gedeelde netwerkmap maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maak weer eens een screenshot met het Tabblad Beveiliging actief?

Ed
 
done,
dc6.jpg

enkel "speciale machtingingen" dat niet zichtbaar is op de screenshot is niet aangevinkt, en for some reason is dat ook disabled, ik kan het dus niet aanvinken. weet niet of dit relevant is?
 
Klik eens op "Iedereen" en vink eens alles aan bij Toestaan.

Ed
 
heb ik net gedaan, krijg een zandlopertje dat precies veel tijd nodig heeft.
welk resultaat zou dit moeten hebben?
 
dat tabblad was er niet meer, maar daarvoor moest ik waarschijnlijk dat vinkje uit stap 1 terug aanzetten hé, is gebeurd, en nu zie ik op het tabblad weer gewoon hetzelfde als voorheen (alles disabled en dus niet bruikbaar)

ik denk dat we het zullen moeten zoeken wat er fout gaat met die services en dat het dan trug ok zal zijn?
 
Nee..zeker niet..dat Tabblad behoort er wel degelijk te staan...maar ik was ook nog niet klaar met mijn verhaal en ik zit nu op mijn werk en kan niet zomaar meteen even snel weer antwoorden....heb nu even pauze.
Dat vinkje weer terug aanzetten moest dus niet want dat vraag ik natuurlijk niet voor niets..:)
Dus graag weer terug uit zetten en dan vervolg ik mijn verhaal....maar wel geduld hebben..:)

Ed
 
vinkje trug uitgezet, en believe it or not, het tabblad is weg :confused:

wat "op je werk" betreft, begrijp ik zeer goed, je moet je voor mij zeker niet opjagen, ben al blij dat je de moeite doet mij een mogelijke oplossing te bieden, en zoals je aan de datum van het eerste bericht in dit topic kunt zien sukkel ik hier al redelijk lang mee, zal dus zeker niet op een dag komen, (en ook niet op een week, roflol)

intussen zal ik dat probleem van die services eens een appart topic geven, uiteindelijk is dat OOK iets dat best eens opgelost raakt,...
 
Even opnieuw opstarten en kijken..anders vinkje weer even er uit en erin zetten en weer even opnieuw opstarten...hoor het wel...:)

Ed
 
ik denk het probleem gewoon een service is van windows zelf dat uitgeschakeld is...

controleer daarom eens via
-start
- uitvoeren
- "services.msc" typen
- kijk eens uit naar de services die met een netwerk te maken hebben en controleer of deze allemaal actief zijn en automatisch opgestart worden


---
EDIT: ik zie precies dat het probleem al is opgelost...
 
Volgens mij is het nog niet opgelost...en wachten we nog op een reactie...:)

Ed
 
pc heropgestart, vinkje is nog steeds uit, tabblad is nog steeds weg :confused: of heb ik het verkeerd voor en moet het vinkje nu net weer aan staan?
 
Vinkje moet NIET erin.
Gebruik je een wachtwoord?..zoniet..even eentje maken.

Ed
 
jawel ik gebruik een wachtwoord
wat kan het probleem dan nog zijn ? vinkje staat nog steeds af, zoals het hoort
 
Je had het eerder over die server-service die niet gestart kon worden, en foutmelding 1075.

Kijk eens in het register in HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services bij de service (voor WinXP; LanManserver) of daar een "DependOnService" waarde bij staat.
Zo ja, die hoort er niet thuis.

Als het probleem niet bij die service zit blijf ik me afvragen of je aanmeld-naam toch wel lid is van de groep administrators.
 
ik ben er zelfs van overtuigd dat het probleem daar mee te maken zal hebben, vandaar da tik ook een topic geopend heb over dat service probleem, los van het "gedeelde netwerkmappen probleem"

ik heb het opgezocht in de registry, en daar staat inderdaad DependOnService, type REG_MULTI_SZ, met als waarde Anti-V

dus als ik je goed begrijp, mag ik die "Anti-V" daar gewoon weghalen hé?

vraag me wel af wat die "Anti-V" is, ik vind geen gelijknamige service terug,...
 
ik heb het opgezocht in de registry, en daar staat inderdaad DependOnService, type REG_MULTI_SZ, met als waarde Anti-V

dus als ik je goed begrijp, mag ik die "Anti-V" daar gewoon weghalen hé?

vraag me wel af wat die "Anti-V" is, ik vind geen gelijknamige service terug,...
Idd.
Aangezien de gelijknamige service er niet is kan de "server-service" nu ook niet starten. Weg knikkeren en kijk of je de service daarna wel kunt starten.
Als dat lukt kun je kijken of je dan toch nog een share kunt maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan