gebrande dvd verspringt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niene-P

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2005
Berichten
5
Hallo
Ik heb een vraagje. Ik heb een aantal dvd's proberen te branden met DVD shrink en DVD decrypter. In eerste instantie lijkt alles goed te gaan, en ook bij de controle kom ik geen fouten tegen. Hij gaf ook bij beide programma's aan dat het proces met succes was voltooid. Maar bij nadere controle blijkt dat er na 35 a 50 minuten film in een keer gaat verspringen. Enig idee waar dat aan kan liggen? Ik gebruik DVD-R van tdk.
Verder maak ik zelf ook dvd-labels, ik heb geen idee of het daar ook aan kan liggen?
Wie helpt me?
Niene-P
 
Bandit,
Ik gebruik idd papieren labels. Maar ik heb een 'machientje' waarmee de labels eigenlijk automatisch goed geplaatst zouden moeten zijn.
Maar jij denkt dat het dus daaraan zou moeten liggen?
Bedankt alvast voor je reactie
Niene-P
 
Ben dit bij mezelf ook wel eens tegen gekomen,klinkt gek maar papierdikte of lijm wat niet overal hetzelfde is,iets uit het midden!
Ben er mee gestopt en nooit geen last meer gehad.
 
re:re: gebrande dvd verspringt

Thanx Bandit. Ik ga het uitproberen.

Niene-P
 
gebrande dvd blijft verspringen

Hallo
Nou ik heb het geprobeerd zonder labeling. en de dvd hield het vol tot 1 uur en 48 minuten en begon daarna weer te verspringen. Dus het is niet de labeling. Wat kan het nog meer zijn? Heeft iemand een idee?
Niene-P
 
Ja dat wordt dan vissen in eeen hele grote vijver met geen vis:

Luister we gaan nu op de probeer toer

1... Waar speel je het op af? DVDspeler of DVD-Brander,maak niet uit,doe bij alle 2 DE lade een 50 keer achter elkaar open en dicht doen(Zo maak je de rail schoon)
2...Neem een Sate prikker en draai daar een bolletje vetvrije watten op gedrenkt in Alcohol en probeer de Lens schoon te maken.
3...Maak nu de lade van de drive links en rechts aan de onderzijde (de geleider gleuf)ook met wat Alcohol schoon.



Succes

PS: Dit is geen grap
 
zullen we verder vissen?

Nou. Ik heb met zowel de dvd-brander als de dvd-speler vijftig keer open en dicht gedaan. Heb maar een klein beetje een lamme arm nu, maar goed.
Verder met een wattenstaafje aan een satéprikker zoveel mogelijk proberen schoon te maken (al heb ik geen alcohol in huis, dus maar zonder iets), maar de lens kom ik bij zowel de dvd-speler als de brander niet bij. Maar ik geloof uberhaupt dat het niet zou kunnen zijn want ik heb ook andere gebrande dvd's vanavond uitgeprobeerd om te kijken of de lens misschien gevoeliger was geworden en dus gewoon nu ging springen bij elke gekopieerde cd of dvd, maar dat was niet het geval.
Heb toch ook nog de geleidergleuven schoongemaakt.
Maar niks werkte. Hij leek nu wel op andere momenten te verspringen, maar nu zelfs meer als de vorige keer.
Dat is trouwens al vaker zo.
Maar goed, heb je nog meer ideeën? Ben wel blij met je 'vis-expertise'.
Bedankt alvast, Niene-P
 
Nee dit was het wel:eek:

Oh ja nog 1, een schoonmaak Cd met borsteltjes,maar dat doe ik zelf liever niet.


Iemand anders nog een IDEE????
 
Heb je al wel eens een ander merk DVD's geprobeerd.
Ik had altijd DVD's van Nashua maar met aanschaf van een nieuwe serie is het mis,stilstaan/verspringen noem maar op.
Andere merken getest en die zijn wel goed,vogens Nashua ligt dit aan de Firmware van de brander,die pakt dan niet de zgn mediacode die op de nieuwe serie DVD's staan.

Klaas:cool:
 
Heb ik ook gelezen,blijft soms toch een groot probleem om de juiste/goeie Firmware te achterhalen.

Klaas:shocked:
 
Kan je daar nog een heel verhaal over vertellen maar daar was deze vraag niet over begonnen geloof ik?

Klaas:shocked:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan