Geen administrator rechten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

asztho

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2012
Beste,

Ik heb een laptop en gebruik windows 7. Ik heb geen last gehad van problemen bij windows 7, tot een aantal weken terug.
Voor dit probleem heb ik al veel dingen geprobeerd, informatie opgezocht, maar het lukt me niet om het op te lossen.
Ik ben de enige gebruiker op deze laptop. Maar het probleem is dat ik blijkbaar geen administrator rechten heb.
Wanneer ik een programma probeer te openen, krijg ik een foutmelding. Ik neem nu twee voorbeelden.
1) Ik ga naar de opdrachtprompt en ik open het. Dat kan ik, maar als ik met rechtermuisknop erop klik en dan op "als administrator uitvoeren", dan komt er te staan: "Kan het bestand C:\Windows\system32\cmd.exe niet vinden. Controleer of u de naam juist hebt ingevoerd en probeer het daarna opnieuw.
2)CCleaner: Ik druk op snelkoppeling van CCleaner. Er komt weer dezelfde foutmelding: "Kan het bestand C:\Program Files\CCleaner\CCleaner.exe niet vinden. Controleer of u de naam juist hebt ingevoerd en probeer het daarna opnieuw.
Ook wanneer ik een progrmamma download zoals paint.NET.exe. Als ik dan dat bestand probeer te openen krijg ik weer zo een foutmelding. Ik weet niet hoe het komt aangezien ik de enige gebruiker ben en ik maar 1 account gemaakt heb.

Hopelijk kan iemand mij met dit probleem helpen.

Met vriendelijke groet.

Asztho

Laatst bewerkt:
De slashjes horen ook de andere kant op te staan... de zogeheten "backslash" ( C:\Windows\etc )
Maar die zullen op je computer gewoon goed staan, neem ik aan.

Het feit dat je geen Administrator rechten zou hebben betekent niet dat je computer de bestanden dan ook maar niet mag vinden.
Hier is dus heel wat anders aan de hand.

Dank je Muchacho, heb aangepast met backslash.

Heb je misschien een idee wat er dan mis zou zijn?

Ik denk aan een virus, probeer eens "msconfig" op te starten.
Kijkje nemen in de opstarten tab of er geen vreemde processen bij staan.

Wanneer ik het probeer op te starten krijg ik weer dezelfde foutmelding.

Welkom bij Helpmij asztho, Ik verplaatst de vraag naar een geschiktere sektie :) De link in de e-mail brengt je er automatisch naar toe.

Dan zou ik een systeem herstel doen naar het laatste punt waar het nog werkte.

Probeer deze regkey eens. Eerst even uitpakken

Na het runnen van deze key, heb je in de verkenner met rechtermuisklik op een map of bestand de keuze om administrator te worden van deze map of bestand.
Er staat bijna bovenaan: Wordt eigenaar, aangeboden door Loonytune.

Loonytune ben ik dus i.p.v. Mickeys Monkey

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik heb een volledige scan gedaan met antivirus: Bullgaurd. Het heeft niet geholpen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Probeer deze regkey eens. Eerst even uitpakken

Na het runnen van deze key, heb je in de verkenner met rechtermuisklik op een map of bestand de keuze om administrator te worden van deze map of bestand.
Er staat bijna bovenaan: Wordt eigenaar, aangeboden door Loonytune.

Loonytune ben ik dus i.p.v. Mickeys Monkey
Wanneer ik dit bestand uitpak, en ik probeer het te openen. Dan krijg ik weer een foutmelding dat het bestand niet wordt gevonden.

Er is dus duidelijk iets mis met Windows zelf of je harddisk, dus ik raad aan om Mik Zjegger zijn tip te volgen en echt met MBAM te scannen, en niet met Antivirus: Bullguard... die detecteert niet alle mallware.

Een systeem herstel lukt me ook niet. Weeral krijg ik diezelfde foutmelding.

Ik heb MBAM.exe gedownload.Maar als ik dit wil openen krijg ik weer een foutmelding: "ShellExecuteEx mislukt; code 2
Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden."

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan rest er alleen nog maar een herstel vanaf je Windows CD of een volledige herinstallatie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan