Gedownloade exe bestanden corrupt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Darkbreed

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2004
Berichten
119
Ik heb een probleem met het downloaden van exe bestanden!
Ik kreeg een poosje geleden een melding van AVG FREE ANTIVIRUS dat ik een nieuwe versie kon downloaden.
Ik ga aan de slag, download het betreffende exe bestand, en als ik het vervolgens wil instaleren, krijg ik ineens de melding "Error! Bestand corrupt"
Het zelfde gebeurde mij ook met het downloaden en instaleren van een nieuwe driver voor mijn NVIDIA beeldkaart.
Tot nu toe is het mij nog steeds niet gelukt om een "Niet Corrupte" exe van bovengenoemde programma's te downloaden.
Wat wél vreemd is, is dat ik heel kleine exe's wel kan donloaden en instaleren, alhoewel het nog wel eens gebeurt dat ik zo'n klein instalatie programmaatje soms 2 keer moet downloaden om het te kunnen instaleren!

Weet iemand wat mijn probleem kan zijn en wat ik er aan kan doen?

Systeem informatie:
OS: Windows Vista Ultimate (sp2) 32bit
CPU – Intel Pentium D 3,40GHz
Moederbord – Gigabyte 8i865GME-775-RH
Geheugen – 2,048 MB (getest en werkt perfect!!!)
Grafische Kaart – NVIDIA GeForce 7600 GT
Harde schijf C – Western digital (WDC WD1500AHFD) SATA 150 GB 10000 Rpm

m.v.g.

Wim
 
Heb je al eens systeemherstel uitgevoerd en weet je wel zeker dat het de "legitieme" download was van avg?
 
Een systeemherstel heb ik inderdaad al eens geprobeerd.
Tevergeefs helaas.

En wat betreft het legitiem zijn van die AVG instaler...daar twijfel ik niet aan!
Het gaat hier namelijk gewoon om een gratis te downloaden versie van AVG-Free.
Het vreemde is alleen, dat AVG antivirus (welliswaar na 2 pogingen) het zelf wél voor elkaar heeft gekregen om de Update naar de nieuwere versie te voltooien!

Het download probleem speelt ook nu nog steeds.
Ik heb namelijk een nieuwe driver nodig voor mijn NVIDIA beeldkaart, en die kan ik dus niet instaleren omdat het bestand elke keer Corrupt is.

Wat mij op valt, is dat de foutmelding eerst altijd"Bestand is corrupt. probeer een nieuw exemplaar te downloaden" was...
Maar sinds ik "Winrar" gedeinstaleerd heb, is de foutmelding veranderd in "7 zip: Data error"
 
Nog even wat extra informatie....

Ik heb vanavond nog wat andere dingen gedownload (o.a. het programma CCleaner) en het betrof hier steeds heel kleine exe bestanden.

Dit was dus geen enkel probleem!
Het gedownloade bestand was niet corrupt en ik kon het zonder problemen instaleren!!!

Blijkbaar gaat het dus mis, waneer ik een groter instaler-bestand wil downloaden en instaleren

"CCleaner" instaler is 2,83 MB en werkt perfect! en die nieuwe "NVIDIA driver" instaler die ik nodig heb, is ongeveer 118 MB, en die is steeds Corrupt waneer ik hem probeer te instaleren.

:(
 
Oh, ik dacht dat het echt een AVG geralenteerd probleem was, maar het gaat dus echt over je downloads...

Welke browser gebruik je dan nu?

Probeer het bijvoorbeeld eens met firefox :thumb:
 
Ik gebruik de laatste nieuwe versie van Window Internet Explorer.

Nou wilde ik zojuist Firefox gaan instaleren, maar helaas krijg ik na het downloaden van die instaler het bericht "file corrupt"

Dus dat gaat ook niet lukken :confused:
 
Ok, dan gaan we het eens op een andere manier proberen...

Open de opdrachtprompt(cmd) als administrator.
Dit doe je bijvoorbeeld zo:

- Ga naar start
- typ cmd
- je gaat cmd zien verschijnen, klik erop met je rechtermuisknop en kies voor uitvoeren als administrator.

typ in het zwarte kader chkdsk /f /r (zie goed waar de spaties staan)

Wanneer er gevraagd word om opnieuw op te starten doe je dit...
(Y typen in de opdrachtprompt en op ok drukken)

Als het voltooid is start je nogmaals op dezelfde manier cmd op en voer je dit command uit:

sfc /scannow

Test dan eens of je wel al iets kan downloaden.

Als het nog niet lukt, heb je dan ook hetzelfde probleem in de veilige modus(f8 tijdens het opstarten)
 
Ik heb presies gedaan wat je hierboven hebt geschrefen.
(wat ikzelf een beetje raar vond, was het fijt dat ik tijdens de schijfcontrole een ZWART scherm zag, maar blijkbaar werd schijfcontrole wél gewoon uitgevoerd!!!)
Na die schijfcontrole heb ik de volgende .cmd opdracht uitgevoert.
Hier heb je de details:

Microsoft Windows [versie 6.0.6002]
Copyright (c) 2006 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Users\Gebruiker>sfc /scannow

Systeemcontrole wordt gestart. Dit proces kan enige minuten duren.

Verificatiefase van systeemscan wordt gestart.
Verificatie is 100% voltooid.
Er zijn beschadigde bestanden gevonden, maar deze kunnen niet allemaal worden hersteld.
De details zijn opgenomen in CBS.Log windir\Logs\CBS\CBS.log. Bijvoorbeeld
C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log

C:\Users\Gebruiker>


Blijkbaar is er toch iets niet helemaal in orde met mijn hardeschijf!
Ik heb dat log-bestand ook even opgezocht.

Moet ik hier dat bestand ook even posten???

Verder heb ik voor de zekerheid nog even opgestart in "veilige modus" en toen geprobeerd om die nieuwe NVIDIA driver van 118 MB te downloaden en te instaleren.
Maar dat werkt nog steeds niet!
Bestand is na het downloaden nog steeds corrupt!
:(
 
Ik ben echter niets met dat log bestand, helaas weet ik ook niet hoe ik het zou moeten analyseren :confused:

Ook wil het niet zeggen dan de fout(en) die gevonden zijn door de scan met sfc /scannow verantwoordelijk zijn voor jouw probleem.
Als test heb ik bijvoorbeeld ook eens even hetzelfde uitgevoerd en kom hetzelfde resultaat uit als jij, maar ik heb bijvoorbeeld geen problemen(met men windows 7 voor zover ik toch weet)

Voor zover het lukt, probeer ook eens dit uit te voeren(voer eerst uit wat er in de laatste post staat)
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=389661
 
Ik heb dat anti-malware programma kunnen downloaden en instaleren.
Ik heb daarna de uitgebreide scan gedaan en maarliefst 2 bestandtjes gevonden die als malware werden omschrefen.
Maar helaas is mijn download-probleem nog steeds niet opgelost!
:(
 
Zombie

Wellicht functioneert jouw pc als een zombie.
Uitleg hierover gaat me nu even te ver. (Google)
Backup maken en Windows opnieuw installeren.
Schiet beter op als naar problemen zoeken die je niet kunt vinden.:)
 
Driver

Guitarnet, bedankt voor je url. Bespaart de vragensteller een hoop moeite.

"CCleaner" instaler is 2,83 MB en werkt perfect! en die nieuwe "NVIDIA driver" instaler die ik nodig heb, is ongeveer 118 MB, en die is steeds Corrupt waneer ik hem probeer te instaleren.

Als je een videokaart een nieuw driver toevertrouwd, moet je eerst de oude driver compleet verwijderen. En dan bedoel ik echt compleet:eek:.
Er bestaat een progammaatje voor, te downloaden op de site van de fabrikant. Zowel voor nVIDIA, als voor ATI. Anders even Googlen.
 
Dat had ik nog niet eerder gehoord!:shocked:
Ik heb al eens eerder een driver vervangen voor die beeldkaart.
Maar ik heb inderdaad wat problemen met het beeld.
Als ik de pc opstart, dan flikkert het beeld een aantal keren!
Zou dat dan komen doordat ik de oude driver NIET eerst heb verwijderd?
 
Oude drivers verwijderen

Dat had ik nog niet eerder gehoord!:shocked:
Ik heb al eens eerder een driver vervangen voor die beeldkaart.
Maar ik heb inderdaad wat problemen met het beeld.
Als ik de pc opstart, dan flikkert het beeld een aantal keren!
Zou dat dan komen doordat ik de oude driver NIET eerst heb verwijderd?

In eerste instantie, moet je een evt. onboard videokaart uitschakelen. (configuratiescherm>systeem>hardware) Het geeft nogal eens problemen om twee videokaarten (waarvan een op het mobo) actief te hebben:(.
Een flikkerend beeld is niet zelden het gevolg van of een videokaart die kaduuk is, of een slechte driver.
Download Driver Sweeper (http://www.guru3d.com/index.php?page=driversweeper) en lees nauwkeurig de instructies, weliswaar in het Engels, maar ik neem aan dat je daar geen moeite mee hebt:cool:.
Nieuwste driver installeren, en hopelijk ben je van je videoprobleem af.
Ook daarna de juiste resolutie van je beeldscherm instellen, niet te hoog
(tft 60 a 75 Hz) anders kan het zijn dat je schade toebrengt aan je scherm.
Suc6;)
 
BIOS aanpassen

Ter aanvulling op mijn vorige bericht.
Vergeet niet je videokaart voorrang te geven via je biosinstellingen.
Daar alle biossen anders zijn, heb ik daar geen exacte manual voor.
Meestal iets van primaire videoinstellingen, en daar bv. agp of PCE-e als eerste instellen:thumb:.
 
Oboard uitschakelen word in de bios vermeld als DAC Snoop als ik me niet vergis.
 
ik heb alle drivers voor de beeldkaart gede-instaleerd en de beeldkaart opnieuw geinstaleerd.
Ik heb ook nog even in de bios gekeken en de onboard videokaart stond inderdaad uit.

Verder is mijn download probleem nog steeds niet opgelost!

Ik heb het ook geprobeerd met Firefox, maar dat mocht ook niet baten! :(
 
http://www.softpedia.com/get/System/File-Management/Turtle.shtml

deze gebruik ik zelf ook nog steeds hij is wel oud maar hij werkt wel.
Je kan hem Gebruiken voor Corrupt data en voor Te langen bestand namen deze kort ie in zo dat je geen error krijg

Hier kan je Registreer data mee fixen deze gebruik ik ook Wekelijks

http://www.softpedia.com/get/Tweak/Registry-Tweak/Registry-Fixer.shtml

en hier maak je na alles je pc weer wat sneller mee.. http://www.softpedia.com/get/Tweak/System-Tweak/PC-Optimizer.shtml
 
Het programma Registryfixer werkt niet.
Ik krijg de foutmelding:
"Component 'MSCOMCTL.OCX' or one of its dependencies not correctly registered: a file is missing or invalid"

Ik ben báng dat ook dit weer heeft te maken met mijn downloadprobleem!!!

Dat "Turtle" programma begrijp ik helaas niet helemaal! :eek:
Ik heb zonet even een .exe bestand gedownload die (weer) "corrupted" bleek te zijn, en heb toen geprobeerd om het bestand te "FIX-en" met Turtle.
Dat werkt helaas ook niet.
Toen ik na die FIX dubbelklikte op het bestand, zag ik alleen even héél kort een flits op m'n beeldscherm van het "Command" venster, maar er gebeurde verder helemaal niets

En die laatste link die je gaf...dat programmaatje kan ik niet downloaden. (page can not be found)

Ik ben er dus helaas nog niet uit! :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan