gedeelde netwerkmap maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0512

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2005
Berichten
182
Hallo,

Omdat mijn laptop de laatste tijd een beetje bizar doet, wouw ik een gedeelde netwerkmap maken, om deze dan via mijn vaste pc eens te scannen.

Ik weet best dat ik om een gedeelde map bij eigenschappen het vinkje bij "van deze map een gedeelde netwerkmap maken" moet aanvinken, echter, dat vinkje is disabled, ik KAN het NIET aanvinken, wat is de reden daartoe? ik ben nochthans aangemeld met de administrator account, en zou dus de nodige machtigingen moeten hebben,...

iemand een suggestie?

grz
 
dat kan zijn, maar ik heb een hele goede scanner staan op mijn vaste pc (een betaalde), maar dat is HET PROBLEEM helemaal niet, het probleem is dat ik er niet in slaag een MAP TE DELEN VIA NETWERK.

iemand?
 
deze functie is misschien uitgeschakeld in je services (te bereiken door in uitvoeren , services.msc te typen)
 
AHA, lijkt me een heel goede suggestie.

ik dacht dat het om de service Network DDE DSDM ging, ik heb ze aangezet, maar dat is het precies niet, welke is het dan wel?

grz
 
Hallo,

Omdat mijn laptop de laatste tijd een beetje bizar doet, wouw ik een gedeelde netwerkmap maken, om deze dan via mijn vaste pc eens te scannen.

iemand een suggestie?

grz

En wat ga je dan in die map zetten? Bestanden die moeten gescand worden??

Of wil je je hardeschijf delen?

Grtz Jeffcoboy
 
inderdaad, de bedoeling is de volledige C schijf te delen, om hem zo via mijn vaste pc te scannen, i know niet echt veilig om een volledige C te sharen, maar ik vertrouw mijn huisgenoten wel :)

Ik krijg tevens een foutmelding als ik de "server"-service wil aanzetten
namelijk
1075 De afhankelijkheidsservice bestaat niet of is voor verwijdering gemarkeerd:s

als ik de dependencies check, dan zie ik dat er verwezen wordt naar de service "computer browser" ook die geeft dezelfde foutmelding bij het starten.

De enige dependencies van "computer browser" zijn "server" , en workstation, deze laatste lijkt perfect te draaien

iemand suggesties?
 
nog steeds niemand? ik weet dat de vraag intussen al eenbeetje oud is maar mijn probleme is dus nog steeds niet opgelost
 
Beetje ver gezocht om via een andere PC de laptop te moeten gaan scannen.
Als je vertrouwen in het systeem op de laptop zover weg is, zou ik de laptop sowieso eens formateren en opnieuw installeren.

Je kan nu wel je hele schijf proberen te scannen op virussen vanaf de pc, maar als er dan besmette onderdelen in het Windows gedeelte staan en verwijderd moeten worden, is je systeem toch niet meer in orde.

Dat je een "betaalde" Antivirus hebt wil nog niet zeggen dat die per definitie beter is. Er kan ook rotzooi op de laptop zitten als "malware" die een pakket van Symantec, McAffee er niet af gooit.
Als je systeem raar doet kun je misschien ook nog eens kijken naar "Malwarebytes". ;)
 
Hoi,

Als je naar "Deze computer" gaat en dan naar je C-station en klikt hierop met je rechtermuisknop en je gaat dan naar Eigenschappen Hoeveel Tabbladen zie je dan bovenin?

Ed
 
geryka, dat is helemaal geen antwoord op mijn vraag,... ik WIL DIE BOEL ECHT VIA NETWERK KUNNEN SCANNEN,... en ik weet wel dat ik beter es zou herinstallen, maar er staat zoveel op waarvan ik nog geen tijd heb kunnen nemen te kijken wat weg mag en wat ge-archiveerd dient te worden dat ik ze nu NIET KAN herintallen. En die tijd heb ik ook helemaal niet, ik ben zelfstandige, doorgaans 60+ uren per week bezig met mijn werk,... zodoende heb ik dus als ik thuis kom niet veel zin meer om me daar mee bezig te gaan houden.

@ ED V => 5 tabblaadjes

zie hier screenshotjes ervan, zoals je kunt zien zijn op tabblad 4 de componenten die ik nodig heb DISABLED


dc1.jpg

dc2.jpg

dc3.jpg

dc4.jpg

dc5.jpg
 
geryka, dat is helemaal geen antwoord op mijn vraag,... ik WIL DIE BOEL ECHT VIA NETWERK KUNNEN SCANNEN,...
Hoofdletter gebruik betekend schreeuwen. Ik weet niet of het daadwerkelijk zo bedoeld was? Anders sorry het was goed bedoeld.
Als ik computers opnieuw installeer maak ik altijd backup van de bestanden, favorieten, adresboek, etc.. Hoeveel het er ook zijn. De 40Gb van je laptop zijn ook anders dan via netwerk veilig te stellen (bijv. USB-harddisk).
Dat je als ondernemer andere dingen te doen hebt wil ik ook geloven, maar dan zou ik juist niet veel aandacht besteden aan het werkend maken van je netwerk op een laptop met een besturingssysteem waar toch waarschijnlijk iets aan schort.
Maar dat terzijde...

De disabled opties zou normaal aangeven dat je er geen rechten toe hebt. Dus ben je daadwerkelijk ingelogd in WinXP Pro met een gebruiker met "Administrator-rechten"?
 
jah, sorry van die hoofdletters, stress, in combinatie met het feit dat ik er soms echt de pest in heb dat mensen naast de kwestie antwoorden (zie ook de alleereerste reactie hier in dit topic + mijn reactie erop),...

anywayz, er werd mij eerder al gesuggereerd (niet op helpmij.nl dan) dat ik de rechten niet heb,...

echter => er is maar 1 gebruiker op deze pc, en dat is de Administrator,... toen dit nog een domeinpc was, was er ook nog een andere gebruiker waarmee ik op het domein inlogde, die tevens ook administrator rechten heeft. Ik heb de pc (laptop) uit het domein gegooid, en de domein-gebruiker is on-bruikbaar geworden, maar daar maak ik me geen zorgen over, echter kan dit misschien iets te maken hebben met het probleem?
 
Dus....je bent nu niet meer via domein ingelogd maar lokaal....en dan wordt het allmaal anders.
Wellicht is jouw probleem opgelost als je (opnieuw een andere) eigenaar wordt van alle bestanden en mappen...weet je hoe dit moet?

Ed
 
...kan dit misschien iets te maken hebben met het probleem?
Ja...
De user waarmee je nu aanlogt op de laptop hoeft dus niet de "Administrator" te zijn.

Op het icoon "Deze computer" rechtsklikken en kies "Beheren" (of op engelse versie "manage").
-Klap aan de rechterkant de gebruikers en groepen open tot je bij je gebruiker kan.
-Rechtsklik op je gebruiker en kies "eigenschappen"
-Selecteer het tabblad "Lid van". Hier moet dus in ieder geval een icoontje zichtbaar zijn met "Administrators".
 
super, dit is zeer interessant en nu heb ik het gevoel dat we op de goeie weg zijn, echter, als ik tot bij administrator kom, en dan op LID VAN klik, krijg ik de melding dat er iets mis is met de "server" service, wat ik al eerder aangaf enkele posts terug in dit topic dat daar wat fout mee is :) het ene probleem haalt dus het andere boven en ze zijn blijkbaar rechtstreeks met elkaar verbonden,... Heb je daar een eventuele oplossing voor?
Allesinds alweer bedankt voor de informatie die je tot dusver verschaft hebt :)
 
Ik wil graag iets met je proberen in 2 stappen:

Eerste stap :

Dubbelklik op Deze Computer > Dan bovenin naar Extra > dan Mapopties > dan bovenin Weergave dan in de lijst zoeken naar " Eenvoudig delen van bestanden gebruiken (Aanbevolen) " opzoeken en hiebij het vinkje weghalen. > en dan op OK klikken.

Tweede stap volgt..maar laat eerst even weten of dit is gelukt...:)

Ed
 
dat is gebeurd, laat de 2e stap maar komen, ik ben er klaar voor :)

iemand anders intussen een idee wat er fout gaat met die services en wat er aan gedaan kan worden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan