games laden erg traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

joeri gangsta

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2009
hallo
ik zit met het probleem dat mijn pc erg lang over het laden duurt van games
bijvoorbeeld bij call of duty black ops is mijn game pas geladen als alle andere mensen al een klein minuutje ofzo bezig zijn.
waardoor komt dit en wat valt hier aan te doen?

mijn pc
moederbord: MSI k9a2-cf
ram: 1x2gb ddr2,800
processor: AMD Phenom(tm) 9650 Quad-Core Processor
videokaart: xfx radeon hd 4890
400 gb seagate hardeschijf 7200rpm 16mb

specs van moederbord
http://msi.com/product/mb/K9A2-CF.html#?div=Detail
mijn neeft heeft ook eens naar me pc gekeken maar wist het ook niet echt
wel zij hij dat mijn moederbord een raid controller heeft en dat ik dan zou kunnen proberen 2 hardeschijven in een raid te zetten ofzoiets en dat mijn pc dan een stuk sneller zou moeten laden. ik weet niet of dit een optie kan zijn maar wie weet
ik wil best wel geld besteden aan de pc om hem weer snel te maken als dat nodig is.

hoop dat iemand weet wat de oorzaak van het trage laden kan zijn en wat ik hier dan aan kan doen

alvast bedankt

naa, dat werkt niet. Waarschijnlijk is het de hoeveelheid ram. Alhoewel, aanbevolen is 2gb. Maarja, bij gta4 kan je met aanbevolen ook net niet spelen (ervaring).

Als u mede gamers een PC met technologie van 2011 gebruiken kijk ik daar niet raar van op. Uw PC heeft 2gb DDR2 800mhz en die andere vermoedelijk 4GB DDR3 1600Mhz als ze op 32bit windows draaien en 6-8GB DDR3 voor windows 64 bit.
De nieuwste videokaarten van ATI zijn ook zo'n 2 maal zo snel als de 4890 die u heeft en de 400gb Seagate schijven halen bij lange na niet de snelheid van bijv de Samsung HD103SJ en wellicht dat ze niet 1 maar twee HD's hebben, hetzij in RAID-opstelling, hetzij in een optimale verdeling van partities over de twee HD's.
Kortom, het is het geheel van mobo, geheugen, processor en harde schijven en de inrichting van die HD's

tog heeft mijn broer een intel core 2 dual met 2gb ddr2 800mhz en een radeon hd 4890 en hij laad black ops en andere spellen wel heel snel wel heeft hij een beter hdd
en de videokaart mag dan wel oud zijn maar zeker niet slecht de nieuwste games werken op hoogste settings met 1920x1080 res zonder problemen met black ops haalt deze kaart rond de 70/80 fps wat ik tog wel erg netjes vind

@srpchulp: je l**t: ik heb een pc met 4850 en 8gb ddr2 800mhz en phenom2x4, maar ik kan (zelfs met 32 bit dus 4gb) prima spelen. Ik heb een slechtere processor, en de videokaart is ''slechter'', maar toch kan ik het spelen, rara hoe kan dat?! En dat hardeschijf verhaal is typisch zo'n l**-verkooppraatje.

heb nu 2gb uit me broers pc gejat ga dat bij die van mij er in zetten en dan maars kijken met 4gb ram

@srpchulp: je l**t: ik heb een pc met 4850 en 8gb ddr2 800mhz en phenom2x4, maar ik kan (zelfs met 32 bit dus 4gb) prima spelen. Ik heb een slechtere processor, en de videokaart is ''slechter'', maar toch kan ik het spelen, rara hoe kan dat?! En dat hardeschijf verhaal is typisch zo'n l**-verkooppraatje.

@AndreazZz, u moet het oorspronkelijke bericht nog eens goed lezen. daar gaat het over het traag laden van een game, niet over het wel of niet kunnen spelen van een game. Een game spelen kan zelfs nog wel op een PC zoals u die beschrijft. Voordat u uw mening geeft over de performance van HD's zou ik als ik u was nog eens wat benchmarktesten na kijken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan