Gamelaptop, budget rond 1500,-

Status
Niet open voor verdere reacties.

NielsT

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2010
Hallo,

Ik heb al eens rondgespeurd op het net voor een nieuwe laptop als replacement voor mijn MSI GX700. Mijn oog viel onder andere op een HP Pavilion dv8-1200ed, Dell Studio 17 met een wat andere configuratie, wat XXODD en BTO laptops, eigenlijk vooral laptops die je zelf kunt samenstellen. Ik heb zelf niet echt heel veel verstand van grafische kaarten, en eigenlijk weet ik niet wat goed is voor gamen en wat wel goed is. Ik had ook nog bij Alienware gekeken maar vond die iets te duur, qua prijs/kwaliteit.

Waar ik ongeveer naar op zoek ben:
- Processor: minstens Intel i7 720QM
- Geheugen: minstens 4 GB DDR3 1.333 mhz
- Stevige grafische kaart, geen idee wat precies goed is en wat niet
- Blu-Ray speler + DVD brander
- HDD: minstens 500GB (7.200 rpm)
- Beeldscherm liefst redelijk groot (laten we zeggen, minstens 16") is niet echt heel erg belangrijk

Hoe zijn de laptops van Dell eigenlijk? Ik heb zelf niet echt veel positiefs gehoord over Dell, en dan met name de klantenservice.

Iemand ideeën? Leef je uit zou ik zeggen en alvast bedankt! :D

Ik ga nog een stukje tekst schrijven of, zoals jij vraagt, 'mezelf uitleven'. Hier kun je vast de hierarchie van videokaarten bekijken. Het zijn 2 kolommen en de snelste kaarten staan bovenaan. (Nvidia chips linker kolokm, Ati gebaseerde chips rechts. Kaarten op 1 lijn van links naar rechts zijn qua snelheid gelijkwaardig.)

Laatst bewerkt:
Als ik zelf een laptop zou willen kopen, dan zou mijn leverancier XXODD worden. Belangrijkste reden is de sevice 'om de hoek'. XXODD is niet de goedkoopste leverancier, maar daar élk stukje hardware wel een keer kapot gaat vind ik het interessant om niets via de post te hoeven sturen en / of zelf naar Amsterdam te hoeven brengen (zoals bij Dell als de garantie verlopen is).

Dell maakt prima hardware, alleen is hun service (vind IK hun service) buiten de garantie zeer matig. Volgende ervaring zegt wellicht genoeg:

Van een 3,5 jaar oude desktop overleed het moederbord. Dell gebeld en gevraagd of een nieuw mobo geplaatst kon worden. Eerste reactie van de techneut was: "3,5 jaar. !!! Da's een Neanderthaler, das oud, zéér oud meneer en tja, we hebben in het magazijn nog wel een enkel mobo liggen, maar die zijn zeldzaam en iets dat zeldzaam is, kost relatief veel geld."

Op de vraag wat duur was werd geantwoord: "Dat zou ik even exact moeten nagaan, maar rekent u op een bedrag van tussen de 175 en 300 euro........................."

Andere aanbevelers dan XXODD zijn wellicht:

Toshiba,
Asus en
Medion.

Als je besluit tot een van de genoemde merken, zorg dan voor een garantietermijjn van 3 jaar.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor zeer snelle reacties, jullie zijn snel!

Anyway, dat is dus wat ik ook gehoord heb over Dell, dat doet mij dan toch besluiten de Studio 17 uit te sluiten.

Over MSI was ik overigens redelijk tevreden, laptop werkt nog steeds prima maar ik zou toch nog iets snellers willen. Heb eens de harde schijf moeten laten vervangen die ineens dood ging, dat ging prima bij ze (binnen garantietermijn van twee jaar), had 'm na 3 weken weer terug. Ze waren ook vriendelijk aan de telefoon. Vraag me af hoe dat dan gaat als hij toch buiten de garantietermijn gevallen was.

Ga ik die eens even aan mijn lijst toevoegen :)

Heeft geen Blu-Ray speler, maar is sowieso wel een goede optie. Die was ik nog niet tegengekomen, en ik heb toch best lang rondgespeurd. Is wel iets duurder dan mijn budget, maar ik kan wel even wachten meen ik.

Edit: Stond ook niet op kieskeurig, wel de gewone GX660

Laatst bewerkt:
Tja, als we in de wat hogere prijsklasse gaan dicussiëren dan ken ik ook nog wel een paar neusjes van de zalmpjes.
Verlekker je bijv. aan déze.

Nou, die gaat al over de 2000 euro grens, dat is me net iets te gortig :P

Edit: maar, wow :P

Laatst bewerkt:
Het e.e.a. is toch mogelijk relatief? Bij de Toshiba zit 3 jaar garantie én een blue ray brander. Deze 2 dingen alleen hakken er al in qua prijs. Wat te denken over het standaard aanwezig geheugen in die Toshiba ? Smullen maar.

Laatst bewerkt:
Met het oog op de toekomst zou een eventuele BR burner inderdaad handig zijn. Ik snap dat dat op dit moment nogal prijzig is, maar ik denk zelf ook dat ik een BR burner (op dit moment dan) nog niet echt nodig heb. Ik zal hem toevoegen als eventuele optie, het klinkt sowieso wel aantrekkelijk, dat moet ik toegeven. Toch geef ik dan nog liever even de voorkeur aan iets goedkopers. Maar ik zal overwegen om mijn budget op te schroeven, dat betekent echter wel weer een maandje (of langer) ofzo uitstel voor de aanschaf van een laptop. Mijn sport kost ook geld om het zo te zeggen :P

Die geposte MSI is eveneens een dijk van een machine. Zoek eens uit wat de standaard garantie is en wanneer deze ook 3 jaar is en je wil niet langer wachten, dan tja. Maar de 8 giga intern geheugen van die Toshiba in samenhang met de eveneens een dijk van een Nvidia videokaart (classe 1) én die BR brander, da's voor de gemiddelde laptopbezitter toch even kwijlen..............

Ik weet 't, ik weet 't, het is gemakkelijk l*llen op een zondagavond over een verschil in prijs van zo'n € 200,--, máár het IS 'slechts' € 200,-- t.o.v. genoemde MSI. Zoek de verschillen en ga rekenen..............

Laatst bewerkt:
Da's zeker waar! Wilde ik ook net zeggen, die MSI ziet er ook heel goed uit ja. Toch wil ik ook nog andere opties horen, voordat ik definitief een beslissing maak. Ik wil altijd eerst even kijken voor andere opties, logisch toch?

Er zijn tegenwoordig zoveel verschillende laptops met zoveel verschillende configuraties dat ik er de wijs niet meer uit kom.

Deze stond een tijdje geleden in de zeer gerenommeerde Tweakers best buy guide:
Asus G51JX-SZ041V

Op zich is het m.i. toch relatief eenvoudig?

- I7 processor
- 4 giga intern maar liefst 6 of 8
- hoge 5000 Ati kaart of anders een Nvidia 300+

Dat zijn toch wel de drie dingen waar het om draait bij een snelle laptop, toch?
De rest qua poorten, wifi, cardreadertjes etc. etc. is allemaal standaard en bij alle laptopjes wel aanwezig.

... en een stukkie goedkoper dan wat jullie tot nu toe gepost hebben ;) Die ziet er inderdaad ook goed uit :D Weer een toevoeging voor op de lijst ;)

Edit: Hoe is Asus qua merk?

Laatst bewerkt:
Allemaal goed en wel, maar hoe is Asus qua merk? Betrouwbaar, goede service?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan