gamen traag

Status
Niet open voor verdere reacties.
volgens mij draaien er 2 fans maar ik kan er op een of andere manier niet bij komen want het zit niet achter een klepje ofzo. ik had alle schroefjes los gehaald en toen kreeg ik die hele onder kap er nog niet af, achter al die klepjes zit geen stof...

Nu gaat het om de Processor koeler:

17361200940680eg6.jpg

Kijk tussen de heatsink of daar veel stof zit, anders kan het koelpasta vervangen nog een goed idee zijn. Kijk ook even in het bios naar de temperaturen van de processor, soms hebben de programma's het wel eens mis, en 90 graden lijkt wel een grap.

Nu gaat het om de Processor koeler:

17361200940680eg6.jpg

Kijk tussen de heatsink of daar veel stof zit, anders kan het koelpasta vervangen nog een goed idee zijn. Kijk ook even in het bios naar de temperaturen van de processor, soms hebben de programma's het wel eens mis, en 90 graden lijkt wel een grap.

Het gaat hier om een laptop, dit gaat hij dus niet zomaar vinden.
Normaal zit er een klepje voor de cpu fan.

Heb je de laptop ooit op een deken/kleed gebruikt?

ik heb hem uit elkaar gehaald en ik heb hem niet kunnen vinden, alleen de fan die je van onder kan zien en die heb ik schoon gemaakt maar er zat maar weinig stof in mijn laptop zelf. ik heb hem nooit op en deken gezet omdat hij dan natuurlijk amper lucht krijgt. ik denk niet dat stof het probleem was...

Het is goed mogelijk dat mensen zonder idee'n zaten of misschien niet op het forum waren :P.
bumpen wordt zoizo niet erg op prijs gesteld op dit forum.

De opmerking over een deken oid had betrekking op de mogelijkheid dat stof zich opgehoopt had in de laptop.
Toen je de laptop open had, was de heatsink schoon?
De heatsink is een rij koelribben, hier mag geen stof tussen zitten.

Als alles schoon is rest je alleen nog het verwijderen van de heatsink en nieuwe koelpasta aanbrengen op de processor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan