Gamecomputer of toch Playstation 3?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Duckje

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2011
Hallo beste forumleden

mijn desktop heeft een tijdje geleden het helaas begeven. Ik moet nu een belangrijke beslissing maken. Namelijk een gamecomputer aanschaffen van ongeveer 900 euro, of een playstation 3 + tv kopen.

Ze zeggen nu éénmaal dat een pc niet dient om te gamen, dan toch maar een spelconsole aankopen met tv dat echt dient om te gamen?

Graag jullie mening.

Groetjes

Duckje

ps; ik weet niet of dit onderwerp goed staat

Zeggen dat een computer niet gemaakt is om te gamen is net als zeggen dat je word gebruikt om te tekenen >.>
Als je een beetje een degelijke PC koopt/samenstelt kan je een even goede game ervaring hebben als met een PS3 en een goede TV.
Maar je moet ook weten wat er belangrijkste is: Budget of multitasking, bij budget kan je beter kiezen voor een PS3+TV waarbij je aan ongeveer 1000 euro ligt als je een beetje een goede tv wilt, of tussen 1000 en 1500 (of tegen de 3000 als je het echt ver wil drijven) voor een redelijk gamesysteem met goede randapparatuur (gaming muis, toetsenbord, scherm, enz.

En ja, dit topic staat correct :)

Ja, wat die multitasking betreft, daar gebruik ik mijn laptop voor. Maar ik heb ook gehoord dat je bij playstation 3, verschillende geheugens hebt, hoeveel geheugen is dan voldoende?

Ik heb hier de 320GB versie, omdat ik weet dat zodra ik er een paar films op zet, dat ik de ruimte daar voor nodig heb :)

in mijn ogen ga voor een computer uiteindelijk is dit goedkoper dan een console (ja ik weet het het klinkt raar maar is tog echt zo)

en pc kan je eens in de 3/5 jaar upgraden en dan gaat de pc zeker weer een tijdje mee met consoles is dit anders je moet dan een nieuwe console kopen
verder is een pc veel krachtiger dan een console het laat betere graphic efects zien en kan meer features aan zoals groottere maps meer spelers in 1 server en MMO game play
verder heeft een pc MOD mogenlijkheden waardoor een spel langer in leven blijft dit in tegenstelling tot consoles
verder is een muis/keyboard preciezer/sneller dan een controller van bijvoorbeeld xbox 360

kijk bijvoorbeeld naar Battlefield 3 dit spel moet gedownscaled worden voor consoles (32 spelers max) om microsoft/sony bandwith limieten niet te overschrijden de pc versie zal 64 spelers ondersteunen

een pc kan alles wat een console kan en beter en dat is en zal een fijt blijven veel console fanboy's zullen kijhard nee zeggen maar tog is het zo

ik zou ook eerder een game pc kopen omdat deze toch meer mogelijkheden biedt,
maar als je veel vienden hebt die ook een ps3 hebben en je wilt gaag met ze mee spelen en chatten en zo,
dan is dat natuurlijk ook leuk toch?

Als ik er zo over nadenk, is een pc inderdaad wel handiger.

ik zou dan wel echt een samengestelde kiezen, wat er tegenwoordig allemaal in een kant en klare pc zit :confused:

Laatst bewerkt:
@Marcel
ben ik het helemaal mee eens

@Duckje
kun je dit lijstje invullen of ga je hiervoor een apart topic aanmaken?

Budget - Wat wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen/Beeldbewerking/Videobewerken/Internet+Email Anders, Nl.
Hoe belangrijk is stilte? - Onbelangrijk/Enigszins belangrijk/Heel belangrijk
Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - Moet de winkel de hardware voor je assembleren of ga je dit zelf doen?

Opties: Welke opties wil jij bij je pc hebben
Besturingssysteem - Heb je al een besturingssysteem? Zo ja welke dan? XP/Vista? Zo nee: welke wil je?
Andere software? - Office/Nero/etc etc etc

Randapparatuur
Heb je zelf al onderdelen op het oog of in huis, vermeld die dan ook
Moet er bij het systeem ook nieuwe randapparatuur? Denk aan: Muis/Toetsenbord/Speakers/Monitor.

Laatst bewerkt:
@Marcel
ben ik het helemaal mee eens

@Duckje
kun je dit lijstje invullen of ga je hiervoor een apart topic aanmaken?

Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen/Beeldbewerking/Videobewerken/Internet+Email Anders, Nl.
Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - Moet de winkel de hardware voor je assembleren of ga je dit zelf doen?

Besturingssysteem - Heb je al een besturingssysteem? Zo ja welke dan? XP/Vista? Zo nee: welke wil je?

Randapparatuur
Moet er bij het systeem ook nieuwe randapparatuur? Denk aan: Muis/Toetsenbord/Speakers/Monitor.

Ik zal hier even op antwoorden dan :)

800-900 euro

Gamen, internetten, e-mail

Enigszins belangrijk

Het liefst door de winkel.

Ik heb nog geen besturingssysteem. Graag W7

Neen.

Randapparatuur
Moet er bij het systeem ook nieuwe randapparatuur? Denk aan: Muis/Toetsenbord/Speakers/Monitor
Ik heb al een monitor en een muis + toetsenbord. Ik zoek nog wel een headset.

klikerdeklik

4launch doet de assemblage je krijgt hierbij 2 jaar garantie
met deze pc zul je de komende games op max kunnen spelen

Core I5 2500 + HD6970 = pure kracht

EDIT er zit windows 7 64 bit bij en een Headset

Laatst bewerkt:
zal weinig verschil maken als ik hier zo kijk:
perfrel.gif

volgens deze zelfs slechter:
Crysis_02.png

Laatst bewerkt:
Die samenstelling ziet er inderdaad zeer goed uit. Dan toch de eerste videokaart houden?

Moet je zelf weten maar voor het zelfde geld heb je een betere. (ligt ook natuurlijk aan de games crysis is een oud spel) je kan ook 2x 6850 in crossfire halen. (ook nog een optie)

Laatst bewerkt:
Dan een betere voor dezelfde prijs zou ik zo denken. Is die grafische kaart onboard?

nee die zijn niet onboard
verder is dat verhaal van dat de 480 of 570 beter is niet waar deze kaarten zijn gelijkwaardig
het eene spel maakt beter gebruik van de drivers dan het andere spel

maar als je naar benchmarks kijkt zijn ze gelijkwaardig en dus niet beter voor de zelfde prijs!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan