Gaming pc samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

msi009

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2012
Hallo, alweer de zoveelste topic over een gaming pc hehe .
Ik ben van plan om een gaming pc te gaan samen stellen , games hoeven niet te draaien op 16x aa en 5 x triple buffering etc maar ik wil wel de meeste games op ultra/high ...
Heb eff een pc samen gesteld en al 2 weken research aant doen maar ik kom er niet wijs uit.
Dit is de samenstelling :

Intel core i5 2500 http://www.dynabyte.nl/intel-core-i5-2500-s1155.html (geen ''k'' series omdat ik niet van plan ben om hem ooooit te gaan overclocken)
Sapphire HD6870 1gb http://www.dynabyte.nl/sapphire-radeon-hd6870-1gb.html (ik heb op bijna alle bestaande sites de benchmarks bekeken en hij staat gelijk met de veel duurdere gtx560ti
Geen hdd maar een SSD ,namelijk een ocz agility 3 60gb 2.5 inch http://www.dynabyte.nl/ocz-technology-agility-3-60gb-2-5inch.html (past een 2.5 inch wel in een pc case ? of moet ik een 3.5 pakken die 70 euro duurder is?)
Ik heb op de site van dynabyte geen passende moederbord kunnen vinden omdat de foto's heel klein zijn waardoor je amper wat ziet . wel heb ik op de site van paradigit deze gevonden Gigabyte GA-Z68AP-D3 - Socket 1155 - ATX http://www.paradigit.nl/Paradigit/product/ZPR_08OND/05_MOBO/productdetails/20089304/Gigabyte_GA_Z68AP_D3_Socket_1155_ATX/GA_Z68AP_D3/default.aspx (is deze goed ? ben van plan om later nog een 6870 erin te plaatsen via crossfire.)
Voeding heb ik niet bekeken maar ik wil graag weten goeveel watt ik nodig heb , hij mag wat meer zijn want ik wil geen problemen en zoals ik zij wil ik een extra hd 6870 erbij in de toekomst en dan nog genoeg watt over hebben om nog wat te upgraden ( wie weet )
Een behuizing vindt ik wel ergens maar moet het een midi atx zijn of ..... ?

Ik kom zo ergens op de 650 euro uit heb ik berekend , kan ook fout zijn xd
Ben van plan om dan de complete set zsm te bestellen zodra ik alles geregeld heb met jullie help natuurlijk. :)

Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Als eerst alleen een ssd van 60 gigi is wat weinig denk ik alleen met de os en benodigde drivers etc. ben je al bijna 40 gig kwijt. De voeding zal toch wel een 700 a 750 watt moeten zijn als je later nog een 6870 erbij wil zetten.
En ja de kast ik zou voor een big tower kiezen beter voor de koeling en meer ruimte om de videokaarten een plaats te geven maar een mid tower kan ook kleiner zou ik zeker niet overwegen.
En vergeet de proceskoeler niet die zitten er niet standaard meer bij.

Goeiemorgen , ja dat dacht ik ook al het is idd wat te weinig nu ik er zelf zo aan denk.
Ik heb hier nog een ouwde pc waar ik de hdd uit kan halen die is 1 tb dan bespaar ik 100 euro en kan ik dus een cooler kopen , ik probeer om een big tower case te vinden dan.
Als ik trouwens een moederbord vindt die ddr3 1600 aankaan en 1600 plaatjes erin zit is het dan veel sneller dan de 1333 of is dat het niet waard qua prijs/snelheids verhouding?
Nog een vraagje , als ik een te grote voeding erin zit kan er dan iets slechts gebeuren omdat die te veel watt heeft of is dit alleen puure onnodige stroomverbruik maar wel veilig?

Over de behuizing , ik weet dat er een paar losse fans aan de behuizing moeten maar ik wil zeker weten welke kant die op moeten draaien , voorin de behuizing een fan die naar binnen blaast en achter de behuizing onder de voeding eentje die naar buiten blaast en eentje aan de zijkant als dat past...die naar binnen blaast? Graag wat meer info hierover aub want ik wil niet dadelijk dat mijn onderdelen veranderen in popcorn :/

Hoi,

Dat is inderdaad een optie de oude hd ,ik zou gewoon het bij 13333 houden 1600 gaat weer op als je gaat overclocken over het algemeen . Een groter voeding qua vermogen maakt niet uit.
Over het algemeen plaatsen de fabrikant de ventilatoren wel goed maar vaak staan er ook pijltje op welke kant hij op blaast.

Die cooler die op mijn 2500K zit maakt amper hoorbaar geluid ... moet wel zeggen dat ik em niet overklokt heb ..
En zelf heb ik een Coolermaster 370 kast, deze heeft (ook nog) 2 fan-exhausts aan de bovenkant zitten, en was niet duur.

Dank u , ik zal dadelijk even naar de winkel gaan voor een kast ,moederbord en vid kaart . Cpu moet ik helaas bestellen want die hebben dewinkels hier denk ik niet op vooraad , jammer dat het zondag is want anders kon ik die morgen nog binnen hebben maar nu tot dinsdag wachten. Als ik deonderdelen koop zal ik eff een foto en namen hier posten , mischien dat jullie er nog iets aan opmerken dat die slecht is ofzo en kan ik hem ruilen.

Laatst bewerkt:
hoi

Waarom zet je niet eerst online een systeem in elkaar, post je dat hier (overzichtelijk)
op www.alternate.nl kun je dat heel makkelijk doen. Door op pc/notebooks te klikken en dan PC builder.
Ik weet niet wat je budget is als ik dat weet kan ik je wel helpen.

Over de 2.5'' SSD, er zijn brackets verkrijgbaar om deze in een 3.5'' slot te zetten. Heel soms zitten die er zelfs bij. Los kopen kan via internet heel eenvoudig.

Meeste onderdelen gekocht , hier een lijst van wat ik nu heb :

Asus p8z 68v LE Moederbord
Sapphire radeon hd 6870 1gb ddr5
x-gear red atx sidepanel vieuw Behuizing
Zalman cnps 10x extreme CPU fan
Corsair vengeance 2x 2gb 1600mhz ddr3
a-data 2x 2gb 1333 mhz ddr3
Fortron 500 watt PSU ( heb ik hier genoeg aan ? als ik ooit nog een 2e 6870 erin plaats dan vervang ik de psu wel maar wil wel weten of die deze config wel aan kan wat er nu is)
Seagate 1tb HDD
Dvd double layer burner sata
Sata spliter
1x led fan sidepanel , 1x grote fan voor achter de kast onder de psu , 1x kleine fan voorin de kast die lucht naar binnen blaast.

Ik heb een Intel core i5 2500 besteld en die komt dinsdag binnen.

IMAG0039.jpg

ik ga nu eff de moederbord en cooler in de behuizing plaatsen en dan hopen dat het allemaal past .
Graag jullie mening wat jullie ervan vinden of ik iets vergeten ben of dat het allemaal niet met elkaar gaat werken etc ..

Hoi,

Ik begrijp iets niet je vraagt voor behuizing en 1600 geheugen en moederbord die dus 1600 ondersteund dus dat begrijp ik je vraagstelling niet:o:o ,je hebt alles al binnen had je beter even kunnen melden

eens kijken.

ik kan je kast niet vinden ten minste niet zoals jij hem beschrijft met een front fan. Als het wel de kast is die ik nu voor me heb zou ik die vervangen..

Optimaal is je CPU onderaan, met de cpu fan die de warmte naar boven blaast. Daartussen 1 fan die lucht eruit blaast, dan 1, liever 2 120mm fans bovenaan die de warme lucht eruit blazen ( vooral van het moederbord, cpu en videokaarten)
1, of 2 fans voorin voor aanvoer van koude lucht.

En waarom 2 verschillende soorten RAM? Welke bouw je in?
- a-data 2x 2gb 1333 mhz ddr3
- Corsair vengeance 2x 2gb 1600mhz ddr3

Ik vraag me ook af hoe je zalman koeler op je moederbord past i.c.m. geheugenmodules. Heb je hem er inmiddels op?
En houdt je er rekening mee dat als je hem ''voor het echt'' gaat aansluiten je een goede thermalpaste tussen je CPU en het koelblok smeert? Anders zou het zonde zijn:p
Je 500W voeding moet het met deze setup wel kunnen trekken, indien je crossfire wilt gaan gebruiken zal ik voor een 750W voeding gaan van Corsair.

modag sorry daarvaar dat had ik idd eerder kunnen melden .
Maar tot zo ver heb ik de moederbord erin en die past maar net....
de front fan heb ik er zelf ingezet die blaast lucht naar binnen
hier een paar foto's voor een beeld : IMAG0040.jpgIMAG0041.jpgIMAG0042.jpgIMAG0043.jpgIMAG0044.jpg nu nog eff videokaart en cpu fan erop plaatsen en dan hopen dat het past . cpu fan ziet er monsterlijk groot uit dus daar heb ik zo mijn twijfels over

hmm :( de cooler is heel erg hoog , ik heb hem op de plek van de cpu geplaatst/gelegd en ik kan de deksel alleen dicht maken als ik sidefan eraf haal ... volgens mij als ik de clipje die op de cpu socket zit eraf haal en de fan goed erop inbouw dat die een paar mm lager ligt maar het wordt heel crap,

: videokaart zit erin , en wouw ! zon component (ik weet niet wat het is ) vlakbij de videokaartslot is krap gemaakt , de videokaart lijkt er wel op te steunen.
Ik hoop niet dat dat ding te heet wordt dan de Fan kabelte van de videokaart raakt hem bijna aan net zoals de rest van de videokaart op die plaats

hier een foto ( ik weet trouwens niet welke kant ik de fan op moet draaien , iemand een idee ?) IMAG0048.jpgIMAG0050.jpg
IMAG0045.jpg IMAG0047.jpg

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ja is krap maar als niet klemt zou het moeten lukken en ja ik zelf heb de fan zo geplaatst dat hij van onderen naar boven de warmte afvoert beetje met de natuurlijke weg (warmte stijgt naar boven). zie maar in mijn systeem rechts op avater klikken.

Laatst bewerkt:
yep ik heb eff op de manual gekeken en er staat dat hij met de achterkant richting de achterkant van de behuizing moet zijn . dus de lucht wordt naar achteren geblazen en afgevoerd door de grote fan die naar buite blaast op de behuizing. Ik probeer hemnu effetjes met die meegeleverde klemmetjes enzo aan te sluiten maar dat duurt eff
Hou niet zo van friemelwerk :p
Als die niet past welke fan zou ik dan kunnen nemen ? het liefst dynabyte want daar is het het goedkoopste hier in roermond http://www.dynabyte.nl/computer/componenten.html?cat=278
vandaag of morgen bestellen komt die dinsdag samen met de i5 binnen..

oke ik zal daar eens kijken .
ik heb trouwens de cooler op de moederbord geplaats maar ik kan de schroefjes ervan niet goed erinschroeven . als de schroefjes vast zitten dan wiebelt hij nog alsof de plaatje onder moederbord waar de schroefjes ingaan niet genoeg schroefdraad hebben of te kort zijn

handleiding klop niet ,
er staat dat de silver screws voor the intel zijn en de goude voor amd .. maar de goude zijn perfect en de silvere zijn te kort

Laatst bewerkt:
weet iemand mischien welke kant deze op blaast ?
ik wil hem buiten de plaat van de zijkant van behuizing hebben omdat hij niet meer binnen past .
Dus hij moet naar buiten blazen toch ? ik hoop dat get de kant is met de sticker erop die naar buiten moet want daar heb je nog ietsie pietsie bescherming...
hier de fanIMAG0051.jpgIMAG0052.jpg

Laatst bewerkt:
ben er net achter gekomen dat mijn voeding geen 8 pins connector heeft voor de moederbord :(
is dit normaal of had ik echt een speciaal voeding voor moeten kopen ?

het is een fortron 500 watt .
die heb ik uit mijn vorige pc gehaald zodat ik geen nieuwe hoefde aan te schaffen
Eff op de site gekeken en dit moet m zijn : Fortron Source - FSP500-60APN - 500 Watt

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan