Gaming pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

jefke

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2003
hallo allen,

ik weet dat deze vraag al tig keer gesteld is, hoe dan ook... zou blij zijn als ik een concreet antwoord krijg.

Het is al een hele tijd geleden dat ik een nieuwe pc heb samengesteld dus ik heb ook totaal geen idee wat op dit moment 1 van de betere moederborden, processors en vooral grafische kaarten zijn. (een vlotte combinatie van deze dingen zeg maar...)

het voornaamste is gamen gamen en nog eens gamen.
hij moet ook toekomstgericht zijn.
prijs zonder scherm mag 800-1000 euro zijn.

bedankt
ohja.. ik ga samenstellen bij cash en carry.de

k weet niet warom je in godsnaam daar zou gaan kopen want daar betaal je zoveel te veel voor

ik denk meer aan www.4launch.nl want daar kan je erg goedkope shiz krijgen

mgv

hallo allen,

ik weet dat deze vraag al tig keer gesteld is, hoe dan ook... zou blij zijn als ik een concreet antwoord krijg.

Het is al een hele tijd geleden dat ik een nieuwe pc heb samengesteld dus ik heb ook totaal geen idee wat op dit moment 1 van de betere moederborden, processors en vooral grafische kaarten zijn. (een vlotte combinatie van deze dingen zeg maar...)

het voornaamste is gamen gamen en nog eens gamen.
hij moet ook toekomstgericht zijn.
prijs zonder scherm mag 800-1000 euro zijn.

bedankt
ohja.. ik ga samenstellen bij cash en carry.de

hoi ,

wat ik zelf aanraad ( maar dat is persoonlijk)
is een p5k moederbord met xms geheugen een geforce Nvidea 8800GT
en een redelijke processor!

Gr, Esje , Hoop dat je er iets aan hebt

Hoi,

Onderstaande bij Alternate samengesteld. Het is een ruwe samenstelling maar is in mijn ogen een goed systeem. De videokaart kan natuurlijk wel beter maar dat geld voor bijna alles. Zo zou je kunnen kiezen voor DDR3 geheugen alleen dat is nog behoorlijk prijzig en hakt aardig in je budget.
Als alles gaat zoals het altijd hier op het forum gaat wordt er in no time door de Helpmijers verbeteringen aangedragen. Dit is alléén maar ten goede.

Nog even een opmerking:
Als je kunt wachten zou ik even geduld hebben tot nVidia de nieuwe chipset voor de videokaarten uitgebracht heeft wat vermoedelijk tot een prijsverschuiving gaat werken in de huidige kaarten.

ComponentenAantalStukprijsTotaalprijsGrafische kaarten nVidia PCIe -
XFX 8600 GT Zalman XT 256 MB, GeForce 8600 GT, 128 bit 1 € 105,- € 105,-
CPUs Socket 775 Core 2 Quad
Intel® Core™ 2 Quad Q6600 4x 2400 MHz, 8192 kB, 1066 MHz, Kentsfield 1 € 239,- € 239,- Boxed Koeler (ATX Layout) 1
Voedingen meer dan 600 Watt -
Enermax LIBERTY DXX 620 Watt, 10 x, 10 x 1 € 139,- € 139,-
Behuizingen Midi Tower -
Enermax Chakra ECA3052 5 x, 4 x 1 € 79,- € 79,- Koeler 250mm 250 mm 1
DVD-reWriters Serial-ATA -
AOpen DSW-2012SA 20 / 8 / 8 speed, 20 / 6 / 8 speed, 16 / 48 speed 1 € 35,- € 35,-
Moederborden Socket 775 -
Asus P5B Intel® P965, 1.066 MHz, Socket 775 1 € 79,- € 79,- Intel® ICH8 maximaal 4 apparaten, 300 MB/s 1 JMicron JMB363 maximaal 4 apparaten, 300 MB/s 1 USB 2.0 Controller 60 MB/s, maximaal 127 apparaten 1 ADI 1988B (8-Kanaals) 4 x, ADI 1988B 1 Realtek Gigabit 1
Harddisks 3,5 inch SATA -
Western Digital Raptor 150 GB, 4,6 / 16 / 10000, 1,06 € 1 € 159,- € 159,-
Geheugen DDR2-800 -
OCZ 2 GB DDR2-800 Kit 2048 MB, CL5 5-5-12, 2 stuk(s), PC2 6400 1 € 47,- € 47,-
Subtotaal:€ 882,-
Alle prijzen zijn inclusief 19% BTW. (BTW nr.: NL807111478B01)

© 2008 ALTERNATE Nederland

Ik zou zeker wel een betere videokaart nemen, vooral omdat je hem voor gamen gaat gebruiken.

Een Raptor kan, maar vind ik erg duur voor wat je krijgt en ik denk dat iets van 500 GB wel wat prettiger is aangezien de games van tegenwoordig ook niet zo klein meer zijn.

Ik zou zoiets als dit aanraden :) :

Bijlagen

• config.JPG
    config.JPG
    62,1 KB · Weergaven: 38
ey,

ik heb iets leuks voor je samengesteld uitstekende game pc:thumb:

* ati kaarten kunnen niet tippen aan n-vidia kaarten :confused:

hij is ook een beetje toekomst gericht Quad core en 4GB geheugen ;)

Naamloos.jpg

ten 1e is dat een MENING en geen feit maar aan de speceficaties te zien is deze kaart erg snel en blijft op geen enkel gebied achter op n-vidia

ten 2e is in mijn mening jouw pc erg matig ontworpen voor een game pc 512mb ram nou vraag ik je. 768mb lijkt me wel het minimum. voor echte gamers een 1gb kaart of 2kaarten van jouw keuze.

het kan ten 3e ook wel iets goedkoper, 900 euro, misschien een hele slechte prijs/kwaliteitsverhouding, naar mijn mening dan.

Laatst bewerkt:
Processor: Intel® Core™ 2 Quad Q6600
Moederboard: GigaByte P35-DS3R
Geheugen: GeiL 4 GB DDR2-800 Kit
Videokaart: ati hd2900pro (1gb vivo 2xdvi-i pcie ddr4)
Harde schijf: Samsung SpinPoint T166
Behuizing: Asus TA-881
voeding: GigaByte Odin Pro M800A-D1
Drives:
LG GSA-H55NR
AOpen DH16D2P
(ong €1140,-)
(alles te koop bij alternate bahalve de videokaart bij electronica gygant)

k weet niet warom je in godsnaam daar zou gaan kopen want daar betaal je zoveel te veel voor

ik denk meer aan www.4launch.nl want daar kan je erg goedkope shiz krijgen
mgv
Let voortaan even op je taalgebruik.
Mocht je in de toekomst meer van dit soort berichten plaatsen, worden deze zonder waarschuwing vooraf verwijderd.

ik verschiet een beetje van al die snelle reacties...
bedankt aan allen alvast.

nu is het voor mij natuurlijk niet zo evident als ik al die verschillende meningen lees hier... ik besef nu ook dat er geen configuratie bestaat waar jullie het unaniem over eens zijn.

processor quad Q6600 (unaniem, bijna...)
moederbord asus...
beeldkaart ati hd2900pro of geforce 8800 gt
2 tot 4gig ram geheugen

de rest vind ik op zich niet zo prioritair, HD, DVDwriter/reader, goede voeding enz...

ik verschiet een beetje van al die snelle reacties...
bedankt aan allen alvast.

nu is het voor mij natuurlijk niet zo evident als ik al die verschillende meningen lees hier... ik besef nu ook dat er geen configuratie bestaat waar jullie het unaniem over eens zijn.

processor quad Q6600 (unaniem, bijna...)
moederbord asus...
beeldkaart ati hd2900pro of geforce 8800 gt
2 tot 4gig ram geheugen

de rest vind ik op zich niet zo prioritair, HD, DVDwriter/reader, goede voeding enz...

videokaart/beeldkaart zou ik de geforce 8800 gt pakken.
en 3 gb geheugen ( xp/vista 32 bit ondersteund niet meer) bij 64 bit zou ik nog niet pakken, niet alle spellen en programma's werken erop

ten 1e is dat een MENING en geen feit maar aan de speceficaties te zien is deze kaart erg snel en blijft op geen enkel gebied achter op n-vidia

ten 2e is in mijn mening jouw pc erg matig ontworpen voor een game pc 512mb ram nou vraag ik je. 768mb lijkt me wel het minimum. voor echte gamers een 1gb kaart of 2kaarten van jouw keuze.

het kan ten 3e ook wel iets goedkoper, 900 euro, misschien een hele slechte prijs/kwaliteitsverhouding, naar mijn mening dan.

gozer wat heb jij met je hd2900 pro das een *** kaart vergeleken met een 8800GT en 512MB is meer dan genoeg ;) voor een grafische kaart !

vergelijk een paar kaartjes maar en dan kom je er zelf wel achter dat de 8800GT beter is dan elke ATI kaart

http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html?modelx=33&model1=857&model2=1057&chart=318

Processor: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4 Ghz

Geheugen: 2 GB DDR2 Corsair

Moederbord: MSI P35 Neo-FI

VGA: MSI 8800 GTX 768 MB DDR3 of 8800 GTS 512MB DDR3

Geluid: X-Fi Xtreme Gamer

voeding: Moet meer dan 500 Watt zijn.

zoals ik al eerder aanmerkte kan je op jouw site prima vergelijken. Maar de kaart die ik wilde stond er niet in!

op dit moment is de 512mb voor alle games voldoende maar als je over een paar jaar nog games wilt spelen komt hij toch echt een beetje te kort.

de 2900pro heeft ddr4 en daarom al veel beter naar mijn mening. Maar als jij je vast blijft klampen aan je 512mb kaartje dan doe je dat. de prestaties van deze kaart zijn grofweg
2x zo goed op alle gebieden

zoals ik al eerder aanmerkte kan je op jouw site prima vergelijken. Maar de kaart die ik wilde stond er niet in!

op dit moment is de 512mb voor alle games voldoende maar als je over een paar jaar nog games wilt spelen komt hij toch echt een beetje te kort.

de 2900pro heeft ddr4 en daarom al veel beter naar mijn mening. Maar als jij je vast blijft klampen aan je 512mb kaartje dan doe je dat. de prestaties van deze kaart zijn grofweg

hallo,
de ati 2900pro is veel slechter in presentatie's, aan die 1024 heb je nu niks en als je het nodig hebt zijn de presentatie's niet meer goed.
en de 8800gt heeft veel hogere presentatie's dan de 2900pro.
en ddr4 wat heb je eraan?

Sorry, maar het is gewoon niet waar...

AZelfs al zou je een 2900 Pro DDR4 flashen naar een 2900 XT, dan nog is een 8800GT beter en sneller!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan