gprobeert te insteleren en de update er overheen gehaald

maar crysis deed het eerst wel normaal en op eens niet meer -.-''
 
Hoi

Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat het aan je voeding ligt.Zou geen probleem mogen zijn met die kaart en voeding.

Begin eens met je drivers idd schoon......
 
Ja, lijk mij ook een driverprobleem. Er wordt altijd aangeraden de oude drivers eerst te déinstalleren. Heb je dat ook gedaan?

Er is nog iets wat het probleem kan veroorzaken, als je zowel je kaart als in het spel de AA aan hebt staan gaat het ook niet goed, kies dan op je kaart voor "applicatie gestuurd" en zet het in het spel uit (voor zover dat het nu niet het geval is)

Het is ver gezocht maar het zou ook nog het geheugen kunnen zijn
 
Ja, lijk mij ook een driverprobleem. Er wordt altijd aangeraden de oude drivers eerst te déinstalleren. Heb je dat ook gedaan?

Er is nog iets wat het probleem kan veroorzaken, als je zowel je kaart als in het spel de AA aan hebt staan gaat het ook niet goed, kies dan op je kaart voor "applicatie gestuurd" en zet het in het spel uit (voor zover dat het nu niet het geval is)

Het is ver gezocht maar het zou ook nog het geheugen kunnen zijn

het deinstaleren heb ik gedaan ik heb ook een 2 week gelden een memtest over men pc heegehaald en die heefd 13 uur gedraait en nix gevonden

maar waar kan ik applicatie gestuurd" vinden??zowel in de games als op de videokaart( de software dan)

en monsters vs aliens doet het ook niet die sluit ook af naar even gamen -.-'
 
Gewoon op de CCC. Zie voorbeeld hieronder.

CCC.JPG


Groeten,

René
 
Gewoon op de CCC. Zie voorbeeld hieronder.

Bekijk bijlage 61688


Groeten,

René


oke gedaan
en nu nog ff in de game uitzette:p

maar het lijkt ook wel sins ik die drivers opnieuw heb geinstaleerd of men beeld instellingen niet opgeslagen worden -.-' en ik kan nu een beejte uitelggen hoe het zet

als ik de pc opstart krijg ik de resulutie 640 X480 en als ik een spel heb gespeeld ook
ik kan de instelingen niet veranderen bij eigenschappen ik moet het veranderen bij catalys control.

uhm jah wat nog meer gewoon aleemaal van dat soort gedoe e ik begin er aardig naar van te worden

weet iemand miss nog een een leuke externe harde schijf voor een niet al te hoog prijsje en een aantal G
dan gooi ik windos er ff opnieuw op ff kijken of dat get werken wat dit is egt helemaal niks !
 
Laatst bewerkt:
hoi
ik heb allebei deze games en bij mij draaien ze gewoon.
zelf heb ik ook wat van deze problemen soms gehad maar dat kwam door een virus en ik had een extra cooler nodig.
omdat dit best grote spellen zijn heb je eigelijk meer geheugen nodig dan ze zeggen.
doe ook maar een keer geheugenopruiming. daardoor komt heel wat meer geheugen soms vrij.
 
hoi
ik heb allebei deze games en bij mij draaien ze gewoon.
zelf heb ik ook wat van deze problemen soms gehad maar dat kwam door een virus en ik had een extra cooler nodig.
omdat dit best grote spellen zijn heb je eigelijk meer geheugen nodig dan ze zeggen.
doe ook maar een keer geheugenopruiming. daardoor komt heel wat meer geheugen soms vrij.

hoe bedoel je dat?

en uhm mijn pc is nu net 2 maand out hij is 21 feb inelkaar gezet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan