Gebruik smart defrag 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
IK gebruik smart defrag als ik het heb gebruikt en alles is gedefragmenteerd dat is dus goed.
Maar als ik even op internet zit te surfen en ik doe dan later nog eens defrag dan vind hij bv 2679 gefragmenteerde bestanden en de meest van tempory internet filles/content/ie enz.
Hoe kan ik dit voorkomen ??
Want als ik na 3 dagen kijk wat staat er dan niet op
Heeft iemand een goede tip voor mij ?
e de waele

OK bedankt ik ga dit allemaal eens goed lezen en laat zeker er iets in het forum weten
bedankt voor uw reactie
e de waele

Ik heb page defrag gedownload maar ik kan hem niet installeren voor ik winzip betaal dus dat schiet niet op
e de waewle

Hoi,
wat je ook kunt doen is de map tijdelijke internetbestanden verplaatsen (optie zit in IE zelf) naar een andere partitie, dan heeft je OS er verder geen last van.
Om je pagefile op te schonen stel je in "geen pagefile",herstart en stel je pagefile opnieuw in.
Geef je pagefile een vaste grootte, dat voorkomt dat het versnipperd raakt.
Download defraggler en defragmenteer daar eens mee, er is een optie (instellingen) aanwezig om, eenmalig of iedere keer, je opstartbestanden te defragmenteren.

Laatst bewerkt:
@e de waele, daar heeft u niet meteen WinZip voor nodig. Dat kan bv ook met 7Zip en dat is gratis.
Succes!

Geachte forumleden
Ik heb nu defragger geinstalleerd en heb dit een paar keer gedraaid en met succes.
Ik heb toch nog een paar vragen
1/ heeft het zin om bv 2x achter elkaar te defragmentern omdat ik zie dat er dan toch steeds minder gedefragmenteerde bestanden over blijven deze worden steed minder ?
2/ heeft het zin om te defragmenteren in de veilige modus of niet /
Ik heb ook nog steeds last dat mijn harde schijf steeds blijft ratelen tijdens het werken
de lamp van de harde schijf blijft bij mij zo wat constand branden dit is toch niet normaal ?
e de waele

2 x achter elkaar defragmenteren is niet nodig
defragmenteren in safe mode is net nodig wanneer je de aanbeveling volgt van defrag programmas om alle actieve internetbezigheden af te sluiten
het ratelen van je harde schijf heeft hier niet veel mee te maken - check tijdens dat ratelen eens bij taakbeheer welke processen er aan de gang zijn

sxxs

Ik heb gekeken bij broncontrole bij de schijf en ik zie na het opstarten de volgende bestanden veel
werken. Ik gebruik vista
c:\$MFT
C:\PAGEFILE.SYS (wisselbestand)
dit zijn eigenlijk de meeste actieve bij het opstarten bij lezen en schrijven.
Ik heb touwens pagefile uitgeschakeld
En heb heel veel services op de hand gezet en indexeren volledig uitgezet
Is er geen programma om te zien welke programmas er bij het starten opstarten ??
Ik heb ook nog gekeken bij configuratie>opstarten en daar staan aangevinkt de volgende bestanden.
KasperskY
zzzHpsetup
adobe acrobaat en adobe manager
En dan nog 3 van mijn besturings systeem
Kunnen er daar ook nog van weg ??
Ik heb nu even op internet gezeten en heb defraggler even laten analyseren en wat blijkt er is weer 17% gedefragmenteerd hoe kan dit ??

e de waele

Laatst bewerkt:
Is er geen programma om te zien welke programmas er bij het starten opstarten ??

Kijk eens naar Starter : http://www.snapfiles.com/get/starter.html
Screenshots : http://www.snapfiles.com/screenshots/starter.htm

Wat betreft het defragmenteren : Dat heeft nauwelijks tot geen nut. :(

Controverse

Het nut van het defragmenteren van schijven wordt door experts betwijfeld. Er zijn onderzoeken die uitwijzen dat defragmentatie geen of nauwelijks effect heeft op de systeemprestaties.

Bron : http://nl.wikipedia.org/wiki/Defragmenteren

Maakt defragmenteren je computer sneller?
Waarheid of mythe?

Zie : http://www.zdnet.nl/techzone/130642/maakt-defragmenteren-je-computer-sneller-/

..... en indexeren volledig uitgezet

Of dat nou wel verstandig is ?

Laatst bewerkt:
Ik heb touwens pagefile uitgeschakeld
Dat zou ik zeker niet doen, dat ratelen komt wss omdat je te weinig RAM hebt. Het doet zich voornamelijk voor bij oudere pc's met weinig en langzaam ram en een trage schijf.

Ok
IK ga deze links in ieder geval allemaal eens doorlezen kan nooit kwaad.
Ik heb een laptop acer aspire 7720g Intel core 2 duo proc t7300 2.0 ghz
geheugen 2gb ddr2 schijf 320 gb duall hdd
zegt jullie dit iets omdat er word gesproken over te weinig ram en trage schijf ??
Wat ik ook niet begrijp is als ik hem heb gedefragmenteerd en ik kijk dan zijn er weinig fragmentaties
Maar als ik bv 5 min op internet zit kan het gebeuren dat er dan ineens 20 tot 25 % is gedefragmenteerd hoe kan dit ??? is dat normaal ?? is daar iets aan te doen ??
e de waele

Ik heb win vista niet voor niks overgeslagen ( :D ) maar...
defrag kan je steeds uitvoeren maar meer dan 1x per maand lijkt mij zat. Zit jij nou steeds bij defrag te kijken wat die doet of merk je het ook aan je snelheid? Ik vraag dat omdat je bv traagheid van je pc aan andere dingen kan merken dan aan checks van defrag...

ik hoor van je

Ik ben eigenlijk naar op zoek waar de actieviteit van mijn harde schijf mee bezig is.
De snelheid is ok
Maar als mijn comp is opgestart en hij staat bv 10 min gewoon aan dan begint mijn harde schijflampje te branden en als dat gebeurd word mijn comp wel traag het lampje blijft dan constand branden en dan ben ik er klaar mee dan is hij gewoon heel traag.
Maar waar is hij dan mee bezig, ?
Ik heb al heel veel films en fotos op mijn externe schijf gezet dus daar kan het niet aan liggen.
Het vreemde vind ik als ik een analyse laat maken van mijn c schijf (ook als ik alleen maar heb opgestart en nog niets heb gedaan )dan kan het zijn dat er voor 25-30% is gedefragmenteerd en dat begrijp ik niet helemaal hoe dit kan ??
e de waele

Ik heb chkdsk gedaan en hij geeft de melding dit volume is onbeschadigd
Kun je daar wat mee ?
gr Eric

IK heb nu van de week alleen gewerkt in word en exel ik heb nu na een week defraggler gedaan en wat blijkt nu weer er is 32% gedefragmenteerd hoe kan dat nou ?
Ook nu weer veel actievietijd van de c schijf wat is dat toch?
e de waele

wat je ook kunt doen is de map tijdelijke internetbestanden verplaatsen (optie zit in IE zelf) naar een andere partitie, dan heeft je OS er verder geen last van
Tijdelijke internetbestanden en logbestanden van programma's defragmenteren het meest. Als ik defragmenteer is het 99,9% tijdelijke internetbestanden, omdat die map op een andere partitie staat heeft de OS-partitie hier geen last van.
Fragmentatie komt hoofdzakelijk door bestanden te verplaatsen of schrijfacties/aanpassingen van bepaalde bestanden.
Je zou je tijdelijke internetbestanden wat minder lang kunnen bewaren of de cache kleiner maken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan