gaming pc budget 700-900 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hexacore processor is voor niks nodig in een gaming pc, een crossfire 5770 is het zelfde geprijsd als een 5850 met de prestaties van een 5870.

4016208.jpg

EDIT: dit alles is samengesteld op alternate nl

ik vind het niet zo goed D:

Kijk eens bij benchmarks van games van de core i5 760/750 vs amd, ze scoren bijna altijd beter, futerproof is het mobo inderdaad wel niet, maar een processor is nooit futurproof.
(de wet van moore)
(benchmarks van games, en oei, de 750(voorloper van 760) scoort altijd beter dan de duurdere x6 1090 :eek:)

In belgië wordt Asrock meestal zelfs verkozen boven asus etc., ik heb er zelf nog niet veel (lees geen) slecht over gehoord, en ik zou het zeker nemen mocht het mijn pc zijn.

Eerst zeg je dat mijn crossfire ati 5770 veel stroom vreet, en daarna stel je een nvidia voor, snap wie snappen kan :eek:
Hier een vergelijking, de 512mb versie heb ik per ongeluk aangeklikt:o:

4018525.jpg

Met de 5770 in crossfire is trouwens veel sterker dan een 460.

De aanbevolen voedingen van graka's zijn trouwens op brolmerken gebaseerd, die antec zal dat zeker kunnen trekken.

EDIT: ik zal vanmiddag eens zoeken achter benchmarks voor die graka

EDIT 2: zoals beloofd de benchmarks :
4019685.jpg

Hier is het evengoed als de gelijkgeprijsde 5850, maar heel wat beter dan de gtx 260
4019701.jpg

Net slechter dan de 150 euro duurdere 5870, en merkbaar beter dan de 5850, opnieuw (wie had het geraden?) heel wat beter dan de gtx 260.
4019719.jpg

Deze is van resident evil, een spel waar hij zelfs merkbaar beter is dan de duurdere 5870

Laatst bewerkt:
Samsung f3 series nemen ook, ik ga eens kijken op azerty om een systeempje samen te stellen.

Op welke resolutie game je?

Allemaal wel leuk en aardig die crossfire.
Maar persoonlijk zou ik nooit een nieuw systeem pakken met gelijk crossfire erin.
warmte, geluid, ruimte, aansluitingen en toekomstige upgrade.
Tevens kun je last hebben van microstutting. => het niet soepel lopen van de game terwijl je FPS gewoon goed zijn.

ALs je systeem dan "veroudert" ben je gelijk verplicht 2 kaarten te vervangen.
Terwijl je als je een enkele kaart hebt er gewoon een 2de bij kan prikken. (die tegen die tijd een styuk goedkoper zijn)

Je kan dan beter 3 tientjes meer uitgeven voor een enkele ipv een sli / cross.

Dat is mijn opinie dan.

zegt het zelfde

die crossfire setup trekt 200 watt.

1 kaart dus 160watt , scheelt 40 watt

Met de benchmarks heb je de GTX 260 geselecteerd, terwijl het hier om de GTX460 gaat.

Toch ben ik er nog steeds van overtuigd dat je met een hexacore meer voordeel hebt

Die crossfire is de beste prijs/kwaliteitverhouding die je maar kan vinden, dat het over een gtx 460 gaat, dan ga ik eens nieuwe benchmarks zoeken, ik ga ook eens naar geluid en verbruik benchmarks zoeken.

Die sixcore is alleen maar beter als ze alle zes benut worden, en dan is bij games nog lang niet het geval, nu worden quadcores pas goed benut, een beter prijs/kwaliteit om te gamen zou dan wss een x4 955 zijn. De socket van amd zal wel nog kunnen de volgende generatie processors draaien. Dus dat is eerder de keuze van de TS.

Laatst bewerkt:
Die crossfire is de beste prijs/kwaliteitverhouding die je maar kan vinden, dat het over een gtx 460 gaat, dan ga ik eens nieuwe benchmarks zoeken, ik ga ook eens naar geluid en verbruik benchmarks zoeken.

Die sixcore is alleen maar beter als ze alle zes benut worden, en dan is bij games nog lang niet het geval, nu worden quadcores pas goed benut, een beter prijs/kwaliteit om te gamen zou dan wss een x4 955 zijn. De socket van amd zal wel nog kunnen de volgende generatie processors draaien. Dus dat is eerder de keuze van de TS.

Ik kan je vertellen dat mijn ASUS CuCore 5770 echt wel wat herrie maakt als je spellen aan het spelen bent (de fan)... kan me niet voorstellen hoe dat is met 2... Natuurlijk is het geen ASUS maar Sapphire maar dan nog.

Crossfiren moet de TS echt niet doen, Crossfire is alleen aan te raden als je veel van hardware af weet, omdat je er nogal wat problemen mee kan krijgen. Dit werd al eerder uitgelegd. Beter gaan voor de betere kaart dan 2x 5770.

Je hebt absoluut gelijk over dat 6cores nog niet echt gebruikt worden door games, bijv Fallout 3 gebruikt maar 2 (behalve als je dit aanpast (vrij makkelijk te doen)), maar je moet ook kijken naar de toekomst.. Ik geloof wel dat TS deze pc wel langer gaat gebruiken dan een een half jaar-jaar. ;)

Plus heb je wel gekeken naar de nieuwe Mac Pro van 12-cores :eek:

Laatst bewerkt:
GroteFoto-BYMISGP6.jpg

GroteFoto-YJGSMHJM.jpg

Zoals je ziet is de Normale GTX460 bijna even snel als de HD5770 Crossfire x

Goedkoper en energie zuiniger dan de Crossfire x, en die opstelling brengt dus alleen maar nadelen met maar 1 voordeel

Kijk dus niet alleen naar ATI, kijk ook eens naar Nvidia

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan